Zobacz temat - [R75] Filtr cząsteczek stałych
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Filtr cząsteczek stałych

maroflo85 - Sob Lip 07, 2012 14:20
Temat postu: [R75] Filtr cząsteczek stałych
Witam ludziska jestem nowy i planuje kupic rover75 w dieslu. Mam pytanie ktore mnie nurtuje .Mam na oku rovera75 z silnikiem cdti z 2005r .Czy te silniki mialy montowane filtr czastek stalych,pytam bo czytałem ze to straszny syf i muli samochod. Dodatkowe inf na temat wersji poliftingowej tez sie przydadza bo juz sam nie wiem co mam o tym myslec .Jesli jest to czy sa z tym filtrem jakies problemy ?? Dziekuje z góry i pozdrawiam. MArek
encor - Sob Lip 07, 2012 20:30

Rovery nie miały filtra cząstek stałych także nie masz się o co martwić ;)
Librus - Pon Lip 29, 2013 11:41
Temat postu: [R75] Filtr cząsteczek stałych w roverze 75 !
Nabyłem roverka 75 produkcja 02.03.2005 rok. W niemieckich dokumentach wykonanych przeglądów znalazłem wpis dotyczący pozycji "1 x Paltikerfilter za 890 euro " ( nie jest to wpis z książki serwisowej tylko z "AutoWolf GmbH" ). Wiadome jest, że w tłumaczeniu oznacza to filtr cząsteczek stałych. Patrząc na dokonany przegląd widzę tu wymianę filtrów: olejowego, powietrza i przeciwpyłkowego ( pollenfilter ). Reasumując mam zapytanie ? Czy ten model roverka ma już filtr cząsteczek stałych czy po prostu w "niemcowni" również klienta nabili w butelkę za dodatkowe 890 euro ?? ? Jest jeszcze możliwość, że ta pozycja to po prostu cena wymiany filtru odpowietrzenia skrzyni korbowej ?? ?

PS. Moja skromna wiedza motoryzacyjna podpowiada mi, że w tym autku nie ma filtru cząsteczek stałych chyba, że się mylę i od 2005 roku już w tego typach silników go montowano ?? ?

Pieta - Pon Lip 29, 2013 12:10

R75 spełnia normy Euro 3. Nigdy fabrycznie nie montowano filtra cząstek stałych w tym aucie. W BMW z odpowiednikiem tego silnika również.
Dodanie filtra do auta jest moim zdaniem niemożliwe, a jeżeli tak to bardzo skomplikowane. Koputer musi mieć możliwość jego obsługi, czyli np. okresowe wypalanie i diagnostykę jego stanu.
Myślę, że wpis w książce masz błędny.
Najlepiej jednak zajżeć pod spód, bardzo trudno jest nie zauważyć takiego filtra na układzie wydechowym.

yoonior - Pon Lip 29, 2013 16:16

Pieta napisał/a:
R75 spełnia normy Euro 3. Nigdy fabrycznie nie montowano filtra cząstek stałych w tym aucie. W BMW z odpowiednikiem tego silnika również.


Ciekawe, bo na własne oczy widziałem w serwisie w Krakowie R75 CDT z zieloną nalepką EURO4 (właściciel mieszka w Niemczech, auto serwisuje w Polsce) i mechanik powiedział, że to auto posiada DPF.

EDIT
Pierwsze lepsze zapytanie w guglu:
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=451992

encor - Pon Lip 29, 2013 23:31

Fabrycznie nie montowano filtru cząstek stałych, ale czy takowy można dołożyć, tego nie wiem...

Znalazłem trzy ogłoszenia R75 z Niemiec w których właściciele twierdzą, że filtr DPF w ich autach jest. Albo się nie znają lub to taki chwyt marketingowy? Albo rzeczywiście dodali w jakiś sposób filtr cząstek stałych.

Linki:
http://www.mobile.de/pl/m.../159599951.html
http://www.mobile.de/pl/m.../180620079.html
http://www.mobile.de/pl/m.../168504034.html

Librus - Wto Lip 30, 2013 00:06

Nie dziwię się, że facet wymienia to w Polsce skoro za miedzą kosztuje to z robocizną 1000 euro. Poza tym temat jest ciekawy bo po co do jednych roverków wkładano by taki filtr a do innych roverków nie. Chyba, że wkładano taki filtr do serii "100 th anniversary". Wiem, że mój roverek również miał zieloną nalepkę na szybie gdy wjechał do Polski. Dowiem się w środę czy było to "euro 4". Pozdrawiam !

