Zobacz temat - [r214 Si] Pare usterek (lpg, Hgf...)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r214 Si] Pare usterek (lpg, Hgf...)

straznik - Pon Lip 22, 2013 17:26
Temat postu: [r214 Si] Pare usterek (lpg, Hgf...)
Witam drodzy klubowicze, na wstępie powiem ze miło mi jest dołączyć do waszego klubu jako że niedawno sprawiłem sobie R214 Si.
Naprawdę dobre auto ale....
mam pare pytań dotyczących dolegliwości mojego Roverka:

1. szarpanie na lpg
Auto po rozgrzaniu się do normalnej temperatury przy ruszaniu (tj. 1-3 bieg) szarpie, czasem wręcz jest bliskie zgaśnięciu) radze sobie z tym dodając gazu i wkręcając go na wyższe obroty lecz wolałbym się po prostu tego pozbyć. Ostatnio byłem nawet w zakładzie gdzie gaz ten był zakładany na regulacji i wymianie filtrów ( fakt chodzi płynniej na lpg ) lecz problem z szarpaniem pozostał. Dodam że na benzynie chodzi płynnie bez zająknięcia na pełnym zakresie obrotów. Również nadmienie że szarpanie występuje bez względu na to na jakiej stacji tankowany byl gaz.
2.drobny wyciek z głowicy
wycieka oleista ciecz z połączenia górnej pokrywy silnika z korpusem silnika, szkopuł w tym taki bolesny że moczy mi to alternator co pewnie było pośrednią przyczyną jego niedawnej regeneracji, chciałem wiedzieć czy to jest ta uszczelka o której się tyle mówi(hgf) ? Dodam że masełko na zakrętce oleju nie występuje.
3. drgania przy prędkości 90-120 km/h
jadąc tą prędkością czuć wyraźne drgania kierownicy. Jadąc wolniej nic, jadąc szybciej też jest spokój, sam wymieniałem ostatnio końcówke drążka i wyraźnie drgania zmalały lecz są dalej odczuwalne. W niedawnym czasie również złapały mi zaciski przez co zjechałem klocek, lecz to też już jest opanowane a drgania dalej są.
4.Immo i jego dziwne akcje.
Ogólnie mój alarm nie jest w najlepszym stanie. tj. pilot (bateria wymieniona) rzadko łapie i otwiera nie otwiera auta co zmusiło mnie do wybrania wygodniejszej opcji otwierania z kluczyka. I po wejściu pojawia się problem, zawieszające się immo, przed odpaleniem auta musze wstukać parokrotnie klawisze z alarmu co dziwniejsze działa tylko jesli naciskam na zmianie otwórz/zamknij, dopiero po paru próbach przestaje piszczeć immo i moge odpalić auto. Czasami nie piszczy w ogóle i moge od razu odjechać, Czasami wystarczy pare razy przekręcić kluczyk do zapłonu i spowrotem i też przestaje piszczeć. kilka razy nawet zauważyłem że immo potrafi się wyłączyć gdy otwieram przednie szyby(elektryka). Ktoś coś na ten temat wie ?
5. Nie domykające się prawidłowo szyby.
przednie szyby(elektryka) nie domykają się tak jak powinny, cały mechanizm działa jak należy lecz w ostatniej fazie zamykania szyby się tak jakby kantują przez co górnej krawędzi przy bocznych słupkach powstaje luka, pomagam sobie zawsze ręką dociskając szyby w strone bocznych słupków, ktoś zna jakiś domowy prosty sposób ?

To chyba tyle tych usterek które najbardziej kują w oczy. Bo nie wspomne o braku tylnego sprysku szyby czy poodklejanej podsufitce lecz to ostatnie nawet tworzy ciekawą atmosfere spędzając czas w samochodzie z dziewczyną :cool:

Bardzo byłbym wdzięczny za jakąkolwiek pomoc, porady. Jeśli będzie trzeba mogę porobić zdjęcia lub nagrać filmiki z tymi usterkami.

Btw mimo tych doleglewości i tak coraz bardziej lubię te auto :mrgreen:

leszczu - Pon Lip 22, 2013 18:02

straznik napisał/a:
2.drobny wyciek z głowicy

Cieknie albo z rozpołowienia głowicy, albo simeringu walka. Naprawo nie jest HGF. :wink:
straznik napisał/a:
3. drgania przy prędkości 90-120 km/h

Krzywe felgi lub źle wyważone.
straznik napisał/a:
4.Immo i jego dziwne akcje.

Pilot wymaga naprawy lub szukaj drugiego i musisz go doprogramować do swojej centralki.

straznik - Pon Lip 22, 2013 20:35

Tyle dobrze że nie HGF bo powinno się to taniej zakończyć. co do drgania to jeszcze musiałbym zrobić zbieżność bo opony piszczą na zakrętach. a pilot drugi mam ale ten nie działa w ogóle. Znajomych elektroników mam którzy by się tego podjęli lecz tu nasuwa się kolejne pytanie czy potrzebuje ten kod do immo wtedy czy wystarczy zwykła procedura zakodowania pilota ?
BigBoyPL - Sro Lip 24, 2013 18:23

Jeżeli pękła ci głowica to i tak będzie to samo co przy hgf a nawet drożej bo wymiana głowicy + planowanie dla pewności + uszczelka + śruby ;]
Jak tylko pękła ta pokrywa zaworów to uszczelka do pokrywy + nowa pokrywa.

Co do punktu numer 3. występuje kilka przyczyn. Mogą to być krzywe tarcze i przy takich prędkościach koła wpadają w wibracje. Radziłbym też sprawdzić wahacze i ustawienia zbieżności.

leszczu - Sro Lip 24, 2013 20:23

straznik napisał/a:
czy wystarczy zwykła procedura zakodowania pilota ?

Wystarczy jakiś pilot i procedura programowania.