|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] dolanie płynu chłodniczego
marcin_b - Pią Maj 17, 2013 08:51 Temat postu: [R200] dolanie płynu chłodniczego Witam. Jako , że nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na moje pytanie pokusiłem się o to by zapytać...
Sprawa wygląda tak , że chcę dolać płynu chłodniczego.
Kolor płynu w zbiorniczku jest jasny(żółtawy?) , klarowny i przezroczysty .
Moje pytanie brzmi czy mogę dolać niebieskiego Petrygo?
Cały płyn w układzie będę wymieniał pewnie po niedzieli z powodu braku czasu aktualnie.
Chcę dolać , ponieważ poziom płynu mam nieco powyżej minimum.
O HGF nie pytajcie , bo żadnych oznak nie ma. - zwyczajnie płyn dawno nie był uzupełniany
Dzięki z góry za odpowiedź . Pozdro!
Julek - Pią Maj 17, 2013 09:16
ja sam dolewalem jakis miesiac temu tego perygo bo poprstu w czasie podrozy otworzylem maske a tam na minimum wiec sie pokusilem o dolanie poniewaz ponoc jest wpelni mieszalny;p jak dotad problemow nie ma.
marcin_b - Pią Maj 17, 2013 10:37
Julek napisał/a: | poniewaz ponoc jest wpelni mieszalny;p |
no właśnie ponoć ....
leszczu - Pią Maj 17, 2013 11:33
marcin_b napisał/a: | Chcę dolać , ponieważ poziom płynu mam nieco powyżej minimum. |
Jeśli mieścisz się w granicy to poco dolewać
marcin_b - Pią Maj 17, 2013 12:14
praktycznie wychodzi na minimum, a lepiej zapobiegać niż leczyć ....
Poza tym nie pytałem po co dolewać , tylko czy można dolać
leszczu - Pią Maj 17, 2013 12:27
Nawet jeśli dolejesz byle jakiego płynu, w takiej ilości ile chcesz dolać, to nic się nie stanie.
robsson78 - Pią Maj 17, 2013 15:22
Właśnie. Jak to jest z tym dolewaniem płynu. Czy on gdzieś paruje z czasem ? Zakładając że układ jest szczelny.
marcin_b - Pią Maj 17, 2013 21:55
leszczu napisał/a: | Nawet jeśli dolejesz byle jakiego płynu, w takiej ilości ile chcesz dolać, to nic się nie stanie. |
Dziękuję uprzejmie za odpowiedź. Oczywiste jest przeciez to , że jeżeli poziom płynu byłby między minimum a maksimum to tego płynu bym nie dolał
Jutro jednak zmienię cały płyn w układzie , bo po prostu chcę to zrobić ...
W związku z czym chcę zapytać, czy postępując wg instrukcji na stronie roverki.pl
nic złego się nie stanie?
Nie chcę bezmyślnie zapowietrzyć układu, a później żałować...
Czy są jakieś dodatkowe czynności , które nie są uwzględnione w opisie tej procedury, a należy je wykonać ?
Pozdro!
brkzzz - Pią Maj 17, 2013 22:20
Wszystkie płyny chłodnicze oparte na glikolu etylowym można mieszać. Stanowią one ponad 90% rynku, więc ciężko trafić płyn innego rodzaju.
Julek napisał/a: | ja sam dolewalem jakis miesiac temu tego perygo bo poprstu w czasie podrozy otworzylem maske a tam na minimum wiec sie pokusilem o dolanie poniewaz ponoc jest wpelni mieszalny;p jak dotad problemow nie ma. |
Dolewałeś płynu przy rozgrzanym silniku?
leszczu napisał/a: | Jeśli mieścisz się w granicy to poco dolewać
|
Im bliżej górnej granicy tym wyższa pojemność cieplna całego układu, więc w jakimś tam stopniu bardziej zapobiegamy przegrzaniu silnika, bądź opóźniamy moment włączenia wentylatora chłodnicy
robsson78 napisał/a: | Właśnie. Jak to jest z tym dolewaniem płynu. Czy on gdzieś paruje z czasem ? Zakładając że układ jest szczelny.
|
Nic nie ma prawa parować przy szczelnym układzie. Skoro ubywa, znaczy że są wycieki. Inna sprawa, że często łatwiej jest dolewać jakieś tam małe ilości niż tracić czas i środki na szukanie wycieku. W Hondzie dolewa się olej co 1000km, w Roverze dolewa się płyn
marcin_b napisał/a: | Czy są jakieś dodatkowe czynności , które nie są uwzględnione w opisie tej procedury, a należy je wykonać ?
|
1) Cierpliwość w czekaniu na włączenie się wentylatora.
2) Kontrola, czy ilość wlanego płynu = ilości wylanego. Jeśli nie, to znaczy że trzeba będzie dolać po kolejnym rozgrzaniu i ochłodzeniu silnika, czasami nawet kilku cyklach.
robsson78 - Sob Maj 18, 2013 20:03
brkzzz napisał/a: |
Nic nie ma prawa parować przy szczelnym układzie. |
I to się zgadza bo po wymianie uszczelki nie dolewałem ani kropli przez półtora roku.
Przy dolewaniu na ciepłym silniku należy pamiętać aby robić to przy uruchomionym silniku.
Z tym mieszaniem płynów to producenci często piszą "Ubytki z układu chłodzenia należy uzupełniać płynem (i tu podają nazwę własną płynu)" aby kupować ich produkt a faktycznie są mieszalne ze sobą.
|
|