Zobacz temat - [R214 Si] Problem z silnikiem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214 Si] Problem z silnikiem

Tomis2013 - Sob Lip 06, 2013 11:45
Temat postu: [R214 Si] Problem z silnikiem
Witam, od miesiąca jestem posiadaczem Roverka 214 Si. Podczas tego okresu użytkowania odkryłem kilka usterek, niektóre udało się zlikwidować z innymi dalej walczę :
1)Kiedy odpalam autko z rana to po przejechaniu 400 m auto strasznie szarpie (mało silnik nie wyskoczy) dzieje się to niezależnie od biegu i obrotów, dzieje się to przez 10 s a potem nie występuje,
2)Trochę powoli się zbiera na pierwszym i drugim biegu,
2)Czy spalanie w granicach 8l przy spokojnej jeździe to standard (70-80 km)?
Dodam, że podłączany był pod komputer i wyskoczył brak błędów jedynie wyświetliły się problemy z przepustnicą i świecami. Świece wymieniłem a przepustnice przeczyściłem jednak szarpanie dalej. Za wszystkie porady bardzo dziękuję :)

Sirk - Nie Lip 07, 2013 00:22

Ad 1.) Jakie masz obroty po odpaleniu? Może masz uszkodzony czujnik temperatury i na zimnym silniku dostaje złą mieszankę. Może to być również wina grzałki sondy lambda.
Ad 2.) Powoli się zbiera w porównaniu do czego? Porsche? Ferrari? Czy innej R200? Z tego wnioskuję ze na innych zbiera się dobrze.
Ad 3.) Zrób kalibracje przepustnicy. Sprawdzałeś napięcie na przepustnicy i rezystancję?

Tomis2013 - Nie Lip 07, 2013 08:36

Obroty przy odpaleniu ok 1200 i zapomniałem dodać, że silnik jak jest zimny to nierówno pracuje."powoli się zbiera" odnosi się do 1 i 2 biegu (duże obroty mała prędkość ) na 3 wzwyż jest już ok
Sirk - Nie Lip 07, 2013 08:46

Więc czujnik temperatury będzie dobry. Co do falowania obrotów, to zapewne masz plastikową przepustnicę. Silniczek krokowy również może być powodem falowania. Co do przyspieszenia, to taka charakterystyka skrzyni, nic z tym nie zrobisz, gdyby Ci się sprzęgło ślizgało, odczuwał byś taki problem na wyższych biegach na wzniesieniu.
Tomis2013 - Nie Lip 07, 2013 13:58

Przepustnica jest faktycznie plastikowa a sprzęgło jest w porządku, zero ślizgania. Więc pytanie co proponujesz w pierwszej kolejności sprawdzić
Adrian - Nie Lip 07, 2013 14:45

Ja proponuję zainwestować około 230 PLN w świece, kopułkę, palec i przewody WN. Dodatkowo trzeba zrobić czyszczenie przepustnicy i silnika krokowego.
marcin_b - Nie Lip 07, 2013 17:24

miałem podobnie kilka dni temu.

Podniosłem maskę i jazda do świec.

Niby wszystko w porządku , ale po wykręceniu świec okazało się , że z dwóch świec miałem cztery części ... ;/

Całe 36 zł uczyniło mnie szczęśliwszym :D , a i do tej pory nie mam pojęcia jak to się stało pod tą machą ...

Pozdro!!

Tomis2013 - Nie Lip 07, 2013 18:59

Świecę sam wymieniłem (chociaż wyglądały bardzo dobrze ) kopułka i kable zapłonowe wyglądają na nowe (rok lub dwa), jutro biorę się za czyszczenie silniczka krokowego a i jeszcze takie pytanie czy przyczyną może byś zła mieszanka ?
leszczu - Pon Lip 08, 2013 15:35

Tomis2013 napisał/a:
i jeszcze takie pytanie czy przyczyną może byś zła mieszanka ?

A jaki nalot miałeś na świecach ??

Tomis2013 - Pon Lip 08, 2013 18:27

Tak na pierwszej, pozostałe były w porządku.
robsson78 - Pon Lip 08, 2013 18:36

Tomis2013 napisał/a:
"powoli się zbiera" odnosi się do 1 i 2 biegu (duże obroty mała prędkość ) na 3 wzwyż jest już ok

103 konie auto lekkie, małe, pierwsze słyszę żeby ktoś narzekał. Może coś jest nie tak.

Sirk - Wto Lip 09, 2013 08:32

robsson78, Z tego co pisze autor wynika iż na 1 i 2 biegu auto ma za niskie przełożenia. Szybki wzrost obrotów i mała prędkość.
leszczu - Sro Lip 10, 2013 11:02

Tomis2013 napisał/a:
Tak na pierwszej, pozostałe były w porządku.

Al;e jaki nalot ?? Czarny, brązowy, siwy ??

Tomis2013 - Sro Lip 10, 2013 14:48

Nalot jest koloru czarnego ale chyba będę musiał udać się do mechanika (myślę że to wina mieszanki) auto jest tak "mułowate", ledwo co zrywa podczas ruszania a podczas zmiany biegów szarpie:( . Mam jeszcze takie pytanie czy przyczyną może być filtr paliwa, albo pompa paliwa ?
leszczu - Sro Lip 10, 2013 15:07

Najlepiej podpiąć się pod kompa, Wtedy będziesz wszystko wiedział. Możliwe ze sonda lambda padła i dlatego masz takie problemy.