|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] sprzedaż auta. Ile waży blacha?
kamilosbos - Nie Cze 09, 2013 17:34 Temat postu: [R200] sprzedaż auta. Ile waży blacha? Witam.
Nie wiem czy dobry dział ale jeżeli nie to proszę o przeniesienie.
Z racji z tego iż moj R200 się ciągle psuję i na dodatek wczoraj dostał porządny strzał(sarenka się natoczyła) to postanowiłem go sprzedaz na części całego.
Czy może wie ktoś z was ile waży sama blacha rovera? Beż środka bez silnika bez szyb zderzaków kalpy przedniej i tylnej i drzwi. Wersja 3d? 500kg może ważyc?
Dzieki za odpowiedzi i pozdro
Guciek - Nie Cze 09, 2013 18:04
nie wiem ile waży ta blacha z rovera,
ale sądzę ze to co planujesz zrobić nie jest do końca legalne, gdyż nie będziesz mógł go wyrejestrować jak sprzedaż to co się da na części a to co ci zostanie czyli niewiele nie przyjmą ci na złomie i nie dostaniesz kwitka o zbyciu pojazdu, potrzebnego do wyrejestrowania Auta, co z tym idzie będą ci liczyć OC i nie wiem co jeszcze i za pare lat mogą sie o to dosrać z ubezpieczalni
kamilosbos - Nie Cze 09, 2013 18:37
czyli nie ma możliwości żebym sprzedał to auto na części?
leszczu - Nie Cze 09, 2013 19:02
kamilosbos, za sama gołą blachę wyrwiesz około 300-350 kg.
soviet100 - Nie Cze 09, 2013 19:05
wystaw na tablicy sprzedam na cześci albo dzwoń po handlarzach dostaniesz ze 250-400
szoso: regulamin pkt 11, następnym razem za tego typu rady będzie ostrzeżenie
kamilosbos - Nie Cze 09, 2013 19:10
Tak myślałem żeby kwitek załatwic.
Rozbiorę go poprostu i wszystkie części pojedynczo na allegro wystawię
może powoli będą schodzic.
vampirwrr - Nie Cze 09, 2013 19:15
Znalezione na forum elektroda.pl
Cytat: | "
USTAWA z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji.
Cytuję tylko paragrafy, które interesują kogoś, kto sprzedaje pojazd na części:
Rozdział 1
Przepisy ogólne
Art. 1.
1. Ustawa określa zasady postępowania z pojazdami wycofanymi z eksploatacji w sposób zapewniający ochronę życia i zdrowia ludzi oraz ochronę środowiska zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju.
2. W sprawach dotyczących postępowania z pojazdami wycofanymi z eksploatacji w zakresie nieuregulowanym w ustawie stosuje się przepisy o odpadach.
Rozdział 3
Obowiązki właścicieli pojazdów
Art. 18.
Właściciel pojazdu wycofanego z eksploatacji może przekazać go wyłącznie do przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu lub przedsiębiorcy prowadzącego punkt zbierania pojazdów.
Art. 19.
Właściciel pojazdu wycofanego z eksploatacji lub upoważniona przez niego osoba, przekazując pojazd do przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu lub przedsiębiorcy prowadzącego punkt zbierania pojazdów, jest obowiązany okazać:
1) dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość;
2) dowód rejestracyjny pojazdu oraz kartę pojazdu, jeżeli była wydana, lub inny dokument potwierdzający dane zawarte w dowodzie rejestracyjnym;
3) dokument potwierdzający własność w przypadku właściciela pojazdu innego niż wpisany w dowodzie rejestracyjnym.
Art. 20.
Właściciel pojazdu wycofanego z eksploatacji jest obowiązany w terminie 30 dni od dnia otrzymania zaświadczenia o demontażu pojazdu lub zaświadczenia o przyjęciu niekompletnego pojazdu złożyć wniosek o wyrejestrowanie pojazdu.
Rozdział 4
Obowiązki przedsiębiorców prowadzących stacje demontażu
Art. 23.
1. Przedsiębiorca prowadzący stację demontażu jest obowiązany do przyjęcia każdego pojazdu wycofanego z eksploatacji, który posiada cechy identyfikacyjne pojazdu, o których mowa w art. 66 ust. 3a pkt 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, z zastrzeżeniem ust. 7.
2. Przedsiębiorca prowadzący stację demontażu przy przyjmowaniu pojazdu wycofanego z eksploatacji może pobrać opłatę od właściciela pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 3 i 6.
