Zobacz temat - [R75] Stale zapowietrzający sie układ wysprzęglania.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Stale zapowietrzający sie układ wysprzęglania.

Adsik - Nie Maj 05, 2013 18:57
Temat postu: [R75] Stale zapowietrzający sie układ wysprzęglania.
.....
grota10 - Nie Maj 05, 2013 21:51

na laczeniu skrzyni z silnikiem.Ja odpowietrzalem raz na trzy tygodnie,pozniej co tydzien az w koncu pedal zostal w podlodze.Prawdopodobnie zbliza sie jego koniec
automechanik - Nie Maj 05, 2013 22:14

Ja odpowietrzam w ten sposób, że zakladam na odpowietrznik długi sięgający do zbiorniczka pompy przeżroczysty wężyk, popuszczam odpowietrznik i pompuję pedałem sprzęgła ręką (ponieważ pedał po naciśnięciu i otwartym odpowietrzniku pozostaje w dole to trzeba go podnosić). Robię to tak długo ,aż wprzewodzie zaczyna płynącć płyn bez pęcherzyków powietrza i w tym momencie zostawiam pedał w dolnym położeniu i dokręcam odpowietrznik.
Po podniesieniu pedału sprzęgło działa prawidłowo.

[ Dodano: Nie Maj 05, 2013 22:14 ]
Niezależnie od sposobu odpowietrzania wygląda na to, jeśli nie ma wycieków, że kończy się pompka.

Adsik - Nie Maj 05, 2013 22:24

.....
automechanik - Nie Maj 05, 2013 22:33

Adsik, spróbuj odpowietrzyć moją metodą. ponad rok temu też mi pedał został w podłodze. Po odpowietrzeniu działa do dziś.
Jeśli nie włożysz końca wężyka do zbiorniczka, to możesz dolewając płyn do zbiorniczka przy okazji przepłukać cały układ.

Adsik - Nie Maj 05, 2013 23:21

.....
Pieta - Pon Maj 06, 2013 08:46

Adsik,

Jeżeli masz pompkę według mojej przeróbki, odpowietrzanie powinno się robić poprzez wtłaczanie płynu w końcówke od strony wysprzęglika i wysysanie nadmiaru płynu strzykawką ze zbiorniczka pompki.

Pompowanie pedałem jest mało skuteczne bo po tej przeróbce nie masz już zaworka w pompce, który ułatwia sprawę. Jak podnosisz pedał przy zakręconym odpowietrzniku to płyn musi się przedostać z nad tłoka (ze zbiorniczka) pod tłok, jak można się domyśleć jest to utrudnione bez zaworu. Jednek przedostanie płynu jest możliwe ponieważ uszczelka ma kształt grzybka, który w ograniczonym stopniu umożliwia przepływ płynu z przez uszczelkę.

Odpowietrznie poprzez pompowanie pedałem jest możliwe ale musisz wtedy bardzo powoli unosić pedał. Mocne podnoszenie pedału powoduje, że pomiędzy tłokiem pompki a wysprzęglikiem tworzy się podcisnienie i możesz zaciągnąć powietrze przez uszczelnienie wysprzęglika.

PS.
mi dwa tygodnie temu padł wysprzęglik. Działał 88 tys. km (3.5 roku), więc nie narzekam.
Mi ubywało płynu i przeciek płynu wyraźnie widoczny pod spodem, na łączeniu skrzyni i silnika.

Adsik - Pon Maj 06, 2013 09:58

......
sebkra - Pon Maj 06, 2013 10:09

Miałem dokładnie ten sam problem, sprawę załatwiła dopiero wymiana wysprzęglika, pod skrzynią było sucho dopiero po wyjęciu skrzyni było widać że cieknie.
grota10 - Pon Maj 06, 2013 21:18

no nie bedzie kapalo.Wloz palucha w ten otwor jak zmiescisz i zobacz czy nie jest zafajdane. Kapac zacznie kiedy pedal w podlodze zostanie