Zobacz temat - [MG ZS 2.0 iDT] Problem z prędkością maxymalną
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [MG ZS 2.0 iDT] Problem z prędkością maxymalną

MDesign - Nie Kwi 07, 2013 21:24
Temat postu: [MG ZS 2.0 iDT] Problem z prędkością maxymalną
Witam. Ostatnio jadąc w Niemczech po autostradzie chciałem sprawdzić ile uda mi się wycisnąć z autka. Niestety na piątym biegu obroty zatrzymały się przy wartości 3500 obr/min i koniec, jechałem około 160 km/h i szybciej nie dało rady. Zastanawia mnie czym to może być spowodowane. Rok temu wymieniałem rozrząd, ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie. Zastanawiałem się czy może to być zapchany EGR lub przestawiony kąt wtrysku.
Remigiusz - Nie Kwi 07, 2013 21:34

Sprawdź kat wtrysku ale raczej będzie to wina przeplwyki :-|
marcin316 - Pon Kwi 08, 2013 08:40

U mnie jest podobnie. Do 140km/h przyspiesza bardzo dobrze, potem do 160 w miarę a dalej to już ledwo, ledwo... Z tym że ja mam koła 195/60/R15 co może mieć jakiś wpływ gdyż piszę o prędkościach licznikowych. Spalanie raczej niskie gdyż w cyklu mieszanym mieszczę się poniżej 6l/100km.
gammathough - Pon Kwi 08, 2013 17:58

Podpisuję się pod temat- mam identycznie. Na pewno może być to przepływka? Bo chyba by to też się inaczej objawiało.
kurczak - Pon Kwi 08, 2013 20:28

albo chodzi w trybie awaryjnym
MDesign - Pon Kwi 08, 2013 21:03

Na pewno nie jest to tryb awaryjny. Na tablicy żadna kontrolka mi się nie świeci. Tylko i wyłącznie na piątym biegu nie chce się wyżej wkręcać, na niższych biegach kręci aż do odcięcia.
Raptile - Pon Kwi 08, 2013 23:58

obstawiam na przeplywke to samo mial kolega Stacz
bizon - Wto Kwi 09, 2013 08:07

A moze byc problem z mapami?? u mnie sie takie cos pojawilo po wymianie ECU.
bociannielot - Wto Kwi 09, 2013 09:49

MDesign, przegazuj na wolnych obrotach czy wchodzi ci powyzej 4000obr/min, podejrzewam że nie i bedzie to wtedy tryb awaryjny, nawet bez kontrolek :ok:
Raptile - Wto Kwi 09, 2013 12:53

bociannielot, w poliftowych idT zapomnij o czyms takim jak nie pokazujący sie czek :lol: ja obstawiam na słaba przeplywke u mnie bylo na odwrot, do 1800 nic nie bylo a pozniej startowal tak ze zwieracze musialem zaciskac. u kolegi stacza bylo na odwrot do 3.2 sporzadku a pozniej 5 min do 180
piter-t - Wto Kwi 09, 2013 14:32

a jak się ma zaślepione EGR to przepływka ma jeszcze coś do gadania w przypadku silnika SDi? bo w gruncie rzeczy u mnie jest podobnie... na 5 biegu ładnie przyspiesza do 140km/h a później poooowolutku dobije do 170km/h wedle gps... oponki 195/55/15 czyli zamiennik przewidziany do mojego modelu ;)
Raptile - Sro Kwi 10, 2013 11:04

piter-t, nie, po 2 nie zapominaj ze ten silnik ma tylko 105km ^^
gammathough - Czw Lip 18, 2013 09:37

No i próbowałem rozkręcić silnik na obrotach... Powyżej 3,5 tysia to już idzie b. cienko na każdym biegu.

[ Dodano: Czw Lip 18, 2013 09:37 ]
Tak odświeżając- teoretycznie ta moc maksymalna 101 kucy jest na 4200... Tylko jak mam niby te obroty wykręcić :mrgreen:

bociannielot - Czw Lip 18, 2013 10:29

gammathough, a masz obcinke na 4000 obr./min na jałowym :?: obstawiam ze tak :ok: