|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R216] migająca lampka ładowania
nocny_marek - Wto Lip 02, 2013 19:47 Temat postu: [R216] migająca lampka ładowania Witam.
Od kilku tyg. mam pewien niepokojący objaw ładowania aku.
Otóż pierwszy raz mi nie zgasła lampka ładowania po tym jak po pracy zajechałem na zakupy. Przy pirewszym sklepie było ok. Ale niedaleko był drugi, odpalam i świeci... Czekam chwilke, zaczyna migac i zgasla. I zapomnialem, jezdzilem i ok.
Ale pojawilo sie to drugi raz i to nie na zimnym, ale po jezdzie, po uruchomieniu ktoryms z kolei.
A dzis juz w czasie jazdy kolo domu zamrugala i zgasla.
Sprawdzalem nap. lad. i jest okolo 13,8V na jalowym bez obciazenia. Na jalowym ze swiatlami i halogenami z 13,7V. A jak silnik wył. to gdzies nieco ponad 12 V. Aku CENTRY i test naladowania ma kolor żywy zielony.
Napiecia mierzone na akumulatorze.
Jest to alternator regenerowany w calosci w oryg. korpusie magnetti. W lutym 2012 r. na gwarancji wymienili mi szczotki i regulator-padly. Sprawa dotyczyla korozji. W zimie (grudzien 2011) na A4 wyprzedzalem tiry i jakos moze naleciala mi woda po skosie na altka w czesc z regulatorem i szczotkami.
Pasek napiety, ugina sie okolo 1 cm. Przewody od alternatora dokrecone, styki czyscilem i po podlaczeniu (wtedy po wymianie reg. i szczotek) zabezp. wazelina techniczna.
Czyzby szczotki szybko sie zuzyly? Jezdze rocznie góra 5tys km. Na tych szczotkach mam najechane niecale 9 tys km...
Chce alternator zdjąć, ale wczesniej kupic szczotki. Nie wiem tylko, ktore na allegro pasuja, maja symbole, czy wymiary i czy same czy ze szczotkotrzymaczami?. Ewentualnie moze warto kupic smar do szczotek?
Jaki mialby to byc? miedziany? i jak go uzyc tzn. gdzie posmarowac? w szczotkotrzymaczach?
Prosilbym o porade, ewentualnie dobór szczotek do tych alternatorow (rover 216 si lux, 1997 rok 1,6 benzyna, 5D).
A moze jeszcze jakis test mozna zrobic? Nie mialem mozliwosci zmierzyc nap. jak sie zaczela swiecic lampka ladowania podczas pracy silnika...
toksyn - Wto Lip 02, 2013 20:26
Miałem pisać podobny temat, ponieważ u mnie też od czasu do czasu pojawia się lampka od ładowania. Stało się to kilka razy i pomagało za każdym razem wbicie obrotów okolo 3-4 tysięcy i gasła aż do wczoraj, gdy byłem w trasie.. zgasiłem auto na chwilowy postój - odpalając nie zgasła.. cisne mu obroty w przedziale 3-5 tysięcy i nadal nic, nadal się paliła.. dopiero gdy wchodził na 5,5 tysiąca to gasła ale gdy wskazówka opadła poniżej 5 to znów się zapalała..
Dobrze, że na trasie miałem rodzinę to podjechałem 30km i tam dalej nic.. no cóż. Podłączyliśmy akumulator do prostownika w celu uzupelnienia aby była moc na dojazd do elektryka. Odpalając auto kontrolka znów nie gasła jednak po dodaniu gazu i wejściu na ponad 3 tysiące zgasła i nie było żadnych problemów aż do teraz..
