|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] wymiana łożyska tylnego
grota10 - Pon Maj 20, 2013 18:34 Temat postu: [R75] wymiana łożyska tylnego Komputer zdiagnozowal mi ze mam padniete prawe tylne lozysko i swieci abs.Umówiony bylem dzis w warsztacie na konkretna godzine i konkretna stawke za usluge i po zostawieniu na 2 godziny samochodu "specjalista" ze stoickim spokojem oznajmil mi ze zamowil nie to lozysko i samochod musi zostac do jutra.Natomiast koszt naprawy bedzie dwa razy drozszy.Krew mnie zalala,na pocieszenie zaproponowal mi wypozyczenie samochodu zastepczego za 60zl za dobe plus koszt paliwa.Przy nim wyjalem telefon i na necie znalazlem za 285zl cala piaste(jego cena450 najtaniej) i oczywiscie zamowilem.Chcialem zapytac czy do sciagniecia piasty potrzebny jest jakis sciagaczi ewentualnie jaki klucz do odkrecenia sroby? Ktos pisal ze 32 Mam nadzieje ze sobie poradze.Wymiana u "specjalisty"150zl.Jakas masakra.Kiedy zmieni sie podejscie wlascicieli warsztatow do klijenta,ktorzy notabene ich karmia? Moze jakies podpowiedzi co do wymiany piasty,co bym byl przygotowany,czytalem ze w pol godziny mozna sobie poradzic
sash997 - Pon Maj 20, 2013 20:16
odkręcasz koło,zdejmujesz dekielek chroniący śrube piasty,odpowiednim śrubokrętem i młotkiem odginasz zabezpieczenie śruby od piasty,odkręcasz zacisk hamulcowy,odkręcasz małą śrubke torx na tarczobembnie tą między otworami na szpilki koła i zdejmujesz tarczobemben (czasem trzeba poszarpać zależy od stopnia zużycia bembna)odkręcasz śrube piasty klucz nasadowy 27 albo 32 (nie pamiętam), czasem piasta sama schodzi ale zazwyczaj potrzeba ściągacza takiego jak do łożysk większego, żadnej filozofi niema przy tym
grota10 - Pon Maj 20, 2013 20:30
oki dzieki chodzilo mi wlasnie jaki tam jest klucz.Ale jak przyjdzie lozysko to bede wiedzial
szpynior - Pon Maj 20, 2013 20:47
Oryginalny jest klucz 32. .Brałem stąd.
http://allegro.pl/nowa-pi...3162264359.html
Pięknie chodzi
Jedyny problem odkręcić oryginalną nakrętkę i tu trzeba się zaopatrzyć w dobrą przedłużkę do klucza - w moim przypadku metrowa rura
haszczyc - Wto Maj 21, 2013 06:17
grota10, tu kolega fajnie opisał ze zdjęciami http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=40260
grota10 - Sro Maj 22, 2013 15:30
Wymienilem a abs dalej nie dziala.Kupilem piaste,ale na oko byla troche inna,na starej na lozysku byla czarna obwodka jak tu http://allegro.pl/lozysko...3252073343.html na nowej jakby w kolo na samym rancie blaszka.Poza tym wszystko pasowalo.Czy dostalem nieprawidlaowa piaste,czy byly rozne modele zalezy od rocznika?Moze po wymianie trzeba skasowac blad by zadzialalo?
rafalmis1 - Sro Maj 22, 2013 16:16
ta obwódka to bez znaczenia. Błędów nie trzeba kasować, bo jak system wykryje, że wszystko jest prawidłowo, to będzie działał.
Jak sprawdzałem, że to piasta do wymiany. Przecież na kompie nie pokaże błędów od piasty jedynie od czujnika więc dlaczego piasta??
grota10 - Sro Maj 22, 2013 16:56
bylem na diagnostyce.Stwierdzili ze nie ma sygnalu z czujnika,tzn jest przerwany.Kupilem czujnik,wymienili mi i dalej lipa.przypuszczenie padlo na lozysko.Pan w serwisie stwierdzil ze przejscie przez czujnik juz jest,wiec ze na pewno lozysko.wymienilem dzis piaste z lozyskiem i dalej swieci.Czyzby zgadywali a ja ze te zgadywanki place??? Na jutro jestem umowiony na kompa,ciekawe co teraz wykryja.Wezme stare lozysko,chwalili sie ze maja jakas maszynke ktora moga sprawdzic lozysko.Co to jeszcze moze byc?
