Zobacz temat - [R220 SDi] Nie odpala/ podmiana ECM Warszawa
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220 SDi] Nie odpala/ podmiana ECM Warszawa

twenty - Pon Cze 10, 2013 12:05
Temat postu: [R220 SDi] Nie odpala/ podmiana ECM Warszawa
Po długiej batalii z nastawnikiem pompy ( w tym temacie: http://forum.roverki.eu/v...=790719#790719) zdecydowałem się na zakup pompy z nastawnikiem z jezdzącego auta.

Oczywiście auto nie odpaliło, przejście na wiązce idącej do pompy jest, obecnie muszę skasować błedy bo próbowałem to odpalać w różnych konfiguracjach( m.in odłączonym maf'ie) przed całą operacją były tylko: 17-czujnik temp paliwa,82-czujnik podniesienia igły wtryskiwacza. EDIT: Teraz nie ma żadnych błędów :shock:

Czy to te błędy uceglają auto (wiem ze przy 82 są problemy z odpalaniem ale nie tak zeby zupełnie nie gadał)?
Czy miałby ktoś z Warszawy komputer silnika na podmianę? Oczywiście trud i poświęcony czas wynagrodzę :-)

Raptile - Pon Cze 10, 2013 20:15

twenty, pytanie nr 1. Czy kontrolki zachowują sie normalnie ? czy check engine sie swieci ? , czy auto kręci ? Czy rozrząd jestoraz czy jest dbrze ustawiony ? W jakich okolicznosciach auto zgasło ?
twenty - Wto Cze 11, 2013 15:56

juz tlumacze: auto ktoregos dnia nie odpalilo, okazalo sie ze lapa pompy sie zerwala
zmieniono lape, sprawdzono(tylko mech) pompe, zlozono na nowy pasek i napinacz i nie odpala

przygode z nastawnikiem opisalem w poprzednim temacie, skonczylo sie na podejrzeniu elektroniki...

i teraz na drugiej pompie na ktorej tez nie dziala

rozrzad ok bo na plaku zalapuje,
paliwo z przewodow tylko kapie
bledow zero, przejscie na wiazce jest

przepraszam ze tak chaotycznie ale z telefonu :oops:

Raptile - Wto Cze 11, 2013 17:00

check engin gasnie po przekreceniu kluczyka ? dziwna sprawa , powinien byc jakis błąd
twenty - Wto Cze 11, 2013 18:28

błędów brak, check gaśnie, immo na załączonym zapłonie też (właśnie-może to o immo się rozbija?)
odnośnie kręcenia-kręci

ADI-mistrzu - Wto Cze 11, 2013 18:36

Odpowietrzyliście przewody do wtryskiwaczy?
twenty - Wto Cze 11, 2013 19:01

ADI-mistrzu napisał/a:
Odpowietrzyliście przewody do wtryskiwaczy?


ano nie, bo z tych przewodów podobno powinno zdrowo tryskać-u mnie czasem sobie z niego(przewodu 1wtrysku) cos kapnie więc ciężko byłoby to nawet odpowietrzyć :sad:

ADI-mistrzu - Wto Cze 11, 2013 19:10

Ehh... to odpowietrzcie :p
Luzuje się nakrętkę przewodu przy samym wtryskiwaczu i kręci silnikiem, zacznie wtedy np. piana, powietrze itp uciekać.
Ma sama ropa się lać i tak postępujecie z każdym wtryskiem.

Jak zapali to koniecznie wytrzeć silnik do sucha, już były przypadki że osoby pojechały się przejechać z mokrym silnikiem.
Potem przy hamowaniu ropa spłynęła na rozgrzaną turbinę, zapaliła się, poszła po całym silniku.... i dalej wiesz co się dzieje.

twenty - Wto Cze 11, 2013 20:28

przed chwilą odpowietrzyłem- dało to nic :roll:
ALE, przedtem zdjąłem przewód z pierwszego wtrysku i palcem cisnienia utrzymać się nie dało

no i znowu zczytałem błędy: 22 i 29 (maf i to ustrojstwo od gazu)
robi się coraz ciekawiej :evil: :twisted:

Raptile - Wto Cze 11, 2013 20:32

twenty, nie sciagasz wezyka przelewowego tylko luzujesz śrube na wtrysku
twenty - Wto Cze 11, 2013 20:42

Cytat:
ALE, przedtem zdjąłem przewód z pierwszego wtrysku

po tym odpowietrzałem prawidłowo, z poluzowanymi :)
EDIT: aa skumałem, przelewowego (tego miękkiego) nie ruszałem

z innej beczki czerwona lampka się świeci na wyłączonym zapłonie(gaśnie po wcisnieciu przycisku na pilocie)
na włączonym zapłonie zawsze gaśnie, tak być powinno, prawda? :mrgreen: [/quote]

ADI-mistrzu - Wto Cze 11, 2013 20:46

To może kat wtrysku ustawiony źle?
Raptile - Wto Cze 11, 2013 20:49

tez bym to obstawial
twenty - Wto Cze 11, 2013 22:54

pany ale jak to możliwe skoro była wyjęta z jeżdzącego auta i nastawnika nikt nie tykał?
Raptile - Sro Cze 12, 2013 09:53

kąt wtrysku nie ustawia sie nastawnikiem, tylko kołami rozrządu po prawej stronie silnika.
tuners - Sro Cze 12, 2013 11:58

Najważniejsza sprawa to po wymianie pompy nastawików itd ustawic kat wtrysk i probować odpalic przestawiając u mnie po roku nie odpalania i wymianie pompy odpalił dopiero na 13%
mirwin - Sro Cze 12, 2013 12:14

Żeby zamienić pompę to trzeba najpierw zablokować rozrząd i pompę u dawcy. U biorcy tez trzeba zablokować rozrząd i włożyć zablokowana pompę, a później wszystko po skręceniu odblokować i wtedy powinien zagadać.
Przełożenie pompy w nie wiadomo jakim położeniu nic nie da.

twenty - Czw Cze 13, 2013 13:00

jest teoretycznie ustawione tak jak to być powinno

czy podczas kręcenia ropa powinna lecieć przewodami przelewowymi wtrysków? bo u mnie nic nie leci :roll:

soviet100 - Czw Cze 13, 2013 17:24

Musi lecieć .
twenty - Pon Cze 17, 2013 14:56

Problem rozwiązany metodą prób i błędów, okazało się, że winny był źle ustawiony rozrząd :neutral: przestawienie pompy o 2 ząbki zrobiło robotę

Dziękuję wszystkim za wskazówki ;-)