Akumulator jest ok.. , może wie ktoś co jest na rzeczy i byćmoże wcale to nie jest tak straszne i kosztowne? Będę wdzięczny a koledze wyżej dziękuje za możliwość podpięcia się do tematu
leszczu - Czw Lip 04, 2013 11:39
nocny_marek, będziesz miał do wymiany regulator napięcia w altku.
nocny_marek - Czw Lip 04, 2013 17:54
leszczu napisał/a: | będziesz miał do wymiany regulator napięcia w altku. |
Hmm, takowe napięcia miałem od wymiany tego regulatora. Uważasz, że są za niskie?
Szkoda, że w momencie kiedy mi miga nie mogę zmierzyć nap. na aku, wtedy bym już wiedział na 100 %, że to regulator...
Ale wczoraj jezdzilem i zero problemow.
Ktos pomoze mi dobrac regulator nap. oraz szczotki (nie wiem czy oddzielnie czy jako calosc) do mojego alternatora A115I-65, 14V, YLE101520 MAGNETI Marelli ?
To bedzie moze RTM151B
[ Dodano: Czw Lip 04, 2013 18:54 ]
Aha, part nr mojego alternatora: 63321238A
Sirk - Czw Lip 04, 2013 21:18
Czasem nie masz gdzieś pękniętej obudowy na nim? Kręci się lekko, nigdzie nie blokuje?
nocny_marek - Czw Mar 05, 2015 20:06
Sirk napisał/a: | Czasem nie masz gdzieś pękniętej obudowy na nim? Kręci się lekko, nigdzie nie blokuje? |
Nie zauważyłem na obudowie pęknięć.
leszczu napisał/a: | nocny_marek, będziesz miał do wymiany regulator napięcia w altku. |
Wiesz co, jeżdżę już długo i sprawdzam i wielokrotnie robiłem pomiary napięcia na aku w czasie kiedy mam uruchomiony silnik i zaczyna mi świecić kontrolka ładowania (czyli niby braku ładowania).
A skoro świeci mi kontrolka, a napięcie na jałowym mam 13,92 V DC to co się dzieje?
Czy ktoś wie co to może być?
AndrewS - Czw Mar 05, 2015 21:46
a pierscienie po którym smigają szczotki w jakim są stanie
ciekawe jakie jest napiecie w momencie zaswiecenia sie kontrolki.
Senn kiedyś miał takie objawy i nie pamietam co to wtedy było.
czesci szukaj tu
https://as-pl.com/
numery czesci wklepuj tu
http://www.traxx.com.pl/
nocny_marek - Pon Mar 16, 2015 16:47
AndrewS napisał/a: | ciekawe jakie jest napiecie w momencie zaswiecenia sie kontrolki. |
Podjechałem pod dom, zaświeciła się kontrolka na stałe. Podnoszę maskę i mierzę, a tam 13,92 V non stop. Jak świeci mi się podczas jazdy to włączam wycieraczki+spryskiwacz i działają jak przy 14 V na najniższym biegu...
Więc chyba regulator działa. Myślałem o kupnie szczotek, pierścieni i regulatora (w sumie ze 100zł) na wszelki wypadek i rozebraniu altka.
Czy uruchomienie z mojego alter. innego auta mogło go uszkodzić? Auto biorcy uruchomiłem bez odłączania mojego auta (silnik włączony i klemy podłączone)...
[ Dodano: Pon Mar 16, 2015 16:42 ]
Nie pamiętam jaki to był reg. nap. , czy ktoś może podpowiedzieć:
http://allegro.pl/regulat...5120304792.html
czy
http://allegro.pl/regulat...5147492760.html
lub z droższych wersji:
http://allegro.pl/regulat...5158370350.html
lub
http://allegro.pl/regulat...5129979733.html
Chodzi o wykonanie, chyba ten 2 i 4, ale może ktoś ostatnio rozbierał reg. i podpowie?
Dane z tabl. starego alternatora: A115|-65, YLE101520, 63321238A.
[ Dodano: Pon Mar 16, 2015 16:47 ]
Zamienniki chyba są oznaczone: RTM151B czyli z tego by wyszło, że wersja 1 i 3 link...
|
|