Zobacz temat - MG ZR / MG ZS / Rover 45
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - MG ZR / MG ZS / Rover 45

j0zek - Wto Maj 14, 2013 10:47
Temat postu: MG ZR / MG ZS / Rover 45
Witam!

Jestem nowy na forum, zarejestrowałem się tutaj ze względu na fakt, że bardzo spodobały mi się Rovery, w szczególności MG..

W najbliższym czasie (miesiąc - półtora) planuję zakup:
- Pierwszorzędnie MG ZR lub MG ZS (wyjaśnię niżej kryteria)
- Drugorzędnie Rover 45 (jeżeli nie dostanę zr/ zs)

Budżet do 12tys. zł na samo auto (nie wliczam w to opłat itd.) Ale jeśli zdarzyłaby się jakaś super okazja za 13tyś. to wiadomo, że mozna się zastanowić..

Pierwsze pytanie tyczy się wnętrza MG ZR
- Jak wygląda sprawa z przestronnością wnętrza? mam 190cm wzrostu i jest to jakby kluczowa sprawa przy wyborze między ZR i większym ZS.
Porównując do Peugeota 206 4- drzwiowego, jak wygląda MG ZR? Czy miejsca dla kierowcy jest tyle samo/więcej/mniej?

- autem planuję jeździć około 1000km miesięcznie (dojazdy do pracy, w sumie 40km na dzień + jakieś sprawy w mieście itp, nie zawsze)
- jaki silnik proponujecie? czy przy takich kilometrówkach można myśleć o dieslu, czy lepiej pb + lpg, a może nie warto i wystarczy sama benzyna? Chciałbym, aby był w miarę ekonomiczny, ale żeby nie brakowało mu lekkiego zrywu (przy wyprzedzaniu itp.)
- dodam, że jestem początkującym kierowcą, więc na co równiez zwrócic uwagę podczas codziennej eksploatacji - co będzie bardziej narażone na uszkodzenia?
- Jaki silnik najlepiej dobrać pod kątem nowicjusza i przyszłych usterek, które na początku mogą wynikać z braku doświadczenia i niewielu przejechanych km przeze mnie?
- czy w takim przypadku wybór większego MG ZS nie jest za szybki i lepiej kupić mniejszy na początek? Czy uważacie, że nie ma to większego znaczenia?
- jeśli jest jakaś sprawa, o której nie wspomniałem, a ma istotne znaczenie to prosiłbym o uwagi,
- i na koniec - z jakimi kosztami przeciętnie wiąże się eksploatacja ZR, ZS?

Pozdrawiam

bociannielot - Wto Maj 14, 2013 10:59

j0zek napisał/a:
- jaki silnik proponujecie? czy przy takich kilometrówkach można myśleć o dieslu
dizel od 2003r wzwyż :ok:
Miejsca jest mało w pugu mi sie wydaje z przodu w 3d lepiej jest rozplanowane wnętrze i jest go jakby wiecej, ale Brt mial 200 jest wysoki i sie miescił spokojnie, zreszta nei on jedyny z forum ;-) .

kzrr - Wto Maj 14, 2013 11:59

bociannielot napisał/a:
ale Brt mial 200 jest wysoki i sie miescił spokojnie, zreszta nei on jedyny z forum ;-) .


Ja mam 187 czy tamn 188 i jakoś daje rade w 200 ;-) Fotel na maksa do tyłu i jest dobrze ;-) a i są więksi i śmigają ;-)

vipkrzych - Wto Maj 14, 2013 12:40

to ja się podepne... mówicie o silniku diesla od 2003 roku. Zatem czym się różni? szukałem o tym na forum i nie znalazłem. Wszystkie niby 101 koni i 113. Jakie są usterki silnika 2.0 diesel od powiedzmy 2001 roku? W silniku SDI ze 105km wadliwe były pompy paliwa . Czy tu jest to samo ?
bociannielot - Wto Maj 14, 2013 13:18

wadliwe pompy to były w IDt do 2002 włącznie potem poprawili i były żywotniejsze ;p
j0zek - Wto Maj 14, 2013 14:13

A jak się ma sprawa z częściami do diesla jak coś się zepsuje? Łatwo dostępne, czy będę szukał rok?
marcin316 - Wto Maj 14, 2013 14:43

j0zek, wybierz się na jakiegoś lokalnego spota to będziesz miał okazję przymierzyć się do jakiegoś Roverka. Co do awaryjności to mój Roverek od kilku lat służy mi w sumie bezawaryjnie. Jedynie czujnik biegu wstecznego w skrzyni padł ostatnio i raz rozszczelniła się klima.
j0zek - Wto Maj 14, 2013 16:12


przemek2045 - Wto Maj 14, 2013 18:32

j0zek, Aktualnie posiadam roverka 400 i 45 ale mialem wczesniej 214si powiem szczerze roverek 200 to rzeczywiscie maly, miejski zrywny samochodzik dla kierowcy miejsca jest duzo i dla pasazera z przadu troche gorzej z tylu, ze sportowym zawieszeniem troche sztywny ale za to prowadzenie bajeczne, zas roverek 45 to i wygoda podrozowania, wiecej miejsca dla pasazerow i w sedanie duzy bagaznik, natomiast jesli chodzi o sam silnik to mam wlasnie 2.0idt jest w rzeczywistosci bezawaryjny jesli sie o niego dba jest dosc zrywny i ekonomiczny okolo 6l ropki, ja mam przeszlo 130koni to juz jest bajka w trasie rzadko redukuje sie biegi przy wyprzedzaniu bo jest to zbedne, ogolnie jesli masz na wydanie okolo 12tys to na Twoim miejscu poszukal bym roverka 45 z okolic 2004roku produkcji ;)

ps. co do korozji, roverki maja bardzo dobra blache pod wzgledem wytrzymalosci na korozje, wiec jesli blacharka bedzie dobrze zrobiona to nie bedziesz mial z korozja zadnych problemow.
mam nadzieje ze troche pomoglem jesli masz pytania pisz na priv. pozdrawiam

leszczu - Wto Maj 14, 2013 19:43


szoso - Wto Maj 14, 2013 20:15


Moderator szoso informuje

j0zek! Dodaj proszę zrzut ekranowy ogłoszenia zgodnie z zasadami kącika.
Brak zrzutu ekranowego kwalifikuje temat do usunięcia.
Jeśli nie wiesz, jak wykonać zrzut ekranowy, zapoznaj się z tym tematem