|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Tuning wizualny - [216 coupe] zmiana felg a ET i otwór centrujący
mlody975 - Pon Maj 06, 2013 18:56 Temat postu: [216 coupe] zmiana felg a ET i otwór centrujący Witam, wyczaiłem ciekawe felgi 17cali , rozstaw śrub 4x100, tylko że ET jest inne i otw centrujący również..
wymiary z rovera coupe : 4x100 ET45 otw. : 56
wymiary felgi: 4x100 ET35 otw. : 60
i teraz pytanie. czy musze zastosować pierścienie wystansowe 10mm na strone żeby ET się zgadzało czy to działa w drugą strone? (zawsze mam problem z tym ET )
no i oprócz tego trzeba by wstawić pierścienie centrujące...
czy nic sie nie stanie jak nakrętki bedą wkręcone o 10mm mniej niz normalnie bez dystanu? trzeba wymieniac szpilki na dłuższe ?
są gotowe dystanse z pierścieniem centrującym czy trzeba dawać dystans i osobny pierścień?
Felgi to coś w kształcie Dotz Imola 7j17
Pozdrawiam
greg-si - Pon Maj 06, 2013 19:02
otwór centrujący to pryszcz, pierścień i po sprawie
co do ET, tutaj dystans nie da rady
Jaka szerokość tych felg? Jeśli 7j i opona nie będzie jakaś wielka to będzie ok.
tronsek - Pon Maj 06, 2013 19:35
mlody975 napisał/a: | czy musze zastosować pierścienie wystansowe 10mm na strone żeby ET się zgadzało czy to działa w drugą strone? | To działą właśnie w drugą stronę. Im mniejsza wartość ET, tym bardziej felga wychodzi na zewnątrz auta.
Z oponami 205/40/R17 powinno wejść na styk.
mlody975 - Pon Maj 06, 2013 21:32
no to lipa bo mam opony 215/45 ZR17 czyli 10mm za szerokie...
a nie da sie felgi podtoczyc zeby zjechac troche z tego ET?
kurcze szkoda bo fajne felgi i za niewielkie pieniądze..
tronsek - Wto Maj 07, 2013 06:08
mlody975 napisał/a: | 215/45 ZR17 czyli 10mm za szerokie... | i za wysokie. Na bank będą Ci tarły.
greg-si - Wto Maj 07, 2013 10:23
nigdy nie słyszałem by ktoś staczał miejsce montażowe.
mlody975 - Czw Cze 20, 2013 20:29
dobra, w takim razie odpuszczam i szukam dalej
dzięki Wam, greg-si, i tronsek, nie wtopie kasy w niepasujące koła
Pozdrawiam
Witam ponownie, nie chce zakładać kolejnego tematu o podobnej tematyce wiec napiszę tutaj
(jak coś to prosze moderatora o PW w sprawie instrukcji jak zmienic temat )
w dalszym ciagu rozglądam sie za felgami do coupety i w sumie cieżko znaleźć jakiś ciekawy wzór felgi z odpowiednimi wymiarami, wiekszość felg które mi sie podoba mają ET30 .. o 15 za mało..
znalazłem felgi z ET37 ale są cal szersze.
do kolesia mam kawałek i chciałem sie zapytac czy sie zmieszczą, zeby nie jechac na darmo.
znalazłem całkiem ciekawy kalkulator rozmiaru felg:
http://www.felgi.pl/narze...ulator-et-felgi
według niego:
od zewnętrznej strony felga bedzie wystawać 21mm wiecej a od wewnętrznej strony 5mm bedzie mi to tarło na skręconych kołach?
a tak powinien na nich wygladać moj rover (rysowane na szybko, sory za niedokładność) :
Pozdrawiam
tronsek - Czw Cze 20, 2013 20:43
mlody975 napisał/a: | od zewnętrznej strony felga bedzie wystawać 21mm wiecej a od wewnętrznej strony 5mm bedzie mi to tarło na skręconych kołach? | Nie. Ten kalkulator mówi jaka będzie różnica między nową felgą a obecnie założoną, a nie czy będzie obcierać.
mlody975 - Czw Cze 20, 2013 21:26
czyli nie bedzie tarło ?
może źle sie wcześniej wyraziłem.
wiem ze kalkulator nie powie mi czy felga bedzie obcierac. chodziło mi o to że na tej feldze zewnetrzny rant felgi bedzie wystawał bardziej o 21mm niż ori felga a do środka bedzie 5mm bliżej auta. znajdzie sie w nadkolu miejsce na te wystające mm? z jednej strony 2centy z drugiej pół to w sumie nie dużo.. podejdzie ?
tronsek - Pią Cze 21, 2013 05:40
mlody975 napisał/a: | czyli nie bedzie tarło ? | Tego na 100% nie wiem. Musisz zobaczyć jak stara felga siedzi w nadkolu i sprawdzić czy masz jeszcze na tyle luzu, że te 2cm jeszcze się zmieszczą.
|
|