Zobacz temat - [Honda Civic Aerodeck 2.0 ITD] brak mocy, przepływomierz
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Honda Civic Aerodeck 2.0 ITD] brak mocy, przepływomierz

klonu1988 - Wto Cze 18, 2013 21:19
Temat postu: [Honda Civic Aerodeck 2.0 ITD] brak mocy, przepływomierz
Witam,
mam problem z przepływomierzem. Kupiłem samochód około dwóch tygodni temu i było wszystko ok, od jakiegoś czasu stracił moc i nie przyśpiesza już tak jak dawniej. Zrobiłem samodiagnostykę i wyszły mi dwa błędy: 28 i 29. Sprawdziłem przepływomierz i okazał się zepsuty - blaszki były całkowicie wyłamane. Odłączenie przepływomierza nie zmieniło pracy silnika - nadal był zamulony. Wczoraj wymieniłem przepływomierz na używany Bosha, zrobiłem reset komputera i został błąd nr 28. Poprawy w pracy silnika nie widzę.

Proszę o pomoc - co może być powodem błędu 28?

szoso - Sro Cze 19, 2013 10:10

w ty silniku przepływomierz steruje tylko egr-em, wiec można go w ogóle odłączyć i zmian w pracy silnika nie odczujesz
klonu1988 napisał/a:
zrobiłem reset komputera

w jaki sposób zrobiłeś ten reset?
ile masz KM?

klonu1988 - Sro Cze 19, 2013 17:45

szoso napisał/a:
w ty silniku przepływomierz steruje tylko egr-em, wiec można go w ogóle odłączyć i zmian w pracy silnika nie odczujesz


Przed usterką przepływomierza silnik był zdecydowanie mocniejszy

klonu1988 napisał/a:
zrobiłem reset komputera

szoso napisał/a:
w jaki sposób zrobiłeś ten reset?


Złączając piny we wtyczce dwupinowej znajdującej się pod schowkiem pasażera i przekręcając zapłon 50 razy - działa, bo po wymianie przypływomierza na chwilę błąd się nie pojawiał.

szoso napisał/a:
ile masz KM?


105KM

[ Dodano: Sro Cze 19, 2013 18:45 ]
Wymieniłem filtr powietrza - nie pomogło.

Sprawdzałem rury od IC - przy zwiększaniu obrotów twardnieją, więc chyba to jest ok.
Jakieś sugestie?

Czy jazda bez przepływomierza może uszkodzić w jakiś sposób silnik lub wpłynąć na jakość jego pracy??

patryq - Sro Cze 19, 2013 18:12

kod 29 to
Nieoczekiwany sygnał z MAF sensora
Jak robiłeś reset kompa i to nie pomogło, to sprawdź przewód masowy czujnika i całą wiązkę bo kod 28 to problem z wiązką MAF.
Jak dalej masz błąd to podmień czujnik.

klonu1988 - Sro Cze 19, 2013 18:45

patryq napisał/a:
kod 29 to
Nieoczekiwany sygnał z MAF sensora
Jak robiłeś reset kompa i to nie pomogło, to sprawdź przewód masowy czujnika i całą wiązkę bo kod 28 to problem z wiązką MAF.
Jak dalej masz błąd to podmień czujnik.


Który to jest przewód masowy i jak się go sprawdza? Pisząc czujnik masz na myśli przepływomierz? Sorki ale jestem laikiem...przepływomierze sprawdzałem trzy - za każdym razem wywalało błąd nr 28, zniknął natomiast błąd nr 29.

soviet100 - Sro Cze 19, 2013 20:36

patryq napisał/a:
kod 29 to
Nieoczekiwany sygnał z MAF sensora
Jak robiłeś reset kompa i to nie pomogło, to sprawdź przewód masowy czujnika i całą wiązkę bo kod 28 to problem z wiązką MAF.
Jak dalej masz błąd to podmień czujnik.


A nie chodziło Ci MAP sensor ?

klonu1988 - Sro Cze 19, 2013 22:26

soviet100 napisał/a:
patryq napisał/a:
kod 29 to
Nieoczekiwany sygnał z MAF sensora
Jak robiłeś reset kompa i to nie pomogło, to sprawdź przewód masowy czujnika i całą wiązkę bo kod 28 to problem z wiązką MAF.
Jak dalej masz błąd to podmień czujnik.


A nie chodziło Ci MAP sensor ?


