Zobacz temat - [R75 Tourer] Brak mocy silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75 Tourer] Brak mocy silnika

p00lie - Sob Maj 11, 2013 18:39
Temat postu: [R75 Tourer] Brak mocy silnika
Witam,

mam problem z Roverem 75 2.0 Cdti Tourer - po wymianie pokrywy rozrządu i uszczelek pod głowicą silni pracuje, ale zupełnie nie ciągnie. Auto zachowuje się jakby miało 50KM a nie 130KM. Wyprzedzenie TIRA jest prawie niemożliwe, a rozpędzenie się do jakiejś sensownej prędkości wymaga bardzo długiego czasu, który nie zawsze jest. Żadne kontrolki się nic nie sygnalizują.

Mechanik rozkłada ręce i mówi, że nie wie co jest. Czy może ktoś z Was miał taki problem i może podpowiedzieć jaka może być jego przyczyna?

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam,

fabianopulos - Nie Maj 12, 2013 13:23

wyciągnij wtyczkę z przpływomierza http://forum.roverki.eu/v...p=516318#516318
ZiGi - Nie Maj 12, 2013 15:40

Jeśli wyciągnięcie wtyczki pomoże tzn że musisz nabyć nowy przepływomierz ;) bo bez podłączonego przepływomierza mój R75 spalał mi 10,5-11l/100km przy niezbyt agresywnej jeździe.
dukat11 - Nie Maj 12, 2013 15:58

ZiGi napisał/a:
Jeśli wyciągnięcie wtyczki pomoże tzn że musisz nabyć nowy przepływomierz bo bez podłączonego przepływomierza mój R75 spalał mi 10,5-11l/100km przy niezbyt agresywnej jeździe.


A to niezły wynik. U mnie z odpiętą przepływką przy skrzyni automatycznej pali średnio 8,5.

[ Dodano: Nie Maj 12, 2013 15:58 ]
p00lie napisał/a:
mam problem z Roverem 75 2.0 Cdti Tourer - po wymianie pokrywy rozrządu i uszczelek pod głowicą silni pracuje, ale zupełnie nie ciągnie. Auto zachowuje się jakby miało 50KM a nie 130KM. Wyprzedzenie TIRA jest prawie niemożliwe, a rozpędzenie się do jakiejś sensownej prędkości wymaga bardzo długiego czasu, który nie zawsze jest. Żadne kontrolki się nic nie sygnalizują.


Jeśli jest problem w zakresie do 2200obr to przepływka. Jeśli szczególnie powyżej 1800+ to szukał by problemów w obszarze zasilania paliwem (pompy, wtryski, itd), nieszczelność w układzie turbo lub silnik przechodzi w tryb awaryjny (ale wtedy silnik nie wchodzi na wysokie obroty)

p00lie - Pon Maj 13, 2013 09:15

Dziękuję za wskazówki.

Auto stoi u mechanika, niech on to poprawia. Najgorzej, że nie sprawdzając auta zapłaciłem mu, jak zwykły jeleń, a teraz gościowi się jakoś nie spieszy.

MaReK - Pon Maj 13, 2013 10:01

Zauważyłeś może jakąś różnicę w pracy na wolnych obrotach? Np. na biegu jałowym obroty były podwyższone niż przed wymianą w/w rzeczy? Może auto pracuje w trybie serwisowym. Efekt będzie całkiem podobny, a nie zawsze wiąże się z komunikatami/kontrolkami na zegarach.

A co mówią logi komputera silnika? Podłączaliście, diagnozowaliście? Od tego należałoby zacząć. Jeśli mechanik nie ma takich narzędzie, to może podjedź do takiego, co ma jakieś mądrzejsze urządzenie niż ELM327, ew. pogadaj z kolegą szpynior, w Twoim rejonie jest i może mógłby Ci pomóc?