Zobacz temat - [R420] Zagadki podwozia - co to, po co i dlaczego tego nie m
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Zagadki podwozia - co to, po co i dlaczego tego nie m

haxigi - Pią Lip 05, 2013 14:27
Temat postu: [R420] Zagadki podwozia - co to, po co i dlaczego tego nie m
Witam. Często czułem w kabinie, przy otwartym nawiewie, zaraz po uruchomieniu auta zapach spalin. Ok gdzieś jest dziura. Zimą podniosłem maskę i widziałem, że wydobywają się spaliny przy silniku. Ciężko było zlokalizować źródło. Wjechałem w końcu na kanał jako, że mam wakacje, a zimą nie miałem takiej możliwości. Oto co mnie zdziwiło. Wydawało mi się, że układ wydechowy to głównie rury, a nie jakieś takie druciane coś :P
To jest katalizator?




Z tego właśnie leciały spaliny, załatałem taką pasą do naprawy tłumików i moim zdaniem jakby polepszył się styl pracy. Dźwięk lekko inny, jakby cichszy. Nie kaszlał jak puściłem gaz i po chwili znowu dodałem.
Chyba że to placebo :P


I pytanie numer dwa:
Powinna być tutaj śruba? Nad nią są też otwory na dwie inne śruby.


Niedaleko tego też jest niebieska śruba :-| Ma jakieś specjalne zadanie, że została na niebiesko pomalowana?

bizon - Pią Lip 05, 2013 14:48

Katalizator katalizatorem ale jak zapach spalin czules mocniej przy wlaczonym nadmuchu, to raczej szukaj wydobywajacych sie spalin w okolicy kolektora wydechowego i egr-a
barszczyk - Pią Lip 05, 2013 14:52

To co jest drucianne to nic innego jak łącznik elastyczny, łaczący kolektor wydechowy z dalszą częścią układu wydechowego....

łącznik elastyczny służy niczemu innemu jak odbieraniu drgań silnika i w jakimś stopniu nie przekazywaniu ich na dalszą część układu wydechowego....

proponuje od razu jechać do mechanika i wymienić na nowy.... a nie bawić się w łatanie....

Co do trzeciego zdjęcia to się już nie wypowiem, ale na pewno masz wyciek oleju :)

szoso - Pią Lip 05, 2013 15:11

haxigi napisał/a:
To jest katalizator?

Z tego co ja widzę, to ty już nie masz katalizatora tylko rurę wspawaną :wink:
Ja ostatnio wymieniałem ten tłumik, brałem stąd http://allegro.pl/rura-ko...3342365108.html
Nie opłacało mi się wspawywać samego łącznika (siatki), koszt 130zł a i tak trzeba to zdjąć, więc wolałem założyć nowy i mieć spokój.

haxigi - Pią Lip 05, 2013 15:57

Cytat:
Katalizator katalizatorem ale jak zapach spalin czules mocniej przy wlaczonym nadmuchu, to raczej szukaj wydobywajacych sie spalin w okolicy kolektora wydechowego i egr-a

No ale to tylko po odpaleniu silnika, jak już ruszałem to tego nie było.

barszczyk napisał/a:
Co do trzeciego zdjęcia to się już nie wypowiem, ale na pewno masz wyciek oleju :)

No właśnie, że olej silnikowy nie wycieka. Ostatnio przejechałem 1000km i nie musiałem nawet dolewki robić bo ciągle był wysoki poziom.

Chyba, że mówisz o oleju przekładniowym?

bizon - Pią Lip 05, 2013 16:21

Cytat:
No ale to tylko po odpaleniu silnika, jak już ruszałem to tego nie było.

Tez tak mam i kopci zawsze przy kolektorze wydechowym, ale jakos nie chce mi sie tego robic. Wydaje mi sie ze jak juz silnik odpali to z wieksza sila wypycha spaliny i od razu leca dalej
haxigi napisał/a:
bizon napisał/a:
Co do trzeciego zdjęcia to się już nie wypowiem, ale na pewno masz wyciek oleju :)

cos poknociles z cytowaniem, to nie ja to napisalem

haxigi - Pią Lip 05, 2013 16:42

a no tak, to do barszczyka miało być :P
pgrad - Pią Lip 05, 2013 21:05

Tych śrub to raczej brakuje w skrzyni biegów, i raczej tam był szukał ubytków oleju.
haxigi - Pią Lip 05, 2013 23:07

hmm to na dniach wymienię olej w skrzyni i wezmę pozakręcam te wszystkie śrubki :P

Czytałem FAQ jak wymienić olej, wiem jak wylać i jak sprawdzić poziom, ale nie wiem którędy się olej wlewa do skrzyni?

@EDIT
jeśli chodzi o wyciek, to ubabrany jest już na dole od maja zeszłego roku. Dodatkowo zimą pisałem o wycieku oleju wspomagania, to może też trochę on uwalił coś. Sporo to błoto. Ogólnie jak to wycierałem to bardziej smar to był z błotem niż olej.





Turbo też od dołu ochlapane, od góry sucho jak na pustyni, widać też że kolektor suchutki ;P




bizon - Sob Lip 06, 2013 07:21

haxigi napisał/a:
widać też że kolektor suchutki ;P

jesli to aluzja do mojej odpowiedzi , to ja pisalem ze kolektorem zapewne uciekaja spaliny, a nie olej :P

haxigi - Sob Lip 06, 2013 10:26

bizon napisał/a:
haxigi napisał/a:
widać też że kolektor suchutki ;P

jesli to aluzja do mojej odpowiedzi , to ja pisalem ze kolektorem zapewne uciekaja spaliny, a nie olej :P


haha niee e, żadna aluzja. To napisałem, żeby ktoś nie mówił że z góry mi kapie, bo turbo i kolektor są blisko siebie, a tylko turbo oberwało brudem. Tamtędy sprawdzałem i na szczęście nic nie leci, to od dołu wychodziły spaliny przez maskę i stąd było czuć .

Ale co wam powiem, to że jak zdjąłem tę rurę którą łatałem, rover tak ładnie brzmiał :twisted: aż przez chwilę się zastanawiałem czy jest sens ją tam montować znowu :P

Może jakaś inna końcówka tłumika czy jak to się nazywa by pomogła, że R by znowu tak ładnie mruczał :) ?

I drugie pytanie: załatanie takiej nieszczelności ma wpływ na to co odczuwam, czy to tylko placebo?

bizon - Sob Lip 06, 2013 10:46

haxigi napisał/a:
rover tak ładnie brzmiał

do pierwszego spotkanego na drodze radiowozu :D

haxigi - Sob Lip 06, 2013 11:11

panie władzo już nie będę, dziura się zrobiła jadę do mechanika załatać :P
a policjant patrzy pod auto, a tam nie ma całego elementu wydechu :D

Dobra to taki offtop.

Czekam nadal na odp. na pytania.

szoso - Sob Lip 06, 2013 11:18

haxigi napisał/a:
Czekam nadal na odp. na pytania.

Po co ci odpowiadać, jak do mojej odpowiedzi się nawet nie odniosłeś :wink:

haxigi - Sob Lip 06, 2013 12:16

szoso napisał/a:
haxigi napisał/a:
Czekam nadal na odp. na pytania.

Po co ci odpowiadać, jak do mojej odpowiedzi się nawet nie odniosłeś :wink:


no sorry hehehe dzięki za info, że nie mam kata. W ogóle to ja myślałem, że jakiś janusz wyciął tę blachę, a ta siatka to katalizator własnie był, bez obudowy hehe :P

barney79 - Sob Lip 06, 2013 17:02

Na 6 zdjęciu przewody olejowe chłodnicy oleju.Standard.Do ponownego zakucia lub nowe.
Na tej stronie kupisz nowe:
Przewody

Tu masz opis wymiany oleju w skrzyni:
Skrzynia

haxigi - Sob Lip 06, 2013 18:01

ok dzięki.

Tylko, że żaden płyn mi nie ubywa, tak samo jak olej ;/

mirwin - Wto Lip 09, 2013 08:54

Najpierw to wszystko wyczyść i dopiero potem trzeba obserwować co i gdzie leci.
Remigiusz - Wto Lip 09, 2013 11:00

U ciebie coś rura od dolotu czarna wisi za nisko po opiera się aż o rurę zasilani wspomagania :-|

Mi to wygląda ze ciekną przewody od chłodnicy oleju, Turbo się poci przez odmę oraz jeszcze ciekną tobie uszczelniacze walków rozrządu. Podobnie się u mnie robi przez uszczelniacze tylko ze myje silnik co kilka miesięcy bo brak czasu na ich wymianę jak na razie :P

Turbo mi tez się tak pociło i wyglądało jak u ciebie ale odmę odłączyłem i sucho teraz jest. Niestety przez to nie zauważy się wycieków oleju bo są to minimalne ilości :mrgreen: