|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620Ti] Aparat zapłonowy, wartości rezystancji cewki
greg-si - Sob Lip 20, 2013 20:05 Temat postu: [R620Ti] Aparat zapłonowy, wartości rezystancji cewki Cześć
Borykam się z małym problemem w moim turbo.
Samochód na wolnych obrotach lekko gubi zapłon (przynajmniej tak mi się wydaje).
Wszystko zrobione jest tip top, jedyny element nie wymieniony to aparat zapłonowy. Nowy to koszt ponad 300zł, nie mało, więc chciałbym się upewnić że to tu leży przyczyna.
Miałbym prośbę do posiadaczy turbawek z aparatem zapłonowym (czyli tych które nie posiadają kopułki, czyli mają napis injection) aby zmierzyli wartość uzwojeń w swoich aparatach jak silnik jest zimny.
Wystarczy zwykły miernik/multimetr. U mnie między wyjściami 1 i 4 oraz 2 i 3 cylindrem jest 7150ohm a na wejściu między pinem 1, 3 oraz 2, 4 jest 0,6ohm.
Aparat zapłonowy to sagem bae04.
Będę wdzięczny za pomoc
Remigiusz - Sob Lip 20, 2013 22:00
W Autodacie jest takie cos:
Firing order: 1-3-4-2
Primary Resistance: 0,61 - 0,81 Ohm
Secondary Resistance: 13 - 19 kOhm
Make: Motorola
greg-si - Nie Lip 21, 2013 09:03
Remigiusz, mi nie chodzi o wartości które podaje internet tylko w miarę realne.
Znalazłem w necie wartości 0,7 9000ohm oraz 0,8 8600ohm także jeszcze inaczej niż Ty podałeś i są to wartości które są proponowane dla rovera. Aparatu motoroli nie widziałem.
Chcę wartości które ma ktoś w aucie ze sprawnym zapłonem.
Remigiusz - Nie Lip 21, 2013 13:10
Greg są to dane z autodata ale to samo jest w Rave
greg-si - Nie Lip 21, 2013 13:36
Już napisałem, nie chcę suchych danych z jakiś programów a rzeczywiste jakie są w dobrze działającym aucie.
thorm - Nie Lip 21, 2013 21:14
mój ti jeździ na cewce od rovera 400 jak go kupiłem to miał taką wsadzoną i nie ma problemów z paleniem 2 lat tak jeździ więc nie wiem w czym problem powinien mieć cewkę 7200 ohm a jeździ na 5600ohm
[ Dodano: Nie Lip 21, 2013 21:44 ]
jak twój jest zgazowany to szukał bym błędu w dawce gazowej przy ti najważniejsze by na gazie na wolnych obrotach miał czasy 2.1 ms jak nie ma takich czasów to komputer będzie szalał podnosił obroty nawet na 2000tys a na pb będzie 300obr
[ Dodano: Nie Lip 21, 2013 21:47 ]
przy złej dawce pomaga na jakiś czas reset przepustnicy po takim resecie wiadomo czy przepustnica ustawia się od nowa
[ Dodano: Nie Lip 21, 2013 22:01 ]
zrób reset przepustnicy jak po 50-100km podniesie obroty to ma za duża dawkę paliwa jak za małą to obroty będą spadały na 500-800 na światłach jak masz tylko bażynę szukał bym w czujnikach temperatury świece ustaw na 1.1 przerwę najlepiej wtedy jeździ i zwykłe nie jakieś wynalazki do niego przeznaczone bo może masz od hondy mi 2 pękły i miał przebicie na swiecach
[ Dodano: Nie Lip 21, 2013 22:14 ]
a jak robisz reset przepustnicy to ważne jest jak jeździsz bo komputer w tym modelu ustawia się na sportową jazdę i normalną dlatego ważne jest jak mu dajesz buta ciągnij go tylko do 3500 po 4000 tysiącach zamyka 2 dolot spalin jak działa ci dobrze działa podciśnienie turbiny
greg-si - Nie Lip 21, 2013 21:18
Ludzie, ja zadałem jasne pytanie i taką odpowiedź chciałbym uzyskać.
Nie szukam recepty przez internet a wiedzy.
Samochód znam na wylot, wiem co mam kupione, wsadzone bo sam to robiłem więc nie wciskajcie mi jakiś teorii co mam zrobić, jaką dawkę gazu ustawić (czy wogóle wspomniałem coś o jakimś gazie?), albo o jakiś problemach z uruchomieniem auta których nie mam.
Chcę poznać tylko wartości uzwojeń w innych aparatach.
[ Dodano: Nie Lip 21, 2013 22:18 ]
thorm napisał/a: | po 4000 tysiącach zamyka 2 dolot spalin |
że niby co?
Marrkus - Wto Lip 23, 2013 19:08
greg-si napisał/a: | Chcę poznać tylko wartości uzwojeń w innych aparatach |
Mówisz o tym ustrojstwie? (cewce?):
greg-si - Wto Lip 23, 2013 20:43
Marrkus napisał/a: | Mówisz o tym ustrojstwie? (cewce?): |
Dokładnie.
Markzo - Pią Lip 26, 2013 08:42
A weź odepnij wtyczkę od krokowego oczywiście jak się rozgrzeje
arczi83 - Pią Lip 26, 2013 17:39
greg-si, jutro postaram się to zmierzyć i napisać jakie mają wartości, bo mam 2 takie cewki, 1- oryginał, a 2 zamiennik(niby oryginał montowany w peugeot'cie).
greg-si - Pią Lip 26, 2013 17:40
arczi83, fajnie by było, zmierz tylko proszę nienagrzaną tzn. przed jazdą albo długo po jeździe, temperatura może mieć znaczenie
arczi83 - Sob Lip 27, 2013 17:25
Więc pomiędzy wyjściami 1-4 i 2-3 jest 7450ohm, a pomiędzy pinem 1-3 i 2-4 jest 0,63ohm.
A co do Twojego przypadku czyli gubienia iskry na wolnych, to jeszcze nikomu nie udało się tego wyeliminować (to nie cewka).
greg-si - Sob Lip 27, 2013 18:25
arczi83, dzięki
czyli ta druga cewka pewnie kupiona by zwalczyć to niby gubienie zapłonu?
arczi83 - Sob Lip 27, 2013 21:07
Dokładnie tak, nic to nie zmieniło.
Marrkus - Pon Lip 29, 2013 19:47
Jeśli chodzi o lekko nierówną pracę to jeśli dobrze pamiętam gdzieś była informacja że ECU cały czas przestawia punkt zapłonu i sprawdza jaki jest odzew z czujnika spalania stukowego, dla tego pracuje lekko nierówno
Markzo - Wto Lip 30, 2013 10:09
a krokowiec? mi tak popierduje czasem (mam wahania obrotów) i jak odepne krokowca to obroty się stabilizują i nic nie przebiera w pracy silnika...
greg-si - Wto Lip 30, 2013 15:54
Markzo napisał/a: | a krokowiec? mi tak popierduje czasem (mam wahania obrotów) i jak odepne krokowca to obroty się stabilizują i nic nie przebiera w pracy silnika... |
Ale Ty masz kopułkę a nie elektroniczny rozdzielacz zapłonu.
Krokowiec odpinałem, zero zmiany.
Marrkus napisał/a: | Jeśli chodzi o lekko nierówną pracę to jeśli dobrze pamiętam gdzieś była informacja że ECU cały czas przestawia punkt zapłonu i sprawdza jaki jest odzew z czujnika spalania stukowego, dla tego pracuje lekko nierówno |
To by się kupy trzymało.
|
|