Zobacz temat - [R827 coupe] Założenie instalacji LPG - sterownik
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 800 - [R827 coupe] Założenie instalacji LPG - sterownik

Corrado_V6 - Wto Lip 16, 2013 19:46
Temat postu: [R827 coupe] Założenie instalacji LPG - sterownik
Witam,
Chcę założyć w moim aucie instalację LPG sekwencyjną, lecz niestety panowie montujący LPG w moim mieście twierdzą, że w R827 są specyficzne 3 Ohmowe wtryskiwacze, a oni nie są w stanie zdobyć sterownika do wtryskiwaczy o takiej oporności. Z forum wynika, że jednak wielu z Was ma instalacje gazowe w tym aucie, więc musi być jakiś sposób.

Proszę Was o podpowiedzi, czy spotkaliście się z tym problemem i jak sobie poradziliście, gdzie szukać takich sterowników, lub namiary na zakład godny zaufania, żeby założyć tam gaz (najchętniej jak najbliżej Skierniewic).

Nie chciałbym sprzedawać mojego R, ale jazda na benzynie, to dla mnie zbyt kosztowna sprawa.

Pozdrawiam

soviet100 - Sro Lip 17, 2013 07:12

Zainstaluj sobie I gen i zero problemów na Blosie .
Corrado_V6 - Sro Lip 17, 2013 11:43

Rozważałem tą opcję, tylko straszą mnie, że jak strzeli na gazie (I generacji oczywiście) to z komory silnika nie będzie co zbierać:)

A możesz mi wyjaśnić, co to znaczy "na Blosie", bo niestety nie jestem obeznany w temacie? Chcę dowiedzieć się jak najwięcej, żeby później wiedzieć jak rozmawiać u gazownika.

soviet100 - Sro Lip 17, 2013 18:13

Dlatego zamontuj z BLOSEM nie spadnie Ci moc na benzynie a na lpg będzie ładnie chodził i nie strzeli .

http://www.corrado.com.pl/warsztat/blos/blos.htm to rozwieje wszelakie Twoje wątpliwości .

Dako - Sro Lip 17, 2013 18:38

Polecam to forum - imho jedno z najlepszych w Polsce
http://lpg-forum.pl/
Tam powinieneś znaleźć pomoc :)

Corrado_V6 - Czw Lip 18, 2013 11:00

Dzięki koledzy za podpowiedzi.

Dziś dzwoniłem do gazownika, ale mimo wszystko odradzał montaż takiej instalacji. Tłumaczył, że w V6 jest długi dolot i w związku z tym jest duże ryzyko "strzału".
Soviet, rozumiem, że jeździsz na takiej instalacji. Powiedz jak sprawdza się u ciebie, czy miałeś z nią jakieś problemy? Strzela czy nie strzela?

A co z sekwencją? czy w ogóle możliwy jest montaż sekwencji za rozsądne pieniądze?

soviet100 - Pią Lip 19, 2013 07:36

Generalnie ja sobie sam montowałem tylko fakturę załatwiłem . Jeżdżę na niej od chyba 2007 r przejechane ma 130 tys km i tylko parownik regenerowałem , pare razy blosa czyściłem i filterki zmieniam a tak to bez problemu dlatego Ci polecam bo jak wsadzisz sekwencje to ciągle coś będzie .

Ps I gen ma fajnie bo sam wybierasz na czym odpalasz ja cały rok na gazie odpalam a na benie jadę jak wyprzedzam itp ( 100zł na miesiąc na benie przejeżdżam )

Corrado_V6 - Nie Lip 21, 2013 00:24

Dzięki za poradę. Szkoda, że nie mieszkam bliżej, to wpadłbym do ciebie z moją furką na montaż :)
Będę musiał się w takim razie rozejrzeć za jakimś fachurą, który z powodzeniem "przerabiał" V6 na gaz I gen. Nie chciałbym trafić na speca, który będzie dopiero sprawdzał swoją wiedzę i umiejętności na moim aucie.

