|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Gasnie na Wolnych Obrotach ?????
bolus85 - Nie Maj 05, 2013 22:32 Temat postu: [R45] Gasnie na Wolnych Obrotach ????? Witam potrzebuje pomocy do mojego rowerka a mianowicie stało mi się to dzisiaj i nie wiem co w zasadzie bo nigdy mi sie to nie zdarzyło mianowicie zapalam go czuć strasznie paliwo a nigdzie nie ucieka pochodzi chwile na wolnych obrotach i gaśnie i ciężko go odpalić a jak już go odpalę to znowu chwilkę pochodzi i się zadusza i gaśnie jak dodam mu gazu to chodzi na wysokich obrotach nie mam pojęcia co jest i czemu czuć tak paliwo Trosze o pomoc jak ktoś sie spotkał z takim problemem
leszczu - Pon Maj 06, 2013 18:42
Możliwe, że cewka padła. Podmień na jakiś inna i sprawdź wtedy czy pali.
andrew0503 - Pon Maj 06, 2013 18:59
leszczu napisał/a: | Możliwe, że cewka padła. Podmień na jakiś inna i sprawdź wtedy czy pali. |
Też bym poszedł tym tropem. A "telepie" trochę silnik po odpaleniu?
bolus85 - Sro Maj 08, 2013 05:40
ale to jest dziwne bo on odpala na zimnym silniku chodzi dobrze nagrzeje sie pochodzi i gaśnie i zapale go powrotem pochodzi chwile i znowu zgaśnie
ArekL - Sro Maj 08, 2013 08:37
Ostatnie co napisałeś wskazuje na czujnik położenia wału.
bolus85 - Sro Maj 08, 2013 11:27
a czy jak podłącze pod komputer to moze coś pokazać a zaznaczam ze żadna kontrolka nie świeci !!! no i nie wiem teraz bo to naprawdę dziwny objaw świece sprawdziłem iskra tez jest ale pochodzi chwile nagrzeje się i gaśnie
Adrian - Sro Maj 08, 2013 11:46
Poczytaj na forum o miejscu montażu czujnika położenia wału. Jak już będziesz wiedział, gdzie on się znajduje, to gdy zgaśnie Ci samochód, polej czujnik zimną wodą. Jeśli samochód od razu odpali, to masz winowajcę. Ten czujnik głupieje pod wpływem wysokiej temperatury. Schłodzenie go, przywraca na moment jego prawidłowe działanie.
bolus85 - Sro Maj 08, 2013 11:51
ok kolego dzięki za pomoc będę próbował ale czy na komp.wyjdzie ze on siedzi
Adrian - Sro Maj 08, 2013 11:58
Komp kompowi nierówny. Ale spróbować można. Sukcesu nie gwarantuję.
bolus85 - Pią Maj 10, 2013 13:06
no ok spróbuje co wyjdzie to wyjdzie bo już nie wiem co to możne być Próba nie szczebla ale dziękuje za Pomoc Pozdrawiam!!!!:):
[ Dodano: Czw Maj 09, 2013 13:16 ]
no niestety kolego wymiana tego czujnika nic nie pomogła rozłożyłem ręce i niech mechanik sie teraz meczy bo nie daje rady !!!! Zobaczmy co on wyduma
[ Dodano: Pią Maj 10, 2013 14:06 ]
a morze to cewka zapłonowa się nagrzeje i gubi iskrę jest to możliwe ? bo ja już rozkładam ręce i mechanik najprawdopodobniej tez Woła o Pomoc !!!!!!!
ADI-mistrzu - Pią Maj 10, 2013 13:22
Najprawdopodobniej wypada Ci zapłon.
Mozę to być spowodowane:
- uszkodzenie czujnika położenia wału
- zużyty rozdzielacz zapłonu (kopułka i palec)
- uszkodzenie cewki zapłonowe
Ja obstawiam cewkę zapłonową, zdarza się to i różne dziwne rzeczy potrafią się dziać.