rafalmis1 - Sro Maj 22, 2013 17:18
na twoim miejscu zaglądaj co robią na kompie. Mi jak sprawdzali który czujnik, to włączyli podgląd wszystkich czujników i prędkość mierzoną przez nich.
sash997 - Sro Maj 22, 2013 19:06
jeśli niema sygnału z czujnika to jak to może być wina piasty albo czujnik albo wiązka od czujnika do pompy gdzieś siachnięta
[ Dodano: Sro Maj 22, 2013 20:06 ]
aha a piaste możesz sam sobie sprawdzić,nasyp cienko opiłków metalowych na kartke papieru i od spodu kartki przyłóż piaste tą płaszczyzną gdzie jest namagnesowana pod czujnik , jak jest dobra to z opiłków powinna ułożyć sie równa nie przerwana koronka (kreseczki jedna obok drugiej) na całym obwodzie piasty a jak jest do d... to bedą przerwy większe gdzieniegdzie
grota10 - Sro Maj 22, 2013 19:07
Ale czujnik byl wymieniony,podobno sygnal z czujnika byl,blad wykasowali,ale po przekroczeniu 20km/h kontrolka znowu swiecila.Stwierdzono wtedy ze pierscien w lozysku.Dzis wymienilem piaste i dalej dupa.Bardzo dziekuje za porade,super pomysl,jutro sprawdze stara piaste.Nie mam juz pomyslu co moze byc
Przedzwonie moze jutro kable od modulatora do tego czujnika czy nie ma przerwy.Byla wymieniana wtyczka.Ale komputerowcy mowia ze teraz sygnal od czujnika jest,to juz sam nie wiem?
sash997 - Sro Maj 22, 2013 19:24
a nie zaświeca ci sie ta lampka od abs przy gwałtowniejszym ruszeniu?? czy nawet jak spokojnie przyśpieszasz to zawsze od 20km/h sie zapala?
grota10 - Sro Maj 22, 2013 19:40
zawsze mi sie swiecila od kiedy kupilem samochod.W tym roku wzialem sie za naprawe.Zregenerowalem cala pompe abs.Jest sprawna,mam gwarancje na rok no i zaczalem szukac dalszej przyczyny.W serwisie stwierdzili ze czujnik-wymienilem.Po wymianie czujnika i skasowaniu bledow zgasla,ale po przekroczeniu predkosci saswiecila sie i swieci nadal.Stwierdzono ze przejscie przez czujnik jest tylko nie ma impulsu.Padlo wtedy na piaste-wymienilem. Lampa dalej swieci i nie chce zgasnac.Jak wykasujesz blad nie swieci ale jak ruszysz swieci.Tak mowili w serwisie
SeniorA - Sro Maj 22, 2013 19:56
grota10, znajdź serwis gdzie mają kartę testową do sprawdzania pierścieni magnetycznych i sprawdź starą piastę. To , że czujnik ma przejście to nie wszystko, bo jeszcze musi dawać prawidłowy sygnał ( tu jest o tym http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=65593). Najlepiej było by podpiąć oscyloskop żeby była pewność, że pierścień i czujnik współpracują prawidłowo a potem zająć się jeszcze pompą ABS.Czy pompa była odpowietrzona i cały układ hamulcowy ?.
grota10 - Czw Maj 23, 2013 19:42
Czytalem.Wizard pisal ze po wymianie czujnika przejechal ok 20km i dopiero kontrolka zgasla.Moze i mi zgasnie po przejechaniu kilometrow?
[ Dodano: Czw Maj 23, 2013 11:43 ]
sash sprawdziłem łożysko twoim sposobem. Robi się piękna obwódka bez żadnych przerw. Jadę dziś zrobić dym. Być może i czujnik był dobry,ale teraz się już nie dowiem. Naciągneli mnie na kilka stow. Dalej nie wiem gdzie tkwi problem a ci partacze pewnie mi nie powiedzą. Teraz mam do sprzedania dobra piaste.
[ Dodano: Czw Maj 23, 2013 20:42 ]
Nic z tego,dymu nie bylo.Nie mogli sie polaczyc z komputerem.Nie mam pojecia co sie znowu stalo
|
|