Zobacz temat - [R45] Tył ucieka na oblodzonej drodze
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Tył ucieka na oblodzonej drodze

frydrys - Sro Kwi 03, 2013 11:12
Temat postu: [R45] Tył ucieka na oblodzonej drodze
Zauwazylem ze na oblodzonej jezdni tył samochodu nie jest stabilny tylko rzuca na boki, całe auto zaczyna tancowac. Czy to wina zuzytego zawieszenia? tulei? amorow?
sTERYD - Sro Kwi 03, 2013 12:06

może być wina choćby zużytych cukierów, a może po prostu źle ustawiona zbieżność na tylnej "osi"- Tak w R45 tylna oś też wymaga kontroli i regulacji.
ADI-mistrzu - Sro Kwi 03, 2013 12:31

Tyle że w R45 z tyłu nie ma za bardzo jak ustawić geometrii :neutral:
sTERYD - Sro Kwi 03, 2013 12:57

właśnie, że jest :P
ADI-mistrzu - Sro Kwi 03, 2013 14:48

Gdzie? Jak? Na wahaczach?
greg-si - Sro Kwi 03, 2013 14:56

Geometrii nie ustawisz. Jedynie zbieżność.
ADI-mistrzu - Sro Kwi 03, 2013 15:27

Czym ?
frydrys - Sro Kwi 03, 2013 15:33

ale gdyby była to wina zbieznosci to darło by opony tak na logike, w tamta zime było ok autko płyneło, po zdjeciu zimówek nie ma sladu ze opona sie przytarła. Patrzyłem nie dawno i widac ze cukierki sa troche skruszałe :sad: Jeszcze jakas przyczyna moze byc takiego zachowania ?
greg-si - Sro Kwi 03, 2013 18:45

ADI-mistrzu napisał/a:
Czym ?

Jak to czym?
Pojedź do jakiegoś kompetentnego zakładu który dysponuje elektronicznymi urządzeniami i zobacz czym się ustawia. Nie podam Ci jakie są systemy i urządzenia bo mnie to nie interesuje.
Zakłada się na koła specjalne czujniki i komputer to sczytuje podając odchylenia od normy które są różne dla różnych aut. Szukaj geometrii komputerowej.
Nie polecam 'na sznurek'.

Nie koniecznie musi drzeć opony w zastraszającym tempie.
Jak masz jakieś gumki do wymiany to wymieniaj. Podczas jazdy działają siły które przez zużyte tuleje mogą przestawiać geometrię zawieszenia przez co efekt taki jak masz. Najlepiej podjechać gdzieś na stację diagnostykę żeby Ci zbadali zawieszenie. Jak ok to wtedy geometria.

przemek2045 - Sro Kwi 03, 2013 20:18

moze byc tez wina samych opon, na poczatku zimy mialem zimowki 14" i auto jechalo jak po sznurku, zmienilem w styczniu na 15" tez zimowki i tyl zaczal uciekac, na 15" mam 195/50 i troche mniej bierznika niz na 14" 175/60, moze za duze Cisnienie w oponach lub zbyt male, bynajmniej jak zalozylem na tyl 14" zimowki (tez mnie niepokoilo uciekanie tylu wiec przelozylem w celu sprawdzenia) to tyl przestal uciekac. Pozdrawiam
ADI-mistrzu - Sro Kwi 03, 2013 20:35

Własnie byłem i oni tez mówią że na tył niema możliwości ustawiania.

Po za tym muszą być przez producenta przewidziane mechanizmy ustawiania, a z tyłu takowych brak.
Myślałem że po prostu znacie jakieś sztuczki na to :razz:

greg-si - Sro Kwi 03, 2013 20:43

ADI-mistrzu napisał/a:
Własnie byłem i oni tez mówią że na tył niema możliwości ustawiania.

Zmień warsztat.

Wybierając dane auto na monitorze komputera wyświetlane jest zdjęcie czym się reguluje.

ADI-mistrzu napisał/a:
Po za tym muszą być przez producenta przewidziane mechanizmy ustawiania, a z tyłu takowych brak.

Widziałeś w ogóle to zawieszenie?
A do czego służy przedni wahacz poprzeczny tylnego zawieszenia?

ADI-mistrzu - Sro Kwi 03, 2013 20:54

Wiem że się wyświetla bo widziałem jak to robią, robili przy mnie.
Czym się zmienia pochylenie koła z tyłu?

greg-si - Sro Kwi 03, 2013 21:00

Wiesz co to jest zbieżność a co to kąt pochylenia koła?
Są to dwa zupełnie różne parametry.

ADI-mistrzu - Sro Kwi 03, 2013 21:04

Mi zbieżność kojarzy się z pełnym ustawianiem kół :razz:
Czyli jednak pochylenia nie da się ustawić, szkoda, no ale odchyłkę mam zaledwie 0.2° (w obydwu kołach tak samo) więc niema tragedii :mrgreen:
Reszta jak fabryka.

greg-si - Sro Kwi 03, 2013 21:28

ADI-mistrzu napisał/a:
Mi zbieżność kojarzy się z pełnym ustawianiem kół :razz:

To źle Ci się kojarzy.
http://forum.roverki.eu/v...light=geometria
Najważniejsze parametry to kąt pochylenia koła, kąt wyprzedzenia zwrotnicy i zbieżność której wynikiem jest dla przodu odchylenie toru jazdy a dla tyłu kąt znoszenia.
Te składowe określane są jako geometria czyli regulacja ustawienia koła (a bardziej całej zwrotnicy) w trzech płaszczyznach. Są jeszcze inne ale to już grubsza jazda.

