Zobacz temat - [Rover 75] Czujnik Abs
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [Rover 75] Czujnik Abs

kranik01 - Pon Cze 17, 2013 13:39
Temat postu: [Rover 75] Czujnik Abs
Witam,
Jakiś czas temu zaświeciły mi się w samochodzie kontroli Abs, kontroli trakcji oraz przestał działać prędkościomierz. Po przeczytaniu kilku tematów na forum diagnoza padła na czujnik abs w prawym przodzie lub na łożysko w tym kole. Podjechałem na stacje diagnostyczną w celu sprawdzenia łożyska, diagnosta po przebadaniu luzów koła oraz po wsłuchaniu się czy koło podczas jazdy buczy stwierdził, że łożysko jest raczej sprawne. Kupiłem, więc czujnik podjechałem do warsztatu gdzie miała być wykonana wymiana.

Po jakimś czasie zadzwonił do mnie mechanik i stwierdził, że nowy czujnik, który zakupiłem również jest uszkodzony. Test wyglądał tak, że podpiął nowy czujnik do wiązki i machał przed nim magnezem.

Moje pytanie brzmi: czy uznać test, który wykonał mechanik za wiarygodny i reklamować czujnik czy poszukać innego fachowca. I czy przyczyna problemu może leżeć w czymś innym?

Z góry dziękuje za pomoc :)

soviet100 - Pon Cze 17, 2013 13:52

Takie testy to robi zenek w stodole . Generalnie niech go włoży do samochodu przejedzie się i dopiero można stwierdzić , BTW nie pamiętam czy u Ciebie są czujniki rezystencja czy liniowy którego nie sprawdzisz .
kranik01 - Pon Cze 17, 2013 14:04

Dziękuję za szybka odpowiedź. Raczej ten mechanik się tym samochodem nie przejedzie bo wyrzucił mnie z warsztatu jak bezpańskiego psa. Po wykonaniu test z magnesem zaśpiewał mi 130 zł za diagnostykę. To nie tak, że nie chciałem zapłacić tylko miałem wątpliwości co do ceny... No i mnie wyrzucił. Cham. Dodam, że nowy czujnik kosztował mnie 40 zł plus przesyłka.
Vickers - Pon Cze 17, 2013 15:31

Jak podepniesz czujnik pod instalację w aucie i cała reszta jest sprawna to kontrolka zgaśnie. Tak było u mnie bez wkładania go do piasty.
A tym magnesem to sobie może pomachać ale jak będzie wymieniał czujnik w rowerze takim na dwóch kołach...
Zmień machera bo to jeden z tych szarlatanów których robi się coraz więcej.
Dostaną dotację, kupią komplet kluczy i już uważają się za nie wiadomo kogo...

dawidd - Pon Cze 17, 2013 15:55

Vickers napisał/a:
Jak podepniesz czujnik pod instalację w aucie i cała reszta jest sprawna to kontrolka zgaśnie.

Nie zgaśnie - zgasinie dopiero jak dostanie paczkę impulsów z piasty po przejechaniu kilku metrów (sprawdzałem to na R416 i R75)

Vickers - Pon Cze 17, 2013 16:02

dawidd napisał/a:
Nie zgaśnie


Zgaśnie bo próbowałem, a czujnik oryginalny miałem na 100% uwalony bo świeciła się kontrolka od ABS i nie działał licznik. Bez ściągania koła na początek odłączyłem stary, podłączyłem nowy, przekręciłem kluczyk i po chwili kontrolka zgasła. Może miałeś inną konfigurację tego wprowadzoną, nie wiem ale wiem że u mnie zgasła więc tak to opisuję.

dawidd - Pon Cze 17, 2013 16:15

byc może - te same auta a inne rozwiązania. W moim wypadku w 2 R trzeba było przejechać kilka metrów
pozdrawiam

kranik01 - Pon Cze 17, 2013 19:17

A montowaliście oryginalny czujnik (250 zł) czy zamiennik ( około 50 zł) ?
Vickers - Pon Cze 17, 2013 19:39

kranik01 napisał/a:
A montowaliście oryginalny czujnik (250 zł) czy zamiennik ( około 50 zł) ?


