Zobacz temat - [Accord 2.0TDi] Zimny dolny wąz od chłodnicy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [Accord 2.0TDi] Zimny dolny wąz od chłodnicy

lukaswch94 - Sro Cze 05, 2013 21:50
Temat postu: [Accord 2.0TDi] Zimny dolny wąz od chłodnicy
Witam. Jestem nowy na tym forum i mam do Was ogromną prosbe o pomoc i rady. Otóz od jakiegos czasu zauwazyłem ze to czy po krótkiej jezdzie (6km) czy po dłuzszej(25-30km) dolny waz od chłodnicy jak i cała chłodnica jest zimna, za to wszystkie inne weze tzn górny co wchodzi do chłodnicy , ten od pompy, koło termostatu są ciepłe , czasami gorące, silnik szybko łapie temperature, nie przegrzewa sie bynajmniej na desce wskaznik pokazuje dobra temperature (nizej dodam zdjecie wskaznika) , dodam ze wentylatory chodzą non stop czy to silnik ciepły czy zimny , dziwne troche bo powinny sie załanczac dopiero w jakiejs granicy temperatury silnika no ale to tez chciałem dodac. Dzis byłem z ojcem sprawdzic termostat i ogolnie wszystkie weze były sciagane cały płyn spuszczany i zalany na nowo tak:
termostat najprawdopodobniej otwiera tzn nie wiem czy tak powinno byc ale jak wlałem w otwór zimną wode to ona stała w miejscu, natomiast jak wlałem wrzątek to powolutku sciekała druga strona czyli na moje oko otwiera, fakt faktem nie leciało ciurkiem bo wiadomo zadnego cisnienia tam nie było tak jak to jest w układzie podczas pracy silnika.
w wezach znalazłem kawałki starego kołnierza od chłodnicy gdyz ona była jakis czas temu robiona, były one dosyc spore wiec myslałem ze tez to mogło miec cos wspólnego np nie wystarczajacy przepływ wody ? co o tym myslicie?

dodam jeszcze ze zauwazyłem takie zjawisko i nie wiem czy to jest normalne otóz jak odkrece korek od zbiorniczka i sciaskam weze to w zbiorniczku woda bulgocze i pojawiają sie bąble natomiast dla porównania u taty v volvie v40 1.9di sprawdziłem i takiego czegos nie ma ;o
jak dzis autko było na podnosniku przy zapalonym silniku to gdy dotkłem dolny wąz to tak jakby oczywiscie moge sie mylic ale wydaje mi sie ze leci przez niego płyn ale to nic pewnego poprostu czułem jakis przepływ,

Przepraszam ze sie tak rozpisałem ale inaczej nie miałem jak ujac tego problemu ;p
Moje pytanie do was to co w tym przypadku nalezy zrobic i czy to normalne ze chłodnica jest ciagle zimna? czy moze to wina tego ze wentylator chodzi cały czas i nie ma jak sie silnik zagrzac aby poszło w chłodnice? Czy moze cos jeszcze jest wina tego zachowania i co to takiego?
Z gory dzieki za pomoc i za czas poswiecony na przeczytanie mojego tematu. Pozdrawiam Łukasz:))

ps. Dodaje zdjecie wskaznika :
ZDJECIE

I czy to normalna temperatura pracy silnika i jak wskazówka jest w takiej pozycji to ile silnik moze miec mniejwiecej stopni?

praktis - Czw Cze 06, 2013 20:46

Jeśli chodzi o temp. na wskaźniku to jest idealna, te silniki trudno porządnie zagrzać, no chyba że przeciągniesz je zdrowo po autostradzie ;)
Co do tych pracujących wentylatorów to się nie wypowiem, może ktoś coś dopisze w temacie.

lukaswch94 - Czw Cze 06, 2013 21:23

Dzieki kolega za odpowiedz :)
Dzisiaj zrobiłem mały test tzn odłączyłem wentylator i zaden nie chodził no i wyruszyłem w droge tzn (25km) w tym 10miasto 15 trasa z predkoscia 90-100km/h , po wyjechaniu z pierwszego miasta na trase wyłączyłem ciepłe ogrzewanie i nawiew takze no i jazda, po przejechaniu około 15km zatrzymałem sie dla kontroli no i dolny waz dalej zimny natomiast zauwazyłem ze chłodnica zaczyna robic sie ciepłe u góry bardzij i im nizej dołu troche zimniejsza ale juz jakis postep bo jest ciepła, gdy dojechałem do domu po 25km znowu sprawdzam wszystko i co sie okazało chłodnica od połowy w góry jest bardzo gorąca a od połowy w doł tez ciepła ale mniej natomiast ten felerny dolny waz zimny;xx temperature przez cała droge czy to w korku czy to w trasie trzymał taką sama jak na zdjeciu nic wyzej nic nizej. Dodam ze temperatura zewnetrzna dzisiaj nie jest za wysoka i moje pytanie czy te silniki tak mają ze tak bardzo długo nagrzewaja sie by poszedł płyn w chłodnice i ten dolny waz , czy to normalne czy tez nie? Dziekuje za pomoc z góry i pozdrawiam:)


AAAAAAAAAA jeszcze musze jedno dodac , nie wiem czy wazne czy nie ale pare dni temu błyskałem sobie błedami i wyszło mi 15 czyli"Czujnik chłodzenia silnika (ECT) - wysokie napięcie" a jeszcze wczesniej 19 i 31 czyli czujnik połozenia wału korbowego i nagle po prau dniach te błedy znikły i pojawił sie tylko 15 ten czujnik chłodzenia silnika , co o tym sadzicie i czy to tez moze miec wpływ na to?

praktis - Czw Cze 06, 2013 21:29

Moim zdaniem wszystko jest w porządku :)
lukaswch94 - Czw Cze 06, 2013 21:35

Czyli uwazasz ze po 25km te silniki maja tak ze jeszcze nie sa wystarczajaco nagrzane by puscic obieg na chłodnice? A te błedy komputera moga miec jakies powiązania z tym?:)
szoso - Pią Cze 07, 2013 08:29

lukaswch94 napisał/a:
Czyli uwazasz ze po 25km te silniki maja tak ze jeszcze nie sa wystarczajaco nagrzane by puscic obieg na chłodnice?

tylko w zimie, przy dużych mrozach

lukaswch94 - Pią Cze 07, 2013 15:54

w zimie to bym to zrozumiał ale teraz jak jest około 15 stopni na dworze to po przejechaniu 25km dopiero cała chłodnica zrobiła sie ciepła a dolny waz zimny ;c