|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [rover 200] alternator
hertz25 - Sro Maj 08, 2013 13:51 Temat postu: [rover 200] alternator yo! chce zakupic wiekszy altek 85 A tylko czy mozna wstawic aku mam 60A ,przy wlaczonym radiu i swiatlach napiecie pokazuje 13,7 w czasie jazdy a jeszcze jak klime wlacze to spada na 13,4-13,5 wogule da cos zmiana
ArekL - Sro Maj 08, 2013 14:31
To raczej regulator napięcia do zmiany. Nie wiem jak w 200, ale w 400 z tego co pamiętam to 85A były w wersjach z klimą, a w pozostałych chyba 65A.
hertz25 - Sro Maj 08, 2013 16:58
mam taki w tej chwili to on ma od 40-98 A?
brkzzz - Sro Maj 08, 2013 17:08
hertz25, masz 65A. Czy wymiana coś da? To zależy jak bardzo Ci muli przy włączonej klimie, światłach i całej reszcie. Sam kiedyś się zastanawiałem nad podobnym zabiegiem, szczególnie że te samochodziki nie były przewidziane do takiego obciążenia, jakie im się serwuje - cały dzień na światłach mijania, klima, jeszcze pewnie jakiś rozbudowany zestaw audio...
Aku masz zdrowy?
Tutaj jest temat z numerami altków:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=74500
hertz25 - Sro Maj 08, 2013 17:13
aku jest dobry a ten regulator napiecia do mojego altka gdzie mozna znajsc ? i jeszcze musze wiedziec w razie czego jak bym kupil nowy 85 A to bedzie dobrze,nic sie niestanie?
brkzzz - Sro Maj 08, 2013 17:21
Za duży prąd z alternatora mógłby powodować przegrzewanie i zniszczenie instalacji elektrycznej zaprojektowanej pod mniejsze wartości, ale fabrycznie wsadzano też 75A i chyba 85A, więc myślę, że zmiana niczym nie grozi.
Skoro już mowa o przewodach, warto żebyś przejrzał swoje, bo być może to one są winne.
hertz25 - Sro Maj 08, 2013 19:05
dobra to chyba zakupie ten http://allegro.pl/alterna...3167863427.html 75A ,te 10 A roznicy nic niepowinno nic zrobic instalacji
ArekL - Czw Maj 09, 2013 07:36
Ciekawe czy taki alternator masz fabrycznie czy ktoś już go zmieniał. Skoro masz fabryczną klimę to chyba powinieneś mieć fabrycznie 85A - przynajmniej tak jest w 400-tce. Może ktoś go zmieniał i nie wiedział, że są 2 rodzaje, włożysz pierwszy lepszy akurat 65A.
Co do alternatora z allegro to nie polecam. 170 zł za alternator? Regulator napięcia kosztuje połowę tego a gdzie reszta? Ja w swoim zmieniałem, dałem 450 zł i po pół roku padły łożyska a po kolejnym pół roku już regulator padł. W naprawy włożyłem kolejne bodajże 300-400 zł. Na gwarancję nie odsyłałem, bo mieli miesiąc na rozpatrzenie reklamacji, a czymś jeździć trzeba, więc musiałem bulić. Także dobrze się zastanów...
greg-si - Czw Maj 09, 2013 09:07
U siebie też miałem ładowanie 13,7 podczas normalnej jazdy, gdy dorzuciłem podgrzewanie siedzeń spadało na 12,5V
10A w altku wiele Ci nie zmieni. Jak masz kable podłączone, czy masz dodatkową masę aku-buda, silnik-buda? Jak masz podpięte audio?
hertz25 - Czw Maj 09, 2013 12:21
wiec tak alternator jest orginalny podejzewam bo klima jest dokladana diavia ,a mase mam aku-buda,audio tz plus bezposrednio do aku idzie minus ze wzmacniacza do budy w bagazniku
brkzzz - Czw Maj 09, 2013 17:10
ArekL napisał/a: | Ciekawe czy taki alternator masz fabrycznie czy ktoś już go zmieniał. Skoro masz fabryczną klimę to chyba powinieneś mieć fabrycznie 85A - przynajmniej tak jest w 400-tce. Może ktoś go zmieniał i nie wiedział, że są 2 rodzaje, włożysz pierwszy lepszy akurat 65A. |
Nope! Ja również mam fabryczną klimę i również 65A
ArekL napisał/a: | Co do alternatora z allegro to nie polecam. 170 zł za alternator? |
Za regenerowany cena w porządku. Gdyby samemu to robić, części bez robocizny wyszłyby połowę tej kwoty. Myślę, że można kupować bez obaw.
greg-si - Pią Maj 10, 2013 07:38
Dołóż dodatkowy przewód aku-buda o przekroju jak wzmacniacz buda.
Może coś pomoże.
hertz25 - Pią Maj 10, 2013 12:03
sprobuje tak zrobic
|
|