Najtańszy zamiennik z alle... I na razie (odpukać) wszystko ok.

kranik01 - Pon Lip 01, 2013 20:31

A czy z wymianą jest jakaś filozofia? Można coś uszkodzić itp. ?
Vickers - Pon Lip 01, 2013 20:45

kranik01 napisał/a:
A czy z wymianą jest jakaś filozofia? Można coś uszkodzić itp. ?


Jeśli stary się nie urwie to wyciągasz go, wkładasz nowy, wpinasz wtyczkę i ma chodzić.
Jak się urwie to wtedy jest większy problem, ale bardzo łatwo sobie z nim poradzić.

kranik01 - Pon Lip 01, 2013 21:15

Vickers napisał/a:
bardzo łatwo sobie z nim poradzić.
tzn? trzeba rozbierać piastę?
Vickers - Wto Lip 02, 2013 04:07

Nie trzeba rozbierać piasty. Wiertarka/wkrętarka, wiertło fi 10, wolne obroty i po kawałku go wyciągasz.
Dawidovs - Sro Lip 03, 2013 13:54

Ja wymieniałem na najtańszy alledrogo i narazie ok, kontrolki zgasły, obrotomierz łaskawie zaczął działać. Póki co polecam
Necki - Nie Wrz 08, 2013 15:58

Siemka Panowie! Mam problem z czujnikiem ABS z lewej strony przód, nadaje się tylko do wymiany ale nie wiem jaki kupić:( Prosił bym o pomoc!
szymon75 - Nie Wrz 15, 2013 17:42

Podłącze się pod temat. Od ubiegłej zimy świeci mi się kontrolka ABS. :roll: Żadne inne nieprawidłowości nie występują. Cały czas jeździłem z przekonaniem, że w związku z tym nie działa mi ten system, aż do wczoraj, kiedy zostałem zmuszony do gwałtownego hamowania i okazało się, że ABS zadziałał mimo świecącej się kontrolki. Przed tym zdarzeniem już byłem skłonny zamawiać nowy czujnik na lewy tył, gdyż na diagnozie komputerowej taką informację otrzymałem. Dodam, że w październiku w lewym tylnym kole wymieniałem piastę z łożyskiem :!: Zastanawiam się, czy nie zdemontować piasty i sprawdzić pierścień magnetyczny. A może macie inne pomysły na co zwrócić uwagę :?:
sknerko - Pon Wrz 16, 2013 08:37

szymon75 a masz w aucie Kontrole trakcji (TC) ? i czy lampka od niej działa jak trzeba? bo możliwe że to ona zwariowała i dlatego świeci abs i TC tylko ze TC nie widzisz bo nie działa kontrolka a ABS wtedy moze działać prawidłowo. Ew. wyczyścic okolice czujnika ABS bo może jakies brudy sie tam nazbierały i wariuje
szymon75 - Pon Wrz 16, 2013 20:33

sknerko, Kontroli trakcji niestety nie posiadam, a w wolej chwili, jak pogoda dopisze to spróbuje przeczyścić zgodnie z Twoją sugestią :)
fliku - Pią Maj 15, 2015 21:57

Witam serdecznie,
mam podobny problem, kontrolka ABS świeciła przez cały czas- hamulce OK, od jakiegoś czasu nowość, kontrolka się nie włącza (bądź włącza z dużym opóźnieniem), za kierownicą słyszę charakterystyczne tykanie, tykanie ustaje kontrolka się zapala. Innym objawem jest (tylko gdy tykanie za kierownicą) dziwne hamowanie, mniej więcej jak by mi ktoś płyn hamulcowy wylał cały -> hamuje metalem ściskając metal - wyjątkowo nieprzyjemne. Czy ktoś się z Was spotkał z takim objawem?

Komputer wskazał: czujnik obrotów lewy tył: nieprawidłowy sygnał/brak sygnału.