|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Zagadki podwozia - co to, po co i dlaczego tego nie m
haxigi - Pią Lip 05, 2013 14:27 Temat postu: [R420] Zagadki podwozia - co to, po co i dlaczego tego nie m Witam. Często czułem w kabinie, przy otwartym nawiewie, zaraz po uruchomieniu auta zapach spalin. Ok gdzieś jest dziura. Zimą podniosłem maskę i widziałem, że wydobywają się spaliny przy silniku. Ciężko było zlokalizować źródło. Wjechałem w końcu na kanał jako, że mam wakacje, a zimą nie miałem takiej możliwości. Oto co mnie zdziwiło. Wydawało mi się, że układ wydechowy to głównie rury, a nie jakieś takie druciane coś
To jest katalizator?
Z tego właśnie leciały spaliny, załatałem taką pasą do naprawy tłumików i moim zdaniem jakby polepszył się styl pracy. Dźwięk lekko inny, jakby cichszy. Nie kaszlał jak puściłem gaz i po chwili znowu dodałem.
Chyba że to placebo
I pytanie numer dwa:
Powinna być tutaj śruba? Nad nią są też otwory na dwie inne śruby.
Niedaleko tego też jest niebieska śruba Ma jakieś specjalne zadanie, że została na niebiesko pomalowana?
bizon - Pią Lip 05, 2013 14:48
Katalizator katalizatorem ale jak zapach spalin czules mocniej przy wlaczonym nadmuchu, to raczej szukaj wydobywajacych sie spalin w okolicy kolektora wydechowego i egr-a
barszczyk - Pią Lip 05, 2013 14:52
To co jest drucianne to nic innego jak łącznik elastyczny, łaczący kolektor wydechowy z dalszą częścią układu wydechowego....
łącznik elastyczny służy niczemu innemu jak odbieraniu drgań silnika i w jakimś stopniu nie przekazywaniu ich na dalszą część układu wydechowego....
proponuje od razu jechać do mechanika i wymienić na nowy.... a nie bawić się w łatanie....
Co do trzeciego zdjęcia to się już nie wypowiem, ale na pewno masz wyciek oleju
szoso - Pią Lip 05, 2013 15:11
haxigi napisał/a: | To jest katalizator? |
Z tego co ja widzę, to ty już nie masz katalizatora tylko rurę wspawaną
Ja ostatnio wymieniałem ten tłumik, brałem stąd http://allegro.pl/rura-ko...3342365108.html
Nie opłacało mi się wspawywać samego łącznika (siatki), koszt 130zł a i tak trzeba to zdjąć, więc wolałem założyć nowy i mieć spokój.
haxigi - Pią Lip 05, 2013 15:57
Cytat: | Katalizator katalizatorem ale jak zapach spalin czules mocniej przy wlaczonym nadmuchu, to raczej szukaj wydobywajacych sie spalin w okolicy kolektora wydechowego i egr-a |
No ale to tylko po odpaleniu silnika, jak już ruszałem to tego nie było.
barszczyk napisał/a: | Co do trzeciego zdjęcia to się już nie wypowiem, ale na pewno masz wyciek oleju |
No właśnie, że olej silnikowy nie wycieka. Ostatnio przejechałem 1000km i nie musiałem nawet dolewki robić bo ciągle był wysoki poziom.
Chyba, że mówisz o oleju przekładniowym?
bizon - Pią Lip 05, 2013 16:21
Cytat: | No ale to tylko po odpaleniu silnika, jak już ruszałem to tego nie było. |
Tez tak mam i kopci zawsze przy kolektorze wydechowym, ale jakos nie chce mi sie tego robic. Wydaje mi sie ze jak juz silnik odpali to z wieksza sila wypycha spaliny i od razu leca dalej haxigi napisał/a: | bizon napisał/a:
Co do trzeciego zdjęcia to się już nie wypowiem, ale na pewno masz wyciek oleju |
cos poknociles z cytowaniem, to nie ja to napisalem
haxigi - Pią Lip 05, 2013 16:42
a no tak, to do barszczyka miało być
pgrad - Pią Lip 05, 2013 21:05
Tych śrub to raczej brakuje w skrzyni biegów, i raczej tam był szukał ubytków oleju.
haxigi - Pią Lip 05, 2013 23:07
hmm to na dniach wymienię olej w skrzyni i wezmę pozakręcam te wszystkie śrubki
Czytałem FAQ jak wymienić olej, wiem jak wylać i jak sprawdzić poziom, ale nie wiem którędy się olej wlewa do skrzyni?
