Zobacz temat - [416] Ukrecona swieca.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [416] Ukrecona swieca.

baksik28 - Pon Cze 17, 2013 21:15
Temat postu: [416] Ukrecona swieca.
Witam wszystkich,
Potrzebna mi pszybka odpowiedz odnosnie pracy tlokow w naszych malenstwach.
Chodzi mi o to jak pracuja tloki, czy tlok pierwszy(liczac od kopulki) pracuje tak samo jak trzeci(chodzi mi o prace gora-dol, czy sa w tym samym punkcie) i analogicznie drugi i czwarty?

Poniewaz przy odkrecaniu swiec dzisiejszego popoludnia jedna sie ukrecila, zadnych wiekszych oporow nie bylo, poprostu trzask i koniec(na szczescie w glowicy zostal sam gwint ten jakby to nazwac zewnetrzny, cala porcelana z ta elektroda wyszla razem z ukreconym koncem.

No i mam juz ten wykretak z lewym gwintem, zaczynam krecic i mnie oswiecilo, jak ustawiony jest tlok, na dole czy gorze, moge sprawdzic to na pozostalych cylindrach poprzez wlozenie precika do srodka.

No i tu moje pytanie ponowie, czy tlok pierwszy i trzeci unosza sie wtym samym momencie???

Pozdrawiam.

zdzichu - Pon Cze 17, 2013 21:59

1 z 4 i 2 z3. 1 jest liczony od strony rozrządu.
baksik28 - Wto Cze 18, 2013 06:13

No i nic to niestety nie dalo.
Pozostaje mi demontaz glowicy. Czy ktos kiedys zrobil moze jakis tutek odnosnie tego? Zapewne trzeba bedzie odrazu wymienic uszczelke pod glowica.
Na mechanice sie troche znam wiec jezeli macie cos co moze mi pomoc bede wdzieczny.

soviet100 - Wto Cze 18, 2013 17:53

Spróbuj naftą polać bo tym co zostało z tydzień dzień w dzien i wtedy spróbować .
zdzichu - Wto Cze 18, 2013 20:05

Ja bym spróbował colą (koniecznie ze szkła) Zaczopować otwór i zalać na noc. Można drewnem na smarze, silikonie... Byle można rano wyciągnąć kołek.
baksik28 - Sro Cze 19, 2013 14:59

Na nic sie zdaly moje wysilki.
Powiedzcie mi tylko czy jezeli zaczne sam wszystko rozkrecac to na co zwrocic szczegolna uwage,
czy np. przy zdejmowaniu rozrzadu po ustawieniu wszystkiego na znakach, pozniej gdy bede to skrecal to jak ustawie znowu na znaki to wszystko bedzie ok? skrecam ladnie zakladam swiece i odpalam czy trzeba bedzie ustawiac zapon czy cos takiego?

Dzieki za odpowiedzi.

Sirk - Czw Cze 20, 2013 00:11

Jak dobrze ustawisz rozrząd, to nic nie trzeba więcej ustawiać. Masz czujnik położenia wału, a komputer steruje zapłonem. Jeśli nie masz nawet takiej podstawowej wiedzy na temat samochodu, to nie boisz się ściągać głowicy? (Sorry jak uraziłem, ale takie moje zdanie).
Adrian - Czw Cze 20, 2013 07:40

baksik28,
Pogadaj z kolegą leszczu. On jest z Białego i pewnie za jakiegoś przysłowiowego browarka pomoże Ci z robotą. ;)

leszczu - Czw Cze 20, 2013 09:53

Najlepiej przed demontażem głowicy od razu sobie ustawić rozrząd na znakach.
Jak już ściągasz głowę trzeba dać nowa uszczelkę i śruby tez by się należało jak i resztę innych uszczelek.

baksik28 - Czw Cze 20, 2013 14:59

Nie obrazilem sie:)
robilem juz samodziielnie uszczelke pod glowica w audi 80b3 wiec cos tam swita w glowie. Wolalem sie upewnic jak z tym rozrzadem i ustawianiu na znakach .
W audi musialem sie bawic pozniej z zaplonem wiec stad moje pytanie.
Uszczelki mam zamiar wymienic wszystkie plus do tego uszczelniacze walkow, walu korbowego oraz misy olejowej bo cos tam cieklo (jak wszystko to za jednym razem)
tylko powiedzcie mi czym roznia sie uszczelniacze walkow, sa tylen i przednie tak? bo kiedys ktos cos pisal ze mial z nimi jakis problem.
Macie jeszcze jakies sugestie co jeszcze sprawdzic , ewentualnie wymienic?

Aha no i rozrzad tez, polecicie jakies czesci? Chodzi glownie o cena\jakosc bo i tak sie sporo wykosztuje.

Sirk - Pią Cze 21, 2013 01:25

Dotrzyj zawory, oraz wymień ich uszczelniacze, dochodzi do tego pompa wody i nowy rozrząd (ale to chyba oczywiste). Wyczyść samo-regulatory zaworów. Jeśli chodzi o uszczelkę głowicy, to starego typu wzmacnianą. Na forum masz wszystkie informacje. Nie Ty pierwszy i nie ostatni będziesz wymieniał uszczelkę w roverze.
leszczu - Pią Cze 21, 2013 10:21

baksik28 napisał/a:
tylko powiedzcie mi czym roznia sie uszczelniacze walkow, sa tylen i przednie tak?

No różnią się i tyle.
baksik28 napisał/a:
Aha no i rozrzad tez, polecicie jakies czesci?

Pasek- Gates/Continental.
Napinacz- INA/Ruville
Pompa wody-SKF.

Hrabia - Nie Cze 23, 2013 15:06

Zdjąłeś już tą głowicę?
Też mi się zdarzyło urwać świecę. Tyle że nową. Jakaś z plasteliny była.
Zamiast wykrętaka użyłem zwykłego płaskiego śrubokrętu. Lekko wstuskałem go młotkiem żeby gwint nie oberwał zbyt mocno. Potem trochę w prawo i lewo. Odpuścił. Raczej nie powinno być żadnych naprężeń które trzymają gwint twardo w miejscu. Zapiec też się nie powinien bo i od czego? Szkoda czasu i pieniędzy na zdejmowanie głowicy.

baksik28 - Pon Cze 24, 2013 16:32

Głowicy jeszcze nie zdjałem, na dniach bede kompletowal dopiero czesci.
Probowałem wszystkiego z ta swieca rowniez nacinania srubokretem jak ty ale nic z tego.
W cylindrze obok, swieca byla lekko przykorodowana i mysle ze uszczelka pod glowica zaczela juz puszczac i skorodowala takze i ta ukrecona swieca.
Co o tym myslicie?