Zobacz temat - [R414] wymiana uszczelniaczy na wałkach rozrządu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R414] wymiana uszczelniaczy na wałkach rozrządu

przemo119 - Nie Lip 14, 2013 14:37
Temat postu: [R414] wymiana uszczelniaczy na wałkach rozrządu
Witam
Mam problem z pocącymi się uszczelniaczami na wałkach rozrządu i chciał bym je wymienić i przy okazji pasek, napinacz i pompę
I jest problem bo rozrząd to bez problemu wymienię ale nie wiem jak zabrać się do wymiany tych uszczelniaczy jak mógłby ktoś wytłumaczyć mi krok po kroku jak je wymienić tak żeby silnik nie był do wymiany bo jak zdejmę pasek i blokadę żeby odkręcić koło zębate do wymiany uszczelniacza to chyba obrócą mi się wałki
Jak ktoś mógł by mi wytłumaczyć jak to zrobić krok po kroku i jak z późniejszym ustawieniem wałków na znakach??
Z góry dzięki
Pozdrawiam

leszczu - Nie Lip 14, 2013 15:17

Sprawa prosta jak drut. Rozpinasz rozrząd, odkręcasz koła rozrządu, wydłubujesz stare uszczelniacze i wkładasz nowe. W czym problem ??
przemo119 - Nie Lip 14, 2013 16:53

a nie obrócą się wałki jak zdejmę rozrząd bez blokady ??
leszczu - Nie Lip 14, 2013 17:10

przemo119 napisał/a:
nie obrócą się wałki jak zdejmę rozrząd bez blokady

Nie, a nawet jeśli tak, to je po założeniu kół ustawiasz ponownie.

rafalrz1989 - Nie Lip 14, 2013 20:17

leszczu napisał/a:
przemo119 napisał/a:
nie obrócą się wałki jak zdejmę rozrząd bez blokady

Nie, a nawet jeśli tak, to je po założeniu kół ustawiasz ponownie.

Ale trzeba wiedzieć jak założyć koła na wałki, żeby się potem nie popierdzielił rozrząd...

przemo119 - Nie Lip 14, 2013 20:26

tzn jak ??
bo nie chcę mieć silnika do wymiany

rafalrz1989 - Nie Lip 14, 2013 20:30

Fajnie jest to opisane w książce Sam naprawiam Poloneza, autora Trzeciaka, ale nie mam jej akurat pod ręką coby zeskanować...

Po prostu przy demontażu zwróć uwagę jak są ustawione kółka względem takich wypustów/kołków na wałku rozrządu.

sTERYD - Nie Lip 14, 2013 22:14

Szukaj nie gryzie. na Kołach masz dwa wycięcia jedno z napisem IN, drugie z EX IN jest dla wałka ssącego, ex dla wydechowego. Ot i cała historyja.
mastersik - Wto Lip 16, 2013 09:00

Jak ustawić rozrząd masz tutaj USTAWIENIE ROZRZĄDU