3. Przedsiębiorca prowadzący stację demontażu nie pobiera opłaty, o której mowa w ust. 2, jeżeli łącznie są spełnione następujące warunki:
1) pojazd jest zarejestrowany na terytorium kraju, zgodnie z odrębnymi przepisami;
2) pojazd wycofany z eksploatacji:
a) jest kompletny,
b) nie zawiera innych odpadów, które nie pochodzą z danego pojazdu.
4. Za pojazd kompletny uważa się pojazd, który zawiera wszystkie istotne elementy i jego masa jest nie mniejsza niż 90% masy pojazdu.
5. W przypadku przyjmowania od właściciela niekompletnego pojazdu wycofanego z eksploatacji opłata, o której mowa w ust. 2, nie może przekraczać wysokości 10 zł za 1 kg brakującej masy pojazdu.
7. Przedsiębiorca prowadzący stację demontażu może odmówić przyjęcia niekompletnego pojazdu, jeżeli właściciel pojazdu odmawia uiszczenia opłaty, o której mowa w ust. 2.
8. Minister właściwy do spraw transportu, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw środowiska, mając na uwadze wymogi ochrony środowiska, potrzebę zapewnienia kompletności pojazdów w celu uzyskania odpowiednich poziomów odzysku i recyklingu oraz przeciwdziałanie niewłaściwemu zagospodarowaniu odpadów, określi, w drodze rozporządzenia, listę istotnych elementów pojazdu, o których mowa w ust. 4.
Art. 25.
1. W przypadku przyjmowania pojazdu, który nie spełnia warunków określonych w art. 23 ust. 3 pkt 2 lit. a, przedsiębiorca prowadzący stację demontażu jest obowiązany do wydania zaświadczenia o przyjęciu niekompletnego pojazdu. Przepisy art. 24 ust. 1 pkt 1 i ust. 2-4 stosuje się odpowiednio.
Rozdział 8
Przepisy karne
Art. 48.
Kto wbrew przepisowi art. 18 nie przekazuje pojazdu wycofanego z eksploatacji do przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu lub przedsiębiorcy prowadzącego punkt zbierania pojazdów, podlega karze grzywny.
Art. 50.
Kto poza stacją demontażu dokonuje:
1) usunięcia z pojazdów wycofanych z eksploatacji elementów lub substancji niebezpiecznych, w tym płynów,
2) wymontowania z pojazdów wycofanych z eksploatacji przedmiotów wyposażenia lub części nadających się do ponownego użycia,
3) wymontowania z pojazdów wycofanych z eksploatacji elementów nadających się do odzysku lub recyklingu
- podlega karze grzywny. |
robsson78 - Nie Cze 09, 2013 21:36
Daj ogłoszenia na tutejszym forum w dziale sprzedam/części na pewno komuś coś się przyda a Twoje auto będzie nadal "żyć" w różnych zakątkach polski.
kamilosbos - Nie Cze 09, 2013 22:49
Wiem że nie ma zdjęc ale na ile byście wycenili tak orientacyjnie Rovera 200 3d ciemny granat 1998 r. 1.4 103km.
Klima jest ale coś nie działa,
alarm immo i centralny odlaczony bo sie psuło
katalizator wyciety
skrzynia dziala ale przy wrzucaniu 1 i 2 zgrzyta
wycieraczka i spryskiwcz z tyłu ani podgrzewanie nie działa
Stan wizualny dobry rdzy nie widac.
posiada wspomaganie i elektryczne szyby
abs brak
auto jest na zimowkach i felgach stalowych
I jak bym chcial zrobic ta blacharke(klapa,zderzak i nowa chłodnicę), wymienic skrzynie, zrobic klime do porządku przewody swiece tez trzeba wymienic bo szarpie i jeszcze ta woda mi sie gotuje nie raz pisałem na forum o tym:) to ok 2koła musze włożyc więc sami powiedzcie czy nie lepiej na części?
Harry - Pon Cze 10, 2013 08:11
za 3t-4 tys. możesz już kupić sobie drugiego
BigBoyPL - Pon Cze 10, 2013 08:18
Trzeba popytać w różnych punktach skupu takich samochodów, niektórzy ostro przestrzegają że samochód musi posiadać 90% masy własnej jeśli ma być sprzedany jako kompletny i doliczają kasę za każdy kilogram od normy. Ale w niektórych złomach, zwłaszcza na uboczu gdzie nie ma dużego ruchu wystarczy im sama podłoga z numerami a wszystko powyżej można ciąć No i wiadomo trzeba troszkę dopłacić.
SyntaX - Pon Cze 10, 2013 09:43
Ja jak złomowałem kadeta to koleś powiedział że ma być 90% masy ale niekoniecznie auta byle w metalu.
Więc dołożyliśmy odpadki z zakładu i było OK.
Zależy na jaki zakład trafisz.
Fancy - Pon Cze 10, 2013 13:31
Wziąłbym cały motor, 103 km kusi mnie od dawna ale kasa, a po drugie ta woda to człowieka odstrasza. Ile aut ojciec na złom pooddawał.. Byle Ci wyrejestrowali, ale tak czy siak zarobić to się na tym nie da.
Z przodu pod zderzakiem są przykręcane po obu stronach takie gumy, aby się śmiecia nie nabierało - masz może prawą dobrą??
kamilosbos - Pon Cze 10, 2013 14:02
Kolego Fancy jeszcze nic nie sprzedaję;)
Najpierw muszę podjechac do znjomego od złomu i sie zpytac co i jak.
Zrobic może i się nie da ale chyba lepiej całego sprzedac na części niż włożyc 2 tys i sprzedac jakimś cudem za 4 prawda?
ps. INSTALCJE GAZOWA mogę bez problemu sprzedac?
mlody975 - Pon Cze 10, 2013 15:59
o konkrety musisz pytac zlomiarzy.
jak sprzedawałem niedawno swojego 820 na złom, to dzwoniłem do wielu osób które skupuja auta niekompletne lub uszkodzone. większa część z nich chciała by kompletne auto i najlepiej za darmo...
na jednym złomie powiedział mi gościu chyba 60 albo 80gr za kg, auto mogłobyć niekompletne, byleby masa zgadzała się z dowodem. ale dowóz musiałbym zorganizować we własnym zakresie.
dogadałem sie z innym, wyjąłem wszystko co wygladało na sprawne i przedstawiało jakąś wartość. czyli komora silnika była pusta, lampy, zrerzak itp wyjałem, w środku wyjąłem co sie dało, zostala goła deska i fotele przód bo były juz wyjechane wydech, emblematy i inne części wyciągnąłem, pozniej auto załadowałem złomem i chłop praktycznie lawetą wyciągnął go z garażu, koła zdjąłem na lawecie
dodatkowo zapłacił mi za bude chyba 600zł i wystawił zaświadczenia o demontarzu pojazdu, z tymi kwitkami do urzędu i auto legalnie wyrejestrowane
dostałem mniej niż chciałem ale i tak raczej na nim wyszedłem na swoje
najpierw sie zorientuj u siebie w okolicy. takich ludzi co skupują auta jest masa, z niektórymi napewno można sie dogadać
kamilosbos - Pon Cze 10, 2013 22:02
Chyba za kolorowo widzę sprawę z tą rozbióką.
Macie doświadczenie ze sprzedażą części ? Schodzi to jakoś?
Silnik ciężko sprzedac? Bo w sumie on jest najwięcej warty. Może byście go robili na moim miejscu i dopiero w całości sprzedali jednak?
Guciek - Wto Cze 11, 2013 06:28
Jest jeszcze jedna opcja zdobycia kwitka na to ze sprzedałeś pojazd ale jest to takie nie do końca zgodne z prawem więc wyśle ci to na PW żeby nie było problemów
Ciufa - Wto Cze 11, 2013 08:09
sprzedajesz auto pierwszemu lepszemu menelowi który posiada swój dowód osobisty
BigBoyPL - Wto Cze 11, 2013 13:15
Zobacz sobie na allegro po ile chodzą silniki zważywszy na to że twój jest z 98 roku, nie jest po remoncie i pewnie długo nie pojeździ.
kamilosbos - Czw Cze 13, 2013 22:16
Jeżeli chodzi o silnik to miał robiony HGF(głowica planowana, coś tam czyszczone płukane) zrobiłem na tym jakies 10k km a na rozrządzie 30k km
[ Dodano: Czw Cze 13, 2013 23:16 ]
Witam wszystkich;)
Przemyślałem trochę sprawę i powiedzcie co myślicie o tym żeby kupic jakiegoś R200 z uszkodzonym silnikiem na allegro sa od 1100 w góre i przełożyc mój silnik do niego ?
Fancy - Pią Cze 14, 2013 08:40
Ale pisałeś na początku, że ciągle się psuje - naprawdę warto się pakować? Ojciec miał tak kiedyś z dużym Fiatem, dostał nową budę ale skończył na złomie.
Ja zawsze myślałem, aby przyciągnąć sobie całą ( nawet rozbitą ) budę ze 103 km. silnikiem i zrobić swapa. Bo u mnie tylko silnika brakuje: sportowe sprężyny mam, wywalony IMMO, przelot, ładny spód - gdzie ja lepszą budę znajdę?
|
|