|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wysokie obroty biegu jałowego a klimatyzacja.
wingregor - Sob Maj 18, 2013 16:34 Temat postu: [R75] Wysokie obroty biegu jałowego a klimatyzacja. Witam, wszystkich. Ostatnio zabrałem się za czyszczenie przepustnicy gdyż zawalona była olejem i jakimś nagarem. Sama rura doprowadzająca powietrze jak i komora za przepustnicą były cacy tylko sama klapka i w okół niej był syf. Wszystko wyczyściłem przesmarowałem i niby było ok aż do pierwszej jazdy. Okazało się że zawieszają mi się obroty na biegu jałowym. Po kilku dniach wziąłem się za wyczyszczenie krokowca który okazał się zawalony czarnym osadem. Najgorsze było to że sam krokowiec jest (chyba) nierozbieralny. Dostęp miałem tylko do trzpienia który zmniejsza lub zwiększa szczelinę. Ile dałem rady tyle wyczyściłem. Efekt końcowy żaden gdyż obroty nadal się zawieszają. Najciekawsze jest to że gdy mam włączoną klimę obroty są normalne i się nie zawieszają. Gdy tylko wyłączę klimę wszystko wraca. Dla dociekliwych dodam że przed czyszczeniem wszystkiego z obrotami było wszystko ok. Na wszystkie gumowe węże pozakładałem dodatkowo plastikowe opaski zaciskowe żeby nie było lewego powietrza. Jeśli ktoś mógłby mi pomóc z tymi obrotami był bym wdzięczny
radi - Sob Maj 18, 2013 18:21
Czyli wyczyściłeś ale nie do końca . Krokowca wymontuj i umyj w benzynie ekstrakcyjnej zwłaszcza trzpień. Możesz mieć problemy z zabrudzoną odmą. Potem spróbuj kompa zrestartować.
wingregor - Sob Maj 18, 2013 18:45
Problem w tym że krokowiec jest nie rozbieralny i nie chciał bym go całego wrzucać do ropy. W poradniku opisującym czyszczenie krokowca w silnikach serii K jest trochę inny. A co do tego wszystkiego ma klimatyzacja?
radi - Sob Maj 18, 2013 20:19
Nikt nie mówi o utopieniu go w benzynie. Po pierwsze zrób restart kompa. To ważne bo za wszystko odpowiedzialny jest EMS Modular Engine Management System system zarządzania silnikiem. Ukłąd ECM może zapamiętać właściwości i obciążenia silnika, steruje układem zapłonowym i paliwowym. Z resztą masz to w rave za co jest odpowiedzialny:
The engine management system used with the 1.8 litre K Series engine is the Modular Engine Management System
version 3 (MEMS 3). It is a sequential, multiport fuel injection system, controlled by an ECM operating using the speed/
density principle. The ECM is located below the plenum grill and is an adaptive unit that can ’learn’ the load and wear
characteristics of an individual engine. The ECM controls the operation of the ignition system, the fuel system, the
evaporative emission control system and the cooling system.
The ECM controls the following:
l The main relay
l Fuel pump operation
l Closed loop fuelling
l Open loop fuelling
l Ignition timing
l Idle speed control
l Evaporative emission control
l Vehicle immobilisation (in conjunction with the immobilisation ECU)
l Engine cooling
l A/C compressor clutch control
The ECM sends and receives information to and from the components and signals shown in the control diagram and
the following input and output table.
All system inputs are in the form of analogue or digital voltage signals, all system outputs are driver circuits which
supply an earth path to the external component. The outputs are pulse width modulated (PWM) where the output is
regulated.
Inputs Outputs
Vehicle battery voltage Fuel injector PWM signals
Ignition switch position Coils (Ignition timing)
CKP sensor Main relay
CMP sensor Fuel pump relay
MAP sensor A/C compressor clutch relay
ECT sensor Evaporative emmission system purge valve
Engine oil temperature sensor HO2S
IAT sensor Cooling fan relays
AAT sensor Tachometer
A/C trinary switch Coolant temperature signal
Vehicle speed and rough road signals from ABS ECU 5V sensor supply for MAP sensor and TP sensor
Alternator load CAN Bus
PAS fluid pressure sensor Diagnostic ISO 9141 K Line
HO2S IAC Valve
Fuel tank level sender
Immobilisation ECU
Diagnostic ISO
Dlatego jeżeli jeżdziłeś z zabrudzonymi czujnikami i teraz są czyste ECM dostał inny sygnał i może przez to zwariował. Odłącz aku na 30min i daj znać.
wingregor - Sob Maj 18, 2013 20:23
Ok. Teraz rozumiem. Dam znać co wyszło. Dzięki
domel101 - Sob Maj 18, 2013 21:02
a może adaptacje przepustnicy zrobić kluczyk w pozycje 2, pięć razy pedał gazu wcisnąć do oporu, wyciągnąć kluczyk i zaraz odpalić auto. czy jakoś tak to szło
wingregor - Pon Maj 20, 2013 16:20
Tak jak myślałem, Żadnej poprawy, obroty jak się zawieszały tak się zawieszają. Więc co jeszcze mogę zrobić. Dodam że wystarczy lekko "stuknąć" w gaz żeby obroty spadły do normalnego poziomu.
dzelo23 - Pon Maj 20, 2013 17:15
Proponuje wypiąć linkę gazu z przepustnicy, parę kropli oleju w pancerz i poruszać linką tak by olej się ładnie rozprowadził. Miałem to samo w eR400 i ze 2 tygodnie temu w 75, olej w pancerz i nie mam już problemu.
pozdrawiam
mike-l - Pon Maj 20, 2013 19:35
może poluzować linkę gazu? Przepustnica się wtedy domknie.
|
|