Ja bym na Twoim miejscu na próbę podmienić na dowolną inna, nawet z malucha może być.
bolus85 - Nie Maj 12, 2013 15:35
no ja bym tez obstawiał na cefke ale ponoć mechanik skasował błąd a mianowicie pokazywał mu błąd na czujniku wału po wykasowaniu błedu niby auto chodzi czy jest to możliwe ? a czujnik jest dalej ten sam bo ja wymieniałem na inny i było to samo
[ Dodano: Nie Maj 12, 2013 16:35 ]
no był samochód u mechanika i nic dalej to samo wczoraj raz mi zgasł a dzisiaj juz chodzi i to cały czas czy jest możliwe ze cos jest nie tak z jednostką sterującą albo z czym no mechanicy u mnie w mieście rozkładają ręce prosze o jakąs konkretną pomoc !!
ADI-mistrzu - Nie Maj 12, 2013 15:42
Podmień cewkę.
bolus85 - Nie Maj 12, 2013 15:56
no mechanik wykluczył cefke bo mówi ze na dwóch baniakach on by cos mieszał a nie mam skąd wziąsc cefki a kupować nie mam pojęcia czy warto ale jak juz kupic to raczej jedną bo dwie nie padły na bank odrazu a palca umnie nie ma bo to jest 1,4 16v 2000r
[ Dodano: Nie Maj 12, 2013 16:56 ]
niby wszystko proste a samemu ciężko dojść końca a szkoda płacić im 50 zł za każde podpięcie pod kompa bo nic nie pokazuje komp
andrew0503 - Nie Maj 12, 2013 19:19
bolus85 napisał/a: | no mechanik wykluczył cefke bo mówi ze na dwóch baniakach on by cos mieszał |
Ot tak wykluczył? U mnie jak padała cewka, zimny silnik odpalał bez problemu, po lekkim zagrzaniu ciężko odpalał, obroty skakały, silnik przygasał lub całkowicie gasł. Po jakimś czasie bez względu na temperaturę w miarę odpalał ale ciężko go było utrzymać na obrotach aby nie zgasł, na koniec trzeba go było trzymać ok 3tys. obr, bo poniżej zaczęło trząść silnikiem i miał tendencję do gaśnięcia. Mechanik szybko zdiagnozował problem, wymienił cewkę.
bolus85 - Pon Maj 13, 2013 19:42
Teraz to pojawia się następny problem a ja juz nie daje rady bo co róz to co innego teraz samochód chodzi a zapala sie kontrolka check i świeci po jej zapaleniu spada poziom paliwa a paliwo jest jak ona zgaśnie to poziom sie podnosi mechanik po podłączeniu dzisiaj pod komp wykrył 5 błędów ale mówi ze to nie możliwe żeby tyle było naraz i to wszystkie są związane z pracą silnika i nie mam pojęcia co jest i co robic Pomocy !!!
ADI-mistrzu - Pon Maj 13, 2013 20:31
Mogłeś spisać jakie błędy...
Popraw masę pomiędzy akumulatorem a karoserią bo możesz mieć walniętą.
bolus85 - Sro Maj 15, 2013 06:45
będę szukał w zbiorniku morze gdzieś na pływaku jest masa walnięta nie wiem nie mam pojęcia bo błąd świeci a spada wskazówka z paliwem !!! a błędy były wszystkie związane z pracą silnika czyli czujnik położenia wału czujnik wałka rozrządu czujnik od pompki paliwa i czujnik od obrotów tego piątego nie pamiętam ale tez morze być tak ze miał ciulowy program do rovera i pokazało mu co bądź wogle to ciężko jest z programem do tego auta u mnie w mieście rozkładają ręce !!!!! a zaznaczam ze auto chodzi bez problemu pali jedzie a Błąd swieci nieraz tez rzazy tylko nie wiem a czy morze byc tak ze przez mase coś spaliło w kompie bo jest chyba taka opcja !!!!!!
ADI-mistrzu - Sro Maj 15, 2013 08:00
Taka uwaga, pisz troszkę poprawniej w języku Polskim
Czyli używaj enterów bo tasiemce źle się czyta, nie wyjeżdżaj cały czas nad "morze" tylko pisz "może" i czasem literówki masz.
Po za tym sprawdziłeś tą masę na akumulatorze?