PS.Mimo wszystko kolego "Pieta" zajrzałem pod spód i jest tam układ wydechowy inny jak normalnie. Czyli na 95 % mam filtr DPF ! Kolega mechanik mówi mi , że mam auto stworzone tylko do długich tras i mam się tym nie martwić. Nie chciałem auta w dieslu z filtrem DPF, cóż życie !

Librus - Wto Lip 30, 2013 00:30

Marek chyba jednak będziesz się musiał trochę pomartwić. Ja nabyłem roverka 75 produkcja 02.03.2005 rok. W niemieckich dokumentach wykonanych przeglądów znalazłem wpis dotyczący pozycji "1 x Paltikerfilter za 890 euro " ( nie jest to wpis z książki serwisowej tylko z "AutoWolf GmbH" ). Wiadome jest, że w tłumaczeniu oznacza to filtr cząsteczek stałych. Patrząc na dokonany przegląd widzę tu wymianę filtrów: olejowego, powietrza i przeciwpyłkowego ( pollenfilter ). Reasumując czy w "niemcowni" również klienta nabiliby w butelkę za dodatkowe 890 euro ?? ? Jest jeszcze możliwość, że ta pozycja to po prostu cena wymiany filtru odpowietrzenia skrzyni korbowej ! Mimo wszystko po sprawdzeniu układu wydechowego jestem pewny już na 95 % , że u mnie w moim roverku jest już ten filtr.
apples - Wto Lip 30, 2013 01:11

Librus napisał/a:
zajrzałem pod spód i jest tam układ wydechowy inny jak normalnie.
Tzn ? Opisz tą nienormalność, a najlepiej wstaw zdjęcie.
Librus napisał/a:
Czyli na 95 % mam filtr DPF !
a gdzie 5% jeśli jesteś tego pewien akcentując to "!" ?
Librus - Wto Lip 30, 2013 22:49

Zrobię fotkę jak wygląda u mnie układ wydechowy i wszystko będzie jasne.
ripek - Pią Sie 02, 2013 13:10

Witam
PDF y w R75 są montowane w niemczech na zamówienie. Jak ktosik w mieście mieszka w zielonej strefie to albo buli za taki system albo trza z buta po autko na koniec miasta śmigać.
Osobiście wertując internet za częściami już dwa razy trafiłem na ofertę montażu takiego filtra.

Rowan - Pią Sie 02, 2013 17:16

Znajomy mechanik mówił mi, że była u niego raz jedna 75, która miał filtr cząsteczek, więc się jednak takie musiały trafiać... Fabrycznie może nie, ale możiwe, że na potreby jakichś norma montowano filtry :wink:
kalafior - Pią Sie 02, 2013 17:57

mieszkajac w zielonej strefie w niemczech musisz miec PDF inaczej nie mozesz do niej wjechac takze roverki moga miec montowane przerabiane uklady wydechowe
MaReK - Pią Sie 02, 2013 18:16

kalafior napisał/a:
musisz miec PDF inaczej nie mozesz do niej wjechac

Ja mam od Acrobat Readera :)

A tak całkiem serio, jeden z naszych kolegów ma pozwolenie na wjazd do strefy ECO u naszych zachodnich sąsiadów, ale nie zauważyłem u niego przeróbek w postaci DPFów czy innych filtrów. Mało tego - kopci jak batory na pełnym morzu ;)

Skoro do R75 można założyć silnik 1,4 16v, to czemu nie można założyć filtra cząstek stałych ;)
Ciekaw jestem czy zabieg profesjonalnego montażu obejmuje rekonfiguracje ECU czy dokładana jest osobna elektronika...

kalafior - Pią Sie 02, 2013 18:28

MaReK, nie podniecaj sie mala zamiana literek :mrgreen:
ripek - Pią Sie 02, 2013 18:45

No literówka się może każdemu zdażyć ;)
Tym bardziej jak się w robocie w klawisze stuka , dobrze że DXFa z tego nie zrobiłem :D

Też mam znajomego który zieloną nalepkę no swojego starego landka załatwił przedstawiając słabą kopię papierów od sprintera

Librus - Pon Sie 05, 2013 17:33

Kolega "Ripek" ma rację. Filtr cząsteczek stałych w R75 montowano właścicielom w Niemczech na zamówienie. U mnie bynajmniej tak zrobiono i to bez ingerencji w elektronikę. Tylko po to aby spełniać wymogi "euro4". Koszt całej usługi to 1800 euro. Cóż jestem ciekawy jak w Niemczech sprawdzą czy spełniam euro4 czy nie spełniam. Poza tym filtrem natknąłem się jeszcze na kilka niespodzianek, ale o tym to już następnym razem. Pozdrawiam !