A czy w ogóle ten błąd może mieć wpływ na jakość pracy w przypadku mojego silnika??

bizon - Czw Cze 20, 2013 07:58

patryq napisał/a:
Nieoczekiwany sygnał z MAF sensora
Jak robiłeś reset kompa i to nie pomogło, to sprawdź przewód masowy czujnika i całą wiązkę bo kod 28 to problem z wiązką MAF.
Jak dalej masz błąd to podmień czujnik.


MAF to przeplywomierz co nie?? a czujnik to MAP

Cytat:
A czy w ogóle ten błąd może mieć wpływ na jakość pracy w przypadku mojego silnika??

u mnie jak byl blad na wiazce map sensora to strasznie mulil ale chyba byl na stale jakis tryb awaryjny. oprocz elektryki warto tez wtedy sprawdzic wezyk do czujnika czy jest caly

klonu1988 - Czw Cze 20, 2013 12:11

Przepływomierz wiem gdzie się znajduje bo go wymieniałem. A gdzie jest czujnik??
bizon - Czw Cze 20, 2013 12:35

klonu1988 napisał/a:
A gdzie jest czujnik??

u mnie na scianie grodziowej pod przekaznikami.
mozesz tez isc sladami wezykow z turbiny. dwa cienkie wychodza z turbo, jeden idzie do wastegate a drugi wlasnie do map sensora

patryq - Czw Cze 20, 2013 18:34

Chodzi o czujnik MAF czyli masowy czujnik przepływu powietrza - przepływomierz.
nieporozumienie wynikło z tłumaczenia serwisówki.
masa to czarny przewód
w załączeniu obrazki co i gdzie

klonu1988 - Czw Cze 20, 2013 21:09

Dzięki wielkie patryq za ten schemat - trochę mi rozjaśnił w głowie. W jaki sposób mam sprawdzić MAF??

[ Dodano: Czw Cze 20, 2013 22:09 ]
Znalazłem ten MAP Sensor, i okazało się, że wychodzi z niego jeden przewód, który nie jest do niczego podłączony (taki wężyk giętki). Pasuje jego wejście do miejsca przy kolektorze wydechowym. Co to jest i czy ma wpływ na moją usterkę?? Wężyk jest w opłakanym stanie (już był łatany ale nadal jest nieszczelny, więc pewnie będę musiał go wymienić). Znalazłem też drugi cienki wężyk, który prowadzi od takiego "grzybka do jakiegoś czujnika - był rozłączony ale podłączyłem go wg schematu, który podaliście powyżej.

Przesyłam zdjęcia, żeby lepiej wytłumaczyć o co mi chodzi.

Proszę o rozjaśnienie co jest do czego i co z tym zrobić

mirwin - Pią Cze 21, 2013 07:12

Ale na tym górnym zdjęciu to jest zawór EGR
bizon - Pią Cze 21, 2013 07:19

u gory egr i dobrze podlaczyles, ten maly wezyk czasem wypada.

na dole: wlasnie tam powinien byc podlaczony wezyk do map sensora. jak najbardziej moze to byc powodem usterki. jesli piszesz ze ten wezyk juz jest w oplakanym stanie to moze zakup nowy bo jak bedzie nieszczelny to i tak bedzie zle dane dawal do czujnika.
zreszta przeczytaj moj poprzedni post, tam wlasnie Ci o tym juz pisalem

klonu1988 - Pią Cze 21, 2013 07:33

Problem mocy rozwiązany - wszystko jest już ok. Podłączyłem ten wężyk od mapsensora na swoje miejsce i pomogło. Wężyk od EGR też podłączyłem ale zmiany po tym nie poczułem - czy jest on potrzebny? Czy może mam "zaślepiony" zawór EGR??

Nie rozwiązał się natomiast problem z przepływomierzem - nadal wyskakuje błąd nr 28, również po resecie kompa.

bizon - Pią Cze 21, 2013 07:52

klonu1988 napisał/a:
nadal wyskakuje błąd nr 28, również po resecie kompa.

jak nie ma prolblemu z moca to co sie martwisz, niech sobie wisi blad

klonu1988 - Pią Cze 21, 2013 10:26

Czy lepiej jeździć z przepływomierzem i z wywalonym błędem czy lepiej go odpiąć??
patryq - Pią Cze 21, 2013 17:39

Jak chcesz powalczyć z kodem to załączam procedure.
warto mieć sprawną kontrolkę żeby w razie innych błędów było wiadomo co jest, chyba że wolisz raz na tydzień profilaktycznie sprawdzać czy nic nowego nie ma.

klonu1988 - Wto Cze 25, 2013 15:48

Czy mógłby ktoś ten schemat dokładnie przetłumaczyć??