Poniżej zdjęcie z opisem co gdzie w silniku:
http://obrazki.elektroda...._1368601183.jpg
zdzichu - Sro Maj 15, 2013 09:11
Czujnik paliwa jest zasilany z masy, w zbiorniku nie może być napięcia (+12V) Zrób tak jak pisze ADI-mistrzu, posprawdzaj punkty masy przy silniku, przy ECU i przy desce. Sprawdż przy wskażnikach czy spadek napięcia przy wskażniku paliwa jest po stronie (- 12V) czy (+ 12V) Uważaj przy sprawdzaniu wskażnika paliwa żeby nie podać (+12V) do zbiornika. Najlepiej dolej do pełna, wtedy nie ma oparów.
ADI-mistrzu - Sro Maj 15, 2013 10:34
Do ECU to masy za bardzo nie powinno być w R200 z silnikiem benzynowym...
Powiedzmy że ECU ma swoją masę na obudowie, dlatego jest w plastikowych obejmach.
zdzichu - Sro Maj 15, 2013 10:59
Owszem. Ma masę przez złącze główne (pin nr. 14) ale drugi koniec przewodu jest przykręcony do nadkola za przekażnikami.
ADI-mistrzu - Sro Maj 15, 2013 11:10
Tak przez złącze, ale sama obudowa jest izolowana i podanie masy na nią spowoduje niepalenie auta.
bolus85 - Czw Maj 16, 2013 06:49
nic z tego nie czaje ale dobra coś będę radził muszę to rozpracować bo nie daje mi to spokoju wyciągałem zbiornik wczoraj i tam jest wszystko dobrze trochę takie były styki pordzewiałe na pływaku ale sprawdzał to mechanik i twierdzi ze to nie od tego że to nie ma nic wspólnego to ja już nie wiem !
ADI-mistrzu - Czw Maj 16, 2013 16:59
Poniżej zdjęcie z opisem co gdzie w silniku:
http://obrazki.elektroda...._1368601183.jpg
I jest tam także zaznaczone który to przewód masowy.
Sprawdź jego połączenie z karoserią.
Pozdrawiam
bolus85 - Czw Maj 16, 2013 17:40
masę sprawdzałem już jakiś czas temu i wszystko gra nawet wyciągałem wtyczki są dwie z jednej i z drugiej strony błotnika i nic to nie pomaga nie wiem po prostu rozkładam ręce bo juz nie mam pojęcia
ADI-mistrzu - Czw Maj 16, 2013 17:55
A spróbuj dla testu dać dodatkowy przewód między karoserią a ujemną klemą akumulatora.
Tylko do karoserii musi być przykręcony do odsłoniętej blachy.
bolus85 - Czw Maj 16, 2013 17:58
dałem kolego drugą tez masę od bloku do karoserii i nic
ADI-mistrzu - Czw Maj 16, 2013 18:01
Wskazówka paliwa momentalnie spada w dół?
bolus85 - Czw Maj 16, 2013 18:10
tak jak tylko sie zapala błąd to spada do zera a jak gaśnie błąd to się podnosi zbiornik ściągałem wczoraj i tam jest wszystko ok a najśmieszniejsze jest to ze jak wyłączę auto z tym błędem i zapale sam zapłon to sie podnosi do góry !!
ADI-mistrzu - Czw Maj 16, 2013 18:21
Masz nieźle naknocone, coś z kabelkami.
Ja bym wyciągnął 3 przewody od licznika w miejscu gdzie jest wskaźnik paliwa. Jak to się stanie to zmierzył bym jakie napięcie panuje na każdym z pinów.
Masa oraz zasilanie powinno być na stałe (zasilanie z akumulatora) zaś sygnał jest w przedziale 0->5V.
Jak tak się stanie to któryś sygnał zwariuje i znajdziesz przyczynę, ale najpewniej albo masa ucieka albo zasilanie, sygnał obstawiał bym za sprawny.
bolus85 - Czw Maj 16, 2013 18:27
ok bede jutro to sprawdzał bo myślałem morze ze gdzieś zimny lut puścił na desce ale ściągałem dzisiaj i tam jest dobrze nie widać ze coś by się sfajczyło
zdzichu - Czw Maj 16, 2013 23:28
Sprawdż napięcie z przekażnika głównego.
|
|