Zobacz temat - [R75] Przedmuchy - proszę o pomoc.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Przedmuchy - proszę o pomoc.

keda - Wto Lip 23, 2013 11:41
Temat postu: [R75] Przedmuchy - proszę o pomoc.
Witam Koledzy

Prawdopodobnie w moim Roverku zaczęły pojawiać się przedmuchy (filtr powietrza ubrudzony w oleju).

Mam pytanie bo do końca nie wiem co to są te, przedmuchy, jak to można naprawić i czym to skutkuje co mi jesteście w stanie poradzić.

Dzięki z góry za pomoc.

szpynior - Wto Lip 23, 2013 11:52

1. Sprawdz kolanko przy IC czy nie jest mokre. Tam oring często wyskakuje .
2. Spadek mocy? Słychać świst ? Turbo mokre ?

keda - Wto Lip 23, 2013 12:07

spadku mocy jakoś nie odnotowałem ostatnim mankamentem było to że na biegu jałowym auto szatkowało ale wyczyściłem filtr powietrza i inny samochód.
Tylko zmartwił mnie ten olej na nim. Obawiam się żeby to nie były pierścienie uszczelniające

dawidd - Wto Lip 23, 2013 19:37

Masz olej na filtrze powietrza?? A którędy
on się tam dostał?? Myślę ze olej masz z innej przyczyny, a nie z przedmuchu na silniku. Jeśli by poszczały pierścienie na tłokach o których wspomniałeś, to oleju będzie ubywać a auto będzie kopcić, moc mniejsza, kłopoty z odpalaniem - wtedy masz do roboty dol silnika - najgorsza z możliwości
W takim wypadku można próbować zalać silnik nafta- ponoć pomaga jeśli nagar zblokował pierścienie
W takim wypadku trzeba by sprawdzić kompresje i zrobić próbę olejowa i wiesz wszystko o silniku
. Jeśli mas do roboty gore silnika czyli zawory i uszczelniacze to tez jakoś nie mogę sobie wyobrazić jak ten olej by dotarł do filtra - w starej maździe 323 z 91r która miałem tez miałem taki problem ale tam filtr byl zaraz nad silnikiem i do uszczelniaczy miał może 10 cm drogi, a tu jest przecież idąc od tylu - kolektor dolotowy, EGR, IC, turbo - kupa drogi. Poza tym byś miał juz załatwioną przeplywke jak by tam leciał olej. Chyba ze ci sadzi olej z turbo, ale to i tak olej by szedł do IC a nie do tylu do filtra

keda - Wto Lip 23, 2013 21:05

właśnie przepływomierz i ta siateczka w nim czyste jak łza.
Nie zauważyłem zabrudzeń siatki. fakt w obudowie filtra było sporo syfu nawet muszki.
A może filtr odmy?

marek60 - Wto Lip 23, 2013 22:33

witam a sprawdzałeś filtr odmy ja miałem z nim problemy
keda - Sro Lip 24, 2013 00:42

no właśnie odmy nie sprawdzałem. Gdzie ona w R75 jest umiejscowiona? w BMW z tego co kojarzę to gdzieś na górnej części silnika, ale jak w Roverze?
0L0 - Sro Lip 24, 2013 07:39

Trzeba zdjąć osłonę górną silnika, zdemontować obudowę filtra i odkręcić listwę z przewodami. Położenie odmy zaznaczone na obrazku poniżej.
keda - Sro Lip 24, 2013 09:04

"listwę CR"?
dawidd - Sro Lip 24, 2013 11:46

listwy CR nie sciagasz, jedynie z 2 wtryskiwaczy odpinalem powrot paliwa zeby obudowa odmy zeszla - delikatnie je ściągasz żeby sie nie złamały, a jak sie złamią to na alegro jest tego troch
MaReK - Sro Lip 24, 2013 12:47

To, że przepływomierz wygląda na czysty, nie oznacza że pracuje w pełnym swoim zakresie. Może być obecny ale wartości są zbyt niskie, co może owocować większym spalaniem, słabszą dynamiką silnika, kopceniem. Kolejna rzecz, to filtr odmy. Należy go wymieniać okresowo bo lubi puchnąć, zwłaszcza w autach z modyfikacjami typu mocniejsze mapki, zaślepianie EGRów. No i rzecz równie ważna - kolanka intercoolera. Tam są dwa orinigi ;) Warto je wymienić. Porządnie złożyć. Niektórzy kleją go na klej do szyb :) Ale w serii nie ma to większego sensu.

A co do filtrów - ja bym się skłaniał ku ich wymianie, a nie czyszczeniu - to nie są potężne koszty. Świst może być słyszalny kiedy uszkodzi się lub zgubi guma uszczelniającą wąż schodzący w dół, ten od przepływomierza. Zgubić się może jak ktoś wymienia przepływomierz i wyjmuje go razem z ową rurą. Chyba, że to przedmuchy na wydechu... sprawdź szczelność układu.

keda - Sro Lip 24, 2013 22:00

Dzięki Marek, tylko samochód nie stracił na mocy, co do kopcenia, kręce go do 3000-4000 obr i ani śladu "dyma". No chyba że usterka usterce nie równa.