Kąt pochylenia koła z tyłu można podregulować tylko w jedną stronę tzn. jeśli masz koło nadmiernie pochylone (negatyw) można dać podkładki pomiędzy karoserię a wahacz. Niby drut ale widziałem już hondy na takich patentach i jakoś problemów nikt nie miał.
Jednak im większe pochylenie koła tym lepsza przyczepność (oczywiście są granice) ale wiąże się z tym nierównomierne zużycie bieżnika opon.

frydrys - Sro Kwi 03, 2013 22:41

Dzieki wielkie :wink: podjade któregos dnia na szarpaki i wyjdzie co jest nie tak. Jak sniegi opadna to biore sie za robote, wymienie cukierki i ewentualnie inne tuleje a po całej operacji pojade na zbieżnosc. Pozdrawiam :)
kruszan - Sro Kwi 03, 2013 22:50

greg-si napisał/a:
Kąt pochylenia koła z tyłu można podregulować tylko w jedną stronę tzn. jeśli masz koło nadmiernie pochylone (negatyw) można dać podkładki pomiędzy karoserię a wahacz. Niby drut ale widziałem już hondy na takich patentach i jakoś problemów nikt nie miał.
Jednak im większe pochylenie koła tym lepsza przyczepność (oczywiście są granice) ale wiąże się z tym nierównomierne zużycie bieżnika opon.


dokładnie, ja musiałem podłożyć metalowe podkładki 3mm aby wyrównać jedno koło, zbieżność jest często mylona i robiona na szybko, koła, lasery chwila na drążkach i gotowe... zawsze trzeba robić i płacić za pełną geometrię zawieszenia, czyli zbieżność i kąty nachylenia kół, wtedy mamy wszystko tak jak należy, trzeba to wyraźnie powiedzieć, że chcemy pełną i tego żądać, nie w każdym zakładzie jak pytałem o kąty pochylenia byli chętni rozmawiać

ADI-mistrzu - Sro Kwi 03, 2013 23:11

Ja mam 1.4° na obydwu i zauważyłem że mam nieco skubnięte opony na zewnątrz z brzegu, ale nie pamiętam czy kupiłem je takie czy dopiero u mnie to powstało...
okneis - Pią Kwi 05, 2013 19:47

Witam u mnie skubie opony od wewnątrz,z tyłu, i widać wyrażny negatyw.
bizon - Sob Kwi 06, 2013 08:51

mi na prZegladzie powiedzieli ze zbieznosc to ustawienie osi na ktorej jest naped, czyli w tym przypadku przedniej a geometria to ustawienie rowniez tylnej. przynajmniej takie sa u nich potoczne nazwy uslug
greg-si - Sob Kwi 06, 2013 09:40


Tak jest w programie od geometrii. Ten skan nie dotyczy Rovera jakby co ;)

Widać co jak się nazywa. A jak sobie to nazwał Zdzichu albo Mietek to nie wyznacznik na całe życie.

bizon - Sob Kwi 06, 2013 11:16

ja swoich skanow wole nie wstawiac bo bylo bardziej czerwono niz zielono :P

Wiem ze to tylko potoczna nazwa, ale tak jak dzwonilem kiedys to kazdy poslugiwal sie takimi samymi sformulowaniami, wiec podejrzewam ze gdzie nie pojedziesz i poprosisz o ustawienie zbieznosci to za tyl sie nawet nie beda zabierac. Podam tez ceny: za "zbieznosc" (czyli tylko przod) wolali ok 80 zl, za pelna geometrie ok 180zl

ADI-mistrzu - Sob Kwi 06, 2013 12:44

A ma ktoś jakie powinny być u nas i jakie są maksymalne odchyłki?
greg-si - Sob Kwi 06, 2013 14:07

ADI-mistrzu, http://forum.roverki.eu/v...zbie%BFno%B6%E6

Mogę zarzucić swoje wydruki z geometrii.

ADI-mistrzu - Sob Kwi 06, 2013 16:31

Znalazłem swój papierek i też widzę że mam tam zalecane parametry.
Czyli faktycznie 1° zalecany, to nie jest tak źle, w odchyłce się mieszczę :wink:

Chyba ze w następną zimę znowu mi opony zeskubie to coś nad tym pomyślę...

bizon - Sob Kwi 06, 2013 16:41

ADI-mistrzu napisał/a:
w odchyłce się mieszczę :wink:

ja jestem daleko za ewentualna dopuszczalna granica. nic nie znosi, powiedzieli ze beda sie opony od srodka scierac, jezdze 15tys rocznie i dzialo sie tak tylko na zimowkach latem