|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] pokrzywione zaciski hamulca
ascaris - Nie Maj 05, 2013 22:26 Temat postu: [R400] pokrzywione zaciski hamulca Witam!
Mam problem jak w temacie Od jakiegoś czasu podczas hamowania czuć było bardzo mocne bicie, szczególnie od lewego koła. Prawie kierownicę chciało wyrwać. Pomyślałem, że tarcze jako że już wiekowe po prostu dogorywają i czas na nowe. Po wymianie niestety problem nie ustąpił a winnymi okazały się pokrzywione zaciski hamulca (lewego dość mocno, a prawego nieco lżej ale jak wymieniać to obie strony). Nie wiem jak to się mogło stać, co było przyczyną tego pokrzywienia.
W każdym bądź razie jestem teraz na etapie poszukiwania nowych zacisków i tu ma pytanie na co zwrócić uwagę. Wiem, że potrzebuję zaciski do tarcz wentylowanych (te szersze) ale czy w konkretne pojemności silnika miały różne owe zaciski? Diesel i benzyna takie same? Na allegro trochę ofert jest ale rozrzut cen od 20zł do ponad 100zł
dzięki z góry za pomoc
[ Dodano: Nie Maj 05, 2013 23:26 ]
Podłącze się pod swój post.. Czy w 400 były montowane tylko tarcze wentylowane czy tak jak w 200 bywały też lite?
sTERYD - Nie Maj 05, 2013 23:06
były i lite. Dziwny ten Twój przypadek. Przecież nawet pokrzywione zaciski powinny dobrze hamować. Sprawdź, czy masz wszystkie blaszki montażowe od klocków, a może coś Ci podlazło pod tarczę przy montażu, albo piasta jest stuknięta.
ascaris - Wto Maj 07, 2013 14:32
Najlepsze jest to, że od kilku dni wszystko wróciło do normy. Podczas hamowania nic nie telepie, nic nie stuka. Tak po prostu. Możliwe, że coś się tam przestawiło, dotarło?
Właśnie z tego powodu były wymienione tarcze. Po owej wymianie przez kilka dni było ok ale potem problem powrócił. Wyszło, że może być to efekt pokrzywionych zacisków. A teraz ponownie jest wszystko ok. Zadziwiające to auto
Tomi1 - Wto Maj 07, 2013 22:50
może bardziej zatarte prowadnice zacisku bądź ugięte
zacisk to kawał odlewu
u siebie przerabiam właśnie ugiętą piaste,mimo wymiany tarcz bije lekko a po nagrzaniu sie pogłębia
ascaris - Wto Maj 07, 2013 23:04
Obstawiałem też piastę albo łożysko. Ta śruba z zaklepanym łbem w samym centrum piasty po jeździe jest tak jakby zbyt ciepła. Tzn nie parzy ale jest gorąca. Może być, że całość rozgrzała się od tarcz ale żeby tak mocno?
W każdym bądź razie problemu na chwilę obecną nie ma
Tomi1 - Sob Maj 11, 2013 20:26
ascaris napisał/a: | Ta śruba z zaklepanym łbem w samym centrum piasty po jeździe jest tak jakby zbyt ciepła. Tzn nie parzy ale jest gorąca. Może być, że całość rozgrzała się od tarcz ale żeby tak mocno? |
tak ona rozgrzewa sie od hamulców a jak mocno to zależy jak intensywnie hamujesz ważne żeby z prawej i lewej strony były podobne temperatury
|
|