|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620 Si] Gaśnie na wolnych obrotach, podczas jazdy szarpie
mianko - Wto Maj 28, 2013 20:37 Temat postu: [R620 Si] Gaśnie na wolnych obrotach, podczas jazdy szarpie Witam, mam od kilku dni taki problemik, roverek gaśnie od razu, bez dławienia czy innych specyficznych oznak awarii, dzieje się to na wolnych obrotach (bieg jałowy 900-1000) jak chwile pochodzi (nie ważne czy zimy czy ciepły i czy jest na LPG czy benzynie), podczas jazdy jak jadę na obrotach do 3000 to czasami delikatnie szarpie, na niższych potrafi czasem zgasnąć, chyba że dam redukcje i gaz w podłogę to się ratuje. W piątek jade na kompa, ale zanim pojadę, to możne ktoś kiedyś z takim problemem się spotkał i mi może pomoże? Check engine sie nie świeci, nawet jak silnik sam zgaśnie. Dodam że jak zgaśnie, to normalnie potem odpala bez żadnych problemów.
Myślałem że to kopułka, bo była w fatalnym stanie, ale wymiana poprawiła prace silnika, lecz nie pomogła w rozwiązaniu problemu.
Jak ktoś jest coś w stanie zasugerować, lub zna powód dlaczego tak się dzieje będę wdzięczny.
Podstawowe info jeśli potrzebne.
Silnik F20Z1 131km zagazowany, autko w full opcji (może w takiej więcej jakiś czujników było czy coś? wole napisać)
Wiem dużo jest tematów o gaśnięciu autka, ale nie znalazłem dokładnie tego samego problemu, poza tym znaczna część tematów dotyczy dieslów, a ja mam benzyne z gazem.
soviet100 - Pią Maj 31, 2013 21:44
Która generacja gazu ?
mianko - Pon Cze 03, 2013 12:48
nie znam się na tym za bardzo, ale na pewno nie sekwencja, muszę dodać więcej gazu by przełączył się na lpg, na przycisku nawet nie mam możliwości odpalenia silnika tylko na gazie
[ Dodano: Pon Cze 03, 2013 10:33 ]
Problem chyba jest związany z brakiem iskry, bo teraz mi zgasł i już nie pali w ogóle, gdzie w tym pojeździe znajdę czujnik obrotu wału? mam szukać tak jak w dieslu w okolicach skrzyni biegów? tylko info z diesla udało mi się wygogolowac.
[ Dodano: Pon Cze 03, 2013 13:48 ]
jak jest zimny ma iskre, jak sie nagrzeje, to jej brak
soviet100 - Pon Cze 03, 2013 15:33
Czyli na pewno czujnik położenia wału a jest podejrzewam jak to w japońcach w aparacie zapłonowym
iambasta - Sro Cze 05, 2013 13:30
ja bym zaczął od rzeczy najprostych:
- ile km temu miałeś przegląd i regulacje gazu?
- filtry paliwa, powietrza, oleju kiedy były wymieniane?
- przewody i świece kiedy były wymieniane?
Mi ostatnio auto zamulało ( falowanie obrotów i brak mocy ) przy ponad 4 000 obrotów, cóż ekodiving Wystarczył płyn do czyszczenia wtryskiwaczy dla LPG... przez nieuwagę wlałem cały na pół baku... 1 noc jeździłem na benzynie gazując do 6 - 7 tyś obrotów i problem zniknął.
Następnego dnia udało mi się osiągnąć spalanie 8,9l na 100km w trasie (R618i)
mianko - Sro Cze 05, 2013 19:36
Regulacja gazu, czy filtry nie mają znaczenia przy braku iskry, wtryski może i warto przeczyścić, oraz wymienić filtry. Świece oraz kopułka wymieniane w tym roku, wg miernika prąd dochodzi do aparatu zapłonowego z modułu zapłonu, więc wnioskuje że aparat zapłonowy się skończył, lub jak kolega wcześniej napisał czujnik położenia wału który jest w aparacie zapłonowym, fartem trafiłem na roverek ten sam który jest sprzedawany na części, właściciel mi sprzeda aparat zapłonowy i tylny zacisk hamulca za 200zł, mam nadzieje że wymiana aparatu pomoże.
KRYS - Czw Cze 06, 2013 07:04
dobra cena
obstawiam padniety moduł w aparacie.
sam miałem taki problem, dałem do naprawy i jest ok.
Ponoc to czesta usterka w hondach
mianko - Sro Cze 12, 2013 22:11
Wsadziłem inny aparat zapłonowy z accorda 2.3 i autko pali, jeszcze nim nie jeździłem, bo po ciemku już nie będę lutował kabli od lpg, jutro po testuje i napiszę czy już wszystko pracuje jak należy.
PS cewka zapłonowa była u mnie sprawna, bo w tym aparacie od accorda była padnięta i po przełożeniu z mojego aparatu autko zaczęło "gadać", podejrzewam czujnik Halla, był u mnie problemem.
ok wszystko działa
kax85 - Sro Cze 26, 2013 08:53
witam, miałem podobny problem, u mnie pomogła wymiana i regulacja gumek na zaworach, teraz auto niedośc że chodzi cicho nie ma klekotania, to do tego nie ma problemu z mocą i z nierówną pracą silnika
jak jest LPG to zaleca się częstszą regilacje zaworów, sam sie o tym niedawno dowiedziałem a jeżdze na lpg juz pare dobrych lat
michallo - Pią Lip 05, 2013 19:46
Tak apropo zacisku jeśli zmieniasz. Zajrzyj w jakim stanie jest tłoczek i gumki. Jeśli w dobrym to tylko nasmaruj jak w złym to od razu powymieniaj. Ja przedwczoraj miałem nieprzyjemność prawie ciągnąć za sobą koło jak mi się hamulec zablokował.
|
|