|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R 75] spadek mocy po wymianie oleju i filtrów
pkawalko30 - Sob Kwi 06, 2013 22:53 Temat postu: [R 75] spadek mocy po wymianie oleju i filtrów witam serdecznie. Jestem świeżym szczęśliwym posiadaczem roverka 75. dziś odebrałem go z warsztatu ponieważ wymieniałem w nim wszystkie filtry oleje i naprawiane były w nim hamulce( skorodowane wężyki). jednak po odbiorze autka samochód jest mało dynamiczny o ile nie napisać kompletnie wooolny- bez mocy i przyśpieszenia.
Proszę koledzy pomóżcie dajcie jakieś rady niedługo czeka mnie długa trasa...
czekam na odpowiedzi i linki z poradami. Pozdrawiam
hs26 - Sob Kwi 06, 2013 23:53
Witaj, podałeś mało danych.
1. Czy silnik reaguje na gaz (pedał przyspieszenia) w całym zakresie, czy tylko na początku a dalej nie żadnej reakcji?. Ważna rzecz.
2. Jakie uzyskujesz obroty na biegu jałowym i podczas jazdy?.
Kilka dni temu to przerabiałem, brak mocy, problem z wyprzedzaniem, (samochód przeszedł w awaryjny tryb pracy). Wymiana pompy paliwowej w komorze silnika, (metalowa długa puszka z lewej strony akumulatora) po wymianie wszystko wróciło do normy. To tylko jedna z przyczyn, ich jest kilka.
Sprawdź przewody, wężyki, czy coś nie jest wyciągniete, urwane, przypuszczam, że pan mechanik przypadkiem coś wyszarpał, bo na żadną poważną awarie to nie wydląda.
pkawalko30 - Nie Kwi 07, 2013 08:43
witam
samochod po wscisnieciu gazu strasznie wolno się zbiera nawet po wcisnięciu gazu w podłogę. pedał reaguje minimalnie lepiej przy ruszaniu pozniej nie ma znaczenia w jakiej pozycji sie znajdzie przyspieszenie jest takie samo.
w mieście nie próbowałem go rozbujac bo mnie ma gdzie... ale jak zauwazyłem na do 3 tys aut. natomiast na biegu jałowym autko ma okoł 800 900 obr/minute silnik chodzi normalnie nie skacze na obrotach.
Rowan - Nie Kwi 07, 2013 08:54
pkawalko30, ale chodzi o to, do jakich obrotow dojdzie na luzie, jak wciśniesz gaz w podłogę. Generalnie wygląda na tryb awaryjny. Sprawdź, czy wtyczka na obudowie filtra paliwa jest wpięta dobrze i sprawdź wtyczkę od czujnika na szynie Common Rail.
pkawalko30 - Nie Kwi 07, 2013 10:00
koledzy pomogło!!!
sprawdziłem te wtyczki i faktycznie 1 była źle zapięta a wężyki tez po dociskałem. teraz autko na biegu jałowym dochodzi do prawie 5500 tys obr/min.
Przejechałem się moim roverkiem i wszystko wróciło do normalności.
w niedalekiej przyszłości zamierzam wstawić mu bypass ERG i przeczyścić przepływke. Co na ten temat sadzicie?? Pozdrawiam
szpynior - Nie Kwi 07, 2013 10:08
pkawalko30, EGR do wywalenia - bypass jest dobrym rozwiązaniem. Co do przepływki nie wiem czy czyszczenie coś da można próbować . Można też jeździć bez Ja osobiście niedawno zmodyfikowałem lekko padniętą przepływkę poprzez jej rozwiercenie w miejscu czujnika,lecz działanie muszę potwierdzić jeszcze na komputerze aby zobaczyć wyniki .
apples - Nie Kwi 07, 2013 13:31
pkawalko30 napisał/a: | w niedalekiej przyszłości zamierzam wstawić mu bypass ERG i przeczyścić przepływke. Co na ten temat sadzicie?? | Tu masz odpowiedzi http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721 lub użyj funkcji szukaj gdyż wszystko jest już opisane na forum
pkawalko30 - Pon Kwi 08, 2013 18:37 Temat postu: [R 75] spadek mocy po wymianie oleju i filtrów c.d. witam wszystkich...
Dziś wyruszyłem w trasę no i ku mojemu rozczarowaniu autko nie ma siły podjechać ze stała prędkością po górki. zwalnia mi do 80 km/ h po prostu tragedia... nie wiem co się dzieje proszę o podpowiedzi i pomoc.
maksymalna prędkość jaką udało mi się rozwinąć to bagatela 130 km/h a obroty sięgały do 3 tys max
Pingiel - Pon Kwi 08, 2013 18:51
Ja bym na twoim miejscu sprawdził kabelki dochodzące do wtyczek które ostatnio sprawdzałeś bo może być któryś naderwany, przycięty etc.
pkawalko30 - Sro Kwi 10, 2013 12:14
wczoraj sprawdzałem dokładnie wszystkie kable i wtyczki nic nie zauwazyłem
[ Dodano: Sro Kwi 10, 2013 13:14 ]
Koledzy pomóżcie. nie wie co mam zrobić z tym totalnym brakiem mocy. autko pod górkę ledwo wjeżdża z prędkością około 70 km/ h!!! z górki to już pójdzie 150 ale jest to dość frustrujące!!! Tym więcej, iż wcześniej potrafiłem go rozbujać do 180 km na godzinę.. teraz to ledwie 120 i więcej nie da rady chyba że z górki... sprawdzałem wtyczki kable i wszystko jest ok. wlałem mu dzis preparat do DIESLI nie pomogło nic. nie wiem juz za co się mam wziąć.
rafalmis1 - Sro Kwi 10, 2013 17:07
Egr czyste? Pompa paliwa sprawdzona? Listwe Cr wyczysciles?
|
|