Zobacz temat - [214 Si] 1. Brak mocy przy ruszaniu 2. Głośna praca.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214 Si] 1. Brak mocy przy ruszaniu 2. Głośna praca.

vampirwrr - Nie Cze 09, 2013 17:06
Temat postu: [214 Si] 1. Brak mocy przy ruszaniu 2. Głośna praca.
Witam, jestem nowy na tym forum, czytałem wile wątków kilka podobnych do mojego problemu jednak nie do końca.
Od kilku miesięcy mamy w rodzinie samochodzik Rover 200 1.4 SI.

Samochód odpala bez problemu, na biegu jałowy pracuje stabilnie ok. 900-950rpm, podczas jazdy silnik nagrzewa się poprawnie i temperatura stabilizuje się na środku skali, spalanie w mieście ok. 10L/100 (nie sprawdzane dokładnie). Jak się już jedzie to można przyspieszać bez większego problemu.

Teraz problemy:
Samochód ma problem z łagodnym ruszeniem na niskich obrotach, potrafi w tym wypadku zgasnąć silnik, trzeba wkręcić silnik ponad 2 tysiące obrotów by nie szarpał/ dusił podczas ruszania.
Drugi problem nie koniecznie związany z pierwszym to silnik głośno pracuje nawet na biegu jałowym, a podczas przyspieszania jeszcze głośniej, jest mały przedmuch na połączeniu tłumika końcowego z resztą wydechu, czy to może być przyczyną? W bmw 316 z dziurą w tłumiku wielkości 5zł i w golfie 3 1,9tdi bez tłumika nie było tak głośno.
Ostatnie pytanie to jaki prześwit od drogi do podwozia ma ten samochodzik bo czepia trochę o każdy próg zwalniający w moim mieście.

Pozdrawiam
Karol

leszczu - Nie Cze 09, 2013 19:06

vampirwrr napisał/a:
Samochód ma problem z łagodnym ruszeniem na niskich obrotach, potrafi w tym wypadku zgasnąć silnik, trzeba wkręcić silnik ponad 2 tysiące obrotów by nie szarpał/ dusił podczas ruszania.

Patrząc na te spalanie zacząłbym od sprawdzenia sondy lambda.
vampirwrr napisał/a:
Drugi problem nie koniecznie związany z pierwszym to silnik głośno pracuje nawet na biegu jałowym, a podczas przyspieszania jeszcze głośniej, jest mały przedmuch na połączeniu tłumika końcowego z resztą wydechu, czy to może być przyczyną?

Bardzo możliwe.
vampirwrr napisał/a:
Ostatnie pytanie to jaki prześwit od drogi do podwozia ma ten samochodzik bo czepia trochę o każdy próg zwalniający w moim mieście.

Seryjny prześwit to około 120-135 mm.

vampirwrr - Nie Cze 09, 2013 22:22

Jak najlepiej jest sprawdzić sondę?
Jechać na analizę spalin, podpiąć pod komputer czy wystarczy multimetrem sprawdzić zakresy sygnałów z sondy?

leszczu - Pon Cze 10, 2013 16:28

Najlepszy sposób to podpięcie pod kompa, ale można tez sprawdzić miernikiem.