@EDIT
jeśli chodzi o wyciek, to ubabrany jest już na dole od maja zeszłego roku. Dodatkowo zimą pisałem o wycieku oleju wspomagania, to może też trochę on uwalił coś. Sporo to błoto. Ogólnie jak to wycierałem to bardziej smar to był z błotem niż olej.
Turbo też od dołu ochlapane, od góry sucho jak na pustyni, widać też że kolektor suchutki
bizon - Sob Lip 06, 2013 07:21
haxigi napisał/a: | widać też że kolektor suchutki |
jesli to aluzja do mojej odpowiedzi , to ja pisalem ze kolektorem zapewne uciekaja spaliny, a nie olej
haxigi - Sob Lip 06, 2013 10:26
bizon napisał/a: | haxigi napisał/a: | widać też że kolektor suchutki |
jesli to aluzja do mojej odpowiedzi , to ja pisalem ze kolektorem zapewne uciekaja spaliny, a nie olej |
haha e, żadna aluzja. To napisałem, żeby ktoś nie mówił że z góry mi kapie, bo turbo i kolektor są blisko siebie, a tylko turbo oberwało brudem. Tamtędy sprawdzałem i na szczęście nic nie leci, to od dołu wychodziły spaliny przez maskę i stąd było czuć .
Ale co wam powiem, to że jak zdjąłem tę rurę którą łatałem, rover tak ładnie brzmiał aż przez chwilę się zastanawiałem czy jest sens ją tam montować znowu
Może jakaś inna końcówka tłumika czy jak to się nazywa by pomogła, że R by znowu tak ładnie mruczał ?
I drugie pytanie: załatanie takiej nieszczelności ma wpływ na to co odczuwam, czy to tylko placebo?
bizon - Sob Lip 06, 2013 10:46
haxigi napisał/a: | rover tak ładnie brzmiał |
do pierwszego spotkanego na drodze radiowozu
haxigi - Sob Lip 06, 2013 11:11
panie władzo już nie będę, dziura się zrobiła jadę do mechanika załatać
a policjant patrzy pod auto, a tam nie ma całego elementu wydechu
Dobra to taki offtop.
Czekam nadal na odp. na pytania.
szoso - Sob Lip 06, 2013 11:18
haxigi napisał/a: | Czekam nadal na odp. na pytania. |
Po co ci odpowiadać, jak do mojej odpowiedzi się nawet nie odniosłeś
haxigi - Sob Lip 06, 2013 12:16
szoso napisał/a: | haxigi napisał/a: | Czekam nadal na odp. na pytania. |
Po co ci odpowiadać, jak do mojej odpowiedzi się nawet nie odniosłeś |
no sorry hehehe dzięki za info, że nie mam kata. W ogóle to ja myślałem, że jakiś janusz wyciął tę blachę, a ta siatka to katalizator własnie był, bez obudowy hehe
barney79 - Sob Lip 06, 2013 17:02
Na 6 zdjęciu przewody olejowe chłodnicy oleju.Standard.Do ponownego zakucia lub nowe.
Na tej stronie kupisz nowe:
Przewody
Tu masz opis wymiany oleju w skrzyni:
Skrzynia
haxigi - Sob Lip 06, 2013 18:01
ok dzięki.
Tylko, że żaden płyn mi nie ubywa, tak samo jak olej
mirwin - Wto Lip 09, 2013 08:54
Najpierw to wszystko wyczyść i dopiero potem trzeba obserwować co i gdzie leci.
Remigiusz - Wto Lip 09, 2013 11:00
U ciebie coś rura od dolotu czarna wisi za nisko po opiera się aż o rurę zasilani wspomagania
Mi to wygląda ze ciekną przewody od chłodnicy oleju, Turbo się poci przez odmę oraz jeszcze ciekną tobie uszczelniacze walków rozrządu. Podobnie się u mnie robi przez uszczelniacze tylko ze myje silnik co kilka miesięcy bo brak czasu na ich wymianę jak na razie
Turbo mi tez się tak pociło i wyglądało jak u ciebie ale odmę odłączyłem i sucho teraz jest. Niestety przez to nie zauważy się wycieków oleju bo są to minimalne ilości
|
|