Pozdrawiam

soviet100 - Nie Lip 21, 2013 00:30

Parownik polecam Ci ten http://allegro.pl/redukto...3384607660.html

Butla oczywiście w miejscu zapasówki .

Blos : http://allegro.pl/blos-br...3390940834.html

Filter powietrza trzeba wywalić i dać stożkowy i za filtrem blosa z którego rułka od gazu pójdzie do góry do parownika i będzie na równo z akumulatorem przykręcany stelażem i ważne ma być w kierunku jazdy .

Jak będziesz jeździł na lpg będzie Ci się świecić po czasie PGMFI tym się nie przejmuj to od sondy jak zaświeci się na czerwono na gazie będzie więcej mocy miał . Guzik od przełączania lpg/benzyna zamontuj sobie pod guzikiem od podgrzewania ( zamontuj takiego knefla http://allegro.pl/stag-2w...3405335352.html centralkę przykręć do ściany grodziowej bo tam będzie elektrozawór z filterkiem .
Zaletą takiej instalacji I gen jest to że jak się spierdzieli pb to sobie tylko na gazie jeździsz a jak gaz to pb po prostu masz dwa niezależna zasilania a w IV gen masz wszystko ze sobą powiązane .
Ps Gdzie Ty w ogóle mieszkasz?
Powodzenia .

Corrado_V6 - Nie Lip 21, 2013 01:25

Dzięki za wyczerpujący opis. Na pewno mi się przyda. Poza tym odzyskałem nadzieję, że da się zainstalować u mnie gaz:)

Mam od razu pytanie do ciebie: dlaczego trzeba wymienić filtr na stożkowy? I druga sprawa: co ma być umieszczone w kierunku jazdy, bo nie za bardzo zrozumiałem?

I jeszcze prośba: czy możesz wstawić fotkę komory silnika, żebym zobaczył jak to jest u ciebie zrobione? I jeszcze fotkę miejsca umieszczenia przełącznika. Wychodzę z założenia, że nie ma sensu na nowo odkrywać koła, więc wolę korzystać ze sprawdzonych rozwiązań niż eksperymentować. Tym bardziej, że w kwestii montażu instalacji LPG nie ma mam zielonego pojęcia.
A nawiasem mówiąc, to w linku z reduktorem, który podałeś, jest jakaś firma z Piaseczna ze sporym doświadczeniem (przynajmniej tak się reklamują) - może oni się podejmą tego tematu?

A mieszkam w Rawie Mazowieckiej - 70 km na wschód od Łodzi. Postaram się to dołączyć do danych:)

Ps. Czy twoim zdaniem jest opcja zamontowania zaworu tankowania obok wlewu paliwa?

Pozdrawiam

soviet100 - Nie Lip 21, 2013 12:38

Wywalić filtr powietrza trzeba bo nie upchasz tego pod maską chyba że akumulator do bagażnika wywalisz co jest poronionym pomysłem .

Parownik ma być w kierunku jazdy umieszczony .

Nie wiem czy jest opcja wlewu koło paliwa ja mam w zderzaku na dole po tej samej stronie co tankowanie pb i w niczym mi to nie przeszkadza.

Oto fotki :

http://img839.imageshack.us/i/zpm2.jpg
http://img713.imageshack.us/i/6gh7.jpg
http://img856.imageshack.us/i/qukn.jpg
http://img607.imageshack.us/i/f3iu.jpg
http://img823.imageshack.us/i/02f5.jpg
http://img856.imageshack.us/i/c7cr.jpg

Corrado_V6 - Nie Lip 21, 2013 20:25

Świetnie, dzięki za fotki i szczegółowy opis. Teraz pozostaje mi już tylko znalezienie zakładu, w którym mi to założą.
Jak założę, to dam znać o rezultacie.

Jeszcze raz dzięki za pomoc.