|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Kopci na czrno, nie odpala na ciepłym
01000001 - Czw Maj 02, 2013 19:50 Temat postu: [R75] Kopci na czrno, nie odpala na ciepłym Witam,
Mam problem ze swoim Roverem a mianowicie zaczął bardzo kopcić na czarno, odpala na zimnym silniku na gorącym już bardzo ciężko lub w ogóle. Przepływka ,EGR ,paliwo wyeliminowane. Zamieszczam zdjęcie z diagnozy silnika niestety nie mego ale z Rovera sprawnego wskazując różnicę w parametrach (Napięcie kondensatora - bank 2 ) u mnie jest na stałym poziomie niestety ,w normalnych warunkach jest zmienne i zbliżone do bank 1 .
Dodam że brak jakikolwiek kodów błędów wskazujących .....cokolwiek. Jedyna różnica wlaśnie w tych parametrach.
Może ktoś z was wie co to są te Kondensatory - bank 1 i 2 ) .
Pozdrawiam
seyfer - Czw Maj 02, 2013 19:52
Co do odpalania na cieplym silniku - sprawdzałeś czujnik położenia wałka rozrządu ?
01000001 - Czw Maj 02, 2013 19:58
Szczerze to nie , ale jak pisałem wcześniej brak jest jakichkolwiek błędów w diagnostyce;( jedyna różnica w parametrach między sprawnym Roverem a moim to tylko te napięcie które podałem . Szukam punktów zaczepienia , ale czujnik sprawdzę dla 101% pewności
automechanik - Czw Maj 02, 2013 20:27
Wydruk który nam pokazujesz jest z silnika z odpiętą przepływką, więc nie jest to sprawny silnik (ale to taka mała dygresja)
To napięcie kondensatora dotyczy jak się nie mylę wtrysków i powinno wynosić około 80V, zbyt niskie świadczy o jakimś zwarciu w wiązce wtryskiwacza zbyt wysokie o przerwie
01000001 - Czw Maj 02, 2013 20:35
Dygresja jak najbardziej słuszna
Co do wiązki to mam pytanie czy wiązka w prawym nadkolu ma/lub może mieć coś wspólnego z tą przypadłością
automechanik - Czw Maj 02, 2013 20:46
Wybacz ale teraz jakoś nie kojarzę wiązka zdaje się idzie lewym nadkolem do sterownika umieszczonego w podszybiu. A propos sterownika nie jest czasem podmoknięty.
kmisiowy - Czw Maj 02, 2013 20:48
temperatura powietrza -42 ?
01000001 - Czw Maj 02, 2013 20:50
lewym? Zdaje mi się właśnie że prawym i po prawej stronie w podszybiu jest sterownik (ale ręki obciąć nie dam ) Podmoknięty nie wiem - rano się będę dobierał do wiązek i sterownika , dziś staram się zebrać wszelkie wskazówki i punkty zaczepienia. Więc wszelkie sugestie wskazane
MaReK - Pią Maj 03, 2013 09:28
Panie A, tutaj masz wskazania trzech różnych aut http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=87168 - wskazania z programu INPA. Twoje wyniki pochodzą z interfejsu i oprogramowania CDIF/2 ?
01000001 - Pią Maj 03, 2013 09:29
Witam ponownie,
Jestem po porannej diagnostyce która niestety nie przyniosła rozwiązania;(
1) wiązka ECU-> wtryski - sprawdzona i sprawna
2) napięcia do ECU poprawne
3) ECU niezamoknięte , suche , bez zimnych lutów
Problem pozostał nierozwiązany .
Udało się ustalić iż te napięcie na banku 2 gdy silnik nie pracuje pozostaje na niezmienionym poziomie czyli ok 24 V , natomiast na Banku 1 jest w granicach 800 mV . Rozebrałem ECU i są tam 3 kondensatory 50V- czy jest mi ktoś w stanie powiedzieć czy to one są odpowiedzialne za te sytuację.
[ Dodano: Pią Maj 03, 2013 10:29 ]
Tak dokłądnie z CDIF/2
MaReK - Pią Maj 03, 2013 12:27
Ja Ci nie powiem, bo przez ten moduł jeszcze nie brnąłem Mógłbyś spróbować wrzucić inny moduł - na podmianę. Kwestia synchronizacji ECU z EWSem, żeby odpalił.
A na zimnym w ogóle odpala? Pokazałeś załącznik ze 'sprawnego' rover'a ale nie swojego. A Ty czym diagnozujesz swojego? Czemu nie załączysz screena swoich parametrów?
Kolega apples jak odłącza przepływomierz, też notuje dymienie na czarno.
A jak wygląda diagnostyka wtryskiwaczy? Kilka lat temu jak mi poleciały wtryski miałem problem z odpalaniem i różne dziwne rzeczy się działy. Winne były wtryski, ich wartości były kosmiczne, a próby przelewowe zalewały komorę silnika
01000001 - Pią Maj 03, 2013 12:34
Nie zalaczylem swego bo nie zrobiłem zdjęcia niestety. Właśnie może uda się dziś zrobić podmianke kompa aby sprawdzić stan napięć na nie pracującym silniku. Wtedy będzie pewność czy usterka dotyczy ecu czy czegoś innego w instalacji. Nie sądzę że może coś być z wtryskami bo zamiana wtryskow między cylindrami nie zmieniła wartości napięć na kondensatotach. Diagnoza robiona tym samym oprogramowaniem. Tak dziś rano odpalil bez problemu, oczywiście dymił.
MaReK - Pią Maj 03, 2013 12:43
Macie możliwość to zobaczcie jak zachowują się wtryskiwacze na zimnym silniku i jakie napięcia są na nieuruchomionym zimnym silniku. Nie wiem czy temp. silnika ma tu znaczenie. Rozumiem, że przepływomierz powietrza masz sprawny?
A jak wygląda kwestia filtrów powietrza, skrzyni korbowej? Jak sytuacja uszczelnienia intercoolera? Próbowałeś podmienić czujnik położenia wałka "ze zdrowego" rovera do siebie? Może to on powoduje, a nie wykazuje błędu?
Rowan - Pią Maj 03, 2013 12:44
Ja bym się skupił na układzie paliwowym, jak zaczął o tym wspominać MaReK, a nie grzebał na przód w elektronice
01000001 - Pią Maj 03, 2013 12:57
Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale parametry na niepracujacym silniku są już wadliwe, mianowicie napięcie spoczynkowe na banku 1 jest ok 800 mV a na banku 2 wadliwe czyli ok24 V i jest niezmienne. Więc nie sadze ze sygnały z czujników mają tu znaczenie, że ecu steruje 2 wtryskami poprawnie a 2 wadliwie.
MaReK - Pią Maj 03, 2013 13:27
Jak znajdę chwilę, pod pretekstem wyjścia wrzucić śmieci mogę podłączyć się na włączonym tylko zapłonie i podać Ci swoje napięcia z dwóch C.
01000001 - Pią Maj 03, 2013 13:32
Byłbym wdzięczny, bo problem jest bardziej złożony. Uziemiony jestem u rodziny na drugim końcu Polski, a do pracy w środę :-(
MaReK - Pią Maj 03, 2013 14:16
Panie A
Film po zrenderowaniu będzie przedstawiał zachowanie się kondziołów podczas uruchamiania silnika. Sorry za jakość, ale mam taki sprzęt
01000001 - Sob Maj 04, 2013 12:01
Dziękuję za poświęcenie i zgranie parametrów. To tylko mnie utwierdza jeszcze bardziej w przekonaniu ze to jest cały problem. Problem jest w sterowania dwoma wtryskami poprzez wadliwe napięcie na kondensatorze.
Może wiecie na 100 % którą para wtryskow steruje ten kondensator?
[ Dodano: Sob Maj 04, 2013 13:01 ]
Poddam pod polemiki. Proszę o opinię. " padły cewki/ lub cewka wtryskiwacza i zrobiło się zwarcie co
uszkodziło końcówkę mocy. Świadczy o tym brak napięcia na kondensatorach. Na
wykresie oscyloskopowym na uszkodzonej końcówce mocy będzie tylko sygnał
ładowania kondensatorów. Już się z tym spotkałem wcześniej. Jak podmienisz
sterownik to upali drugi bo trzeba sprawdzić najpierw cewki wtryskiwaczy na
indukcyjność i rezystancję oraz przebieg prądowy. Być może ktoś regenerował
wtryskiwacze i w skrajnym przypadku pozostawił zbyt duży skok kulki.
Aby to wyeliminować w prosty sposób na wszelki wypadek podłącz pod złącza
wtryskiwaczy inne cewki wtryskiwaczy i zobaczysz czy napięcie powróci.
"
MaReK - Nie Maj 05, 2013 22:59
Nie wiem jak to się ma i co to w ogóle robi gdyż moja wiedza w tym temacie jest na poziomie 0,1% Także taką dysputę mogą podjąć mądrzejsi - np. kolega automechanik.
Dzisiaj na spocie był kolega z MG ZT 2.0 CDTi - biskupMg. Podłączyłem go do naszej maszynki. Na maszynce wyszło, że ma kilka błędów w silniku, np. czujnik ciśnienia paliwa, bieg wentylatora i takie tam...
Podgląd parametrów na żywo dał takie oto obrazki - temp. silnika ok 47C, a płynu chłodzącego ok. 70C.
Sam kolega BiskupMg nie zauważył żadnych niepokojących symptomów. Auto równo pracuje, jedzie dobrze, pali ładnie. Nie mniej wartości mnie zastanowiły zatem chętnie poddam pod dyskusję także i poczytam co mają mądrzejsi do powiedzenia.
Pozdrawiam,
01000001 - Pon Maj 06, 2013 21:42
A czy jesteś w stanie mi powiedzieć jakie były /są wartości w stanie spoczynku? Tzn. Przekrecony zapłon ale nie uruchomiony silnik?
MaReK - Pon Maj 06, 2013 23:53
Nie chce strzelać, bo nie pamiętam po prostu
Mogę to sprawdzić następnym razem - bo auto nie jest moje, tylko kolegi BiskupMG.
Ale mam przekonanie graniczące z pewnością, że jak wyłączyłem zapłon, to wartości zaczęły spadać. Czy do 0,8V tego nie potwierdzę i czy oba... nie pamiętam. No i wyszedł też problem wtrysku, ale być może jeszcze w granicy rozsądku.
01000001 - Czw Maj 16, 2013 06:14
Witam ponownie
3 wtryski nie przeszły testów na Bosh EPS 200
Diagnozy ciąg dalszy .
Pieta - Czw Maj 16, 2013 10:51
01000001, Jekieś szczegóły.
Wtryski uszkodzone mechaniczne, cewki we wtryskach, czy wtryski nie przeszły ponieważ sterownik uwalony?
Wyjmowałeś te wtryski z samochodu i testowalłeś na stanowisku diagnostycznym, więc wina ECU odpada.
Możesz podpytać w serwisie o te wartości napięcia kondensatorów i jak to interpretować. Mam u siebie dużą różnicę i teraz się zastanawiam w czym rzecz bo mój silnik pracuje niby dobrze. Dyma nie puszcza i odpla ładnie.
Sprawdziłem u siebie napięcie kondensatorów
bez uruchomionego silnika
UC1 0.99V
UC2 28.74V
jak silnik pracuje
UC1 79V oscyluje 78-79.5
UC2 28.74V stoi jak wryty i się nie zmienia
MaReK - Pią Maj 17, 2013 14:25
Zauważyłem pewną zależność. Jeśli silnik (sterownik) jest ten poliftowy, to napięcia są takie jak u Ciebie Pieta. W sterowniku przed liftowym, napięcia są tak jak na załączonym u mnie obrazku z innego wątku.
Podłączałem już kilka aut i zawsze jest to samo. T4 też tak samo pokazuje.
Pozdrawiam,
Pieta - Pią Maj 17, 2013 14:43
Dzięki MaReK za śledztwo, troszkę się uspokoiłem. Już myślałem że komputer nawalił i zaraz będzie poważniejszy problem niż tylko niepokojące cyfry w Inpa.
Dzwoniłem do 3 szpeców od napraw komputerów w samochodowych i powiedzieli, że w EDC15 zdarza się uszkodzenie sterowania kondensatorami, które zasilają wtryski. Powiedzieli, że w moim przypadku wymiana kompa chyba tylko pozostaje. Ale dziwili się, że silnik u mnie dobrze pracuje.
Z kolegą w pracy zastanawialiśmy się nad tym i dziwne było dla nas, że wartość ta była stała i nie zmieniała się.
Tak jak by coś z diagnostyką było nie tak. Wychodzi na to, że rzeczywiście program diagnostyczny wprowadza trochę w błąd w tej wersji sporzętowej komputera.
Może w tym komputerze jest poprostu jeden kondensator zasilający wszystkie 4 wtryski
MaReK - Pią Maj 17, 2013 14:51
Bez rozebrania sterownika nigdy się tego nie dowiemy
T4 też diagnozuje w ten sposób, więc program diagnostyczny pokazuje dobrze.
Nie mam pojęcia o co chodzi, w ogóle do czasu powstania tego tematu nie wiedziałem, że coś takiego w ogóle występuje W każdym razie na 100% każdy z kilku już podłączanych sprzętów pod INPA DDE4.0 wskazuje tak jak u Ciebie. Też pierwsze dwie diagnozy to było strasznie właścicieli, ale jak przyjechał trzeci, no to już nie mógł być taki pogrom
Jak znajdę 3 min. wrzucę porównania INPA vs T4 na moim aucie bez modyfikacji map sterownika.
Pozdrówki,
01000001 - Nie Lip 14, 2013 09:08
Witam szanownych kolegów po dłuższej przerwie .
Podsumowując całość i zastanawiając się co zrobić w tym temacie uczyniłem tak:
1) wymieniłem 3 uwalone wtryskiwacze (te które nieprzeszły diagnozy BOSCH)
2) wymieniłem turbinę (moja już przed tą awarią kwalifikowała się do wymiany)
3) wymieniłem zawór EGR (najprawdopodobniej mój był sprawny ale z racji tego że wyczyszczenie go z tego całego syfu jaki powstał kiedy autko kopciło ....) za 40 zł ... szkoda czasu
Efekt jest taki że autko wreszcie mam moc , jeździ , pali bez problemu . Kopcenie ustało (przy ostrym wciśnięciu pedału przyśpieszenia potrafi lekko zakopcić ale myślę że może to być już spowodowane jego przebiegiem )- sam nim zrobiłem 180 Tyś ,a w tej chwili ma ok 300 tyś.
Wprawdzie wczoraj skończyłem składanie i nie miałem go jeszcze czasu porządnie przetestować ale z tego co widać jest ok. Dziś podlecę do znajomego i podepnę koma , zobaczymy jakie to teraz ma parametry;. Nie omieszkam oczywiście podzielić się z wami .
karolj - Sob Maj 10, 2014 21:11
01000001 napisał/a: | Dziś podlecę do znajomego i podepnę koma , zobaczymy jakie to teraz ma parametry;. Nie omieszkam oczywiście podzielić się z wami . |
Sprawdzałeś odczyty napięcia na drugim kondensatorze po wymianie wtrysków? Ciekawi mnie to, bo INPA też mi pokazuje około 28V na nim.
MaReK - Sob Maj 10, 2014 22:05
karolj, jest dobrze.
dawidd - Nie Maj 11, 2014 05:23
u mnie na obu kondensatorach jest jak dobrze pamiętam 78V i z tego co czytałem około tylu powinno byc. Oczywiście ma oscylować w niewielkim przedziale. Z tego co wiele osób pisze ze ma napięcie 28v to chyba jest jakieś przekłamanie w odczycie. Przy takim napięciu cewka wtryskiwacza by się najprawdopodobniej nie otwarła i trudno było by mówić o równej pracy silnika
MaReK - Nie Maj 11, 2014 10:12
Inaczej podają różne sterowniki silnika. W poliftach jest inaczej w przedliftach inaczej.
W BMW E46 2.0D spotkałem się z wartościami różnymi na obu kondensatorach. Więc nie wiem czy to przekłamanie... no chyba, że autorzy oprogramowania się nie skapowali
dawidd - Nie Maj 11, 2014 23:05
1 kondensator jest na 2 wtryski - na logike nie może 2 tych samych wtrysków zasilacz 28v i 2 kolejnych 78v
MaReK - Pon Maj 12, 2014 00:17
Nie pozostaje nic innego jak wziąć do ręki miernik i zmierzyć
dawidd - Pon Maj 12, 2014 07:47
no można, ale trzeba by rozbierać sterownik i mierzyć napięcie bezpośrednio na kondensatorach, chociaż wątpię żeby było inaczej jak 2xok80v
MaReK - Pon Maj 12, 2014 08:34
trzeba podłączyć każdy ze sterowników (nagi) i sprawdzić.
Można ew. zasilić go na stole. Podać napięcie na odpowiednie PINy.
Sterownik z przedliftowego mam, a poliftowy z chęcią zaadoptowałbym do siebie, żeby popracować nad mapką do poliftów.
Prymus - Pon Maj 12, 2014 09:53
Cytat: | Witam,
Mam problem ze swoim Roverem a mianowicie zaczął bardzo kopcić na czarno, odpala na zimnym silniku na gorącym już bardzo ciężko lub w ogóle. Przepływka ,EGR ,paliwo wyeliminowane. Zamieszczam zdjęcie z diagnozy silnika niestety nie mego ale z Rovera sprawnego wskazując różnicę w parametrach (Napięcie kondensatora - bank 2 ) u mnie jest na stałym poziomie niestety ,w normalnych warunkach jest zmienne i zbliżone do bank 1 .
Dodam że brak jakikolwiek kodów błędów wskazujących .....cokolwiek. Jedyna różnica wlaśnie w tych parametrach.
Może ktoś z was wie co to są te Kondensatory - bank 1 i 2 ) .
Pozdrawiam |
Jestem nowym właścicielem rovera 75 2.0 tdi 115km. Kilka miesięcey temu pojawił się u mnie podobny problem z odpalaniem i kopceniem, dym śmierdział przepalonym olejem, okazało się, że do układu dolotowego prze turbinę dostawał się olej ze skrzyni korbowej, myślałem że to wina turbiny, okazało się że wystarczyło tylko wymienić filtr odmy i wszystko wróciło do normy, niestety nie poradziłem sobie jeszcze z problemem odpalania, Pozdrawiam
|
|