Zobacz temat - [R25] Problem z zapłonem. Nie pali na wszystkie świece.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] Problem z zapłonem. Nie pali na wszystkie świece.

damian25802 - Pią Lip 05, 2013 15:56
Temat postu: [R25] Problem z zapłonem. Nie pali na wszystkie świece.
Witam. Mam problem ze swoim Roverkiem. Otóż gdy jest zimny lub po prostu nie odpalany od ponad np godziny to odpala tak jak by na 3 świece (nierówne obroty, opóźnienie na pedał gazu). Co dziwne problem ten po chwili pracy silnika czy lekkim przegazowaniu ustępuje i samochód działa całkowicie normalnie do następnej próby odpalenia. Co może być przyczyną? Dodam że zostały wymienione świece i podmieniona cewka zapłonowa a problem pozostał.
robsson78 - Pią Lip 05, 2013 16:04

Przewody zapłonowe lub może być uszkodzony czujnik temperatury ecu.
damian25802 - Pią Lip 05, 2013 16:11

Czujnik prawdopodobnie działa dobrze. Gdy się samochód nagrzeje obroty spadają tak do 800 i jak się go odłączy to włącza się wiatrak chłodnicy. Przewody również były podmieniane na inne działające.
macku667 - Pią Lip 05, 2013 16:21

miałem podobne objawy, po wymianie kabli, obu cewek, świec, przeczyszczeniu przepustnicy i silniczka krokowego, okazało się, że winna była sonda lambda.

http://www.roverki.pl/por...nde-lambda.html

ADI-mistrzu - Pią Lip 05, 2013 16:40

macku667 może mieć rację, jeśli grzałka sondy lambda się uszkodziła to taki efekt będzie.
leszczu - Sob Lip 06, 2013 10:11

damian25802, płyny chłodzącego nie ubywa ? Bo być może uszczelka kolektora ssącego puszcza płyn na 1 lub 4 cylinder.
damian25802 - Sob Lip 06, 2013 12:00

Płynu nie ubywa. Mam aż lekki nadmiar. Tak samo oleju. Grzałke sondy sprawdzałem miernikem jakiś czas temu ale zajrzę. Z tym że spalanie nie zauważyłem by wzrosło. Jest ok 8l / 100 km
ADI-mistrzu - Sob Lip 06, 2013 12:33

Bo grzałka jest po to aby sonda pracowała od samego początku, w innym przypadku musi nagrzać się od spalin.

Dlatego na początku zapłonu samochodu może głupio chodzić (sonda nie pracuje) a później wszystko się normuje.

damian25802 - Sob Lip 06, 2013 14:30

leszczu uszczelkę chyba zapobiegawczo wymienię ale pozornie wygląda ok żadnych wycieków. Grzałka sprawdzona - Ok - 16,5 ohm. Sygnał też się zmienia od 0,1 do 0,9V
robsson78 - Sob Lip 06, 2013 21:19

damian25802 napisał/a:
Czujnik prawdopodobnie działa dobrze. Gdy się samochód nagrzeje obroty spadają tak do 800 i jak się go odłączy to włącza się wiatrak chłodnicy.

Właśnie, prawdopodobnie.
W początkowej fazie jak jest zimny może wariować i dawać błędne wskazania przez co komputer nie wie jaki skład mieszanki dobrać.
Porównaj swoje objawy z TYM

damian25802 - Wto Sie 27, 2013 15:23

Wymieniony został czujnik temperatury. Problem wydaje się ustał ale teraz po upływie miesiąca sutuacja sie powtarza... Zapalany zimny silnik chodzi jakby nie paliła któraś świeca. Wystarczy chwila pracy, dodania gazu i silnik działa normalnie.
Adrian - Wto Sie 27, 2013 16:17

Przewody zapłonowe sprawdź, pewnie któryś ma przebicia. ;)
damian25802 - Pon Wrz 16, 2013 14:03

A więc tak.. Przewody wymienione. Podczas gdy samochód działał niepoprawnie wykręciłem świece i okazało się ze pierwsza od lewej jest zalana (nie jest sucha) pozostałe ok. Mogę dodać zdjęcie. Ubywa mi płynu chłodniczego i samochód delikatnie kopci. Stan oleju ok. W zbiorniczku wyrównawczym nie ma "rosołu".

Podejrzewam uszczelkę kolektora ssącego. Mam rację?

leszczu - Pon Wrz 16, 2013 14:07

damian25802 napisał/a:
Mam rację?

Tak jest, masz racje.

damian25802 - Pon Wrz 16, 2013 14:18

a tak na wszelki wypadek jakie są jeszcze inne możliwości?
leszczu - Pon Wrz 16, 2013 14:29

damian25802 napisał/a:
a tak na wszelki wypadek jakie są jeszcze inne możliwości?

Pęknięta ścieżka silikonowa na uszczelce pod głowica. :wink: