Zobacz temat - [r200] szarpanie podczas jazdy autem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r200] szarpanie podczas jazdy autem

seba1x - Pią Sie 02, 2013 08:17
Temat postu: [r200] szarpanie podczas jazdy autem
Witam mam problem z autem mianowicie chodzi o to że gdy podczas jazdy nie ważne na którym biegu auto szarpie w zakresie obr. 1700-2000 dzieje sie to gdy trzymam równo gaz jak przyspieszam to nie ma objawów szarpania tylko jak chce np. na 3 biegu jechać stałą prędkością a obroty są około 1800 auto szarpie obrotomierz również skacze. jak dodam więcej gazu przestaje. odczucie jest takie jakby turbina sie załączała i rozłączała. jak ktos wie o co chodzi prosze o pomoc.
Julek - Pon Sie 05, 2013 00:07

moze weze od ic nieszczelne.
arczi - Pon Sie 12, 2013 23:18

Julek, z tego co widzę to kolega ma SD a tam nie ma IC :wink:
seba1x - Czw Lut 20, 2014 20:00

nie chce zakładać nowego tematu wiec piszę. chodzi o to że autko od jakiegoś czasu podczas równomiernej jazdy szarpało nie zależnie na jakim biegu wystarczy ze złapie obroty 1500 i tak nim poszarpuje przy niższych lub wyższych obrotach nic sie nie dzieje ostatnio na postoju dodałem gazu tak aby złapał obroty 1500 i trzymałem nogę na gazie równo a obroty faluja 1500- 1700 tak jakby mu dodawał i odejmował tylko ze to sie dzieje samemu. zawor egr zaślepiony nic nie pomogło przepływomierz wymieniony też nic.
Ukor - Czw Lut 20, 2014 23:37

Też miałem coś podobnego, tyle tylko że w SDi między 1500-1700. Ale szarpało podczas jazdy i tylko na zimnym. Ale już ustąpiło... Nawet nie pamiętam kiedy :P
A filtr paliwa dawno zmieniałeś?

seba1x - Pią Lut 21, 2014 05:23

Filtr paliwa powietrza wymieniałem w zeszłym roku. myślałem aby jechać moze na komputer ale czy w sd to cokolwiek wykaże. chcę sprzedać to auto w tym roku ale wolał bym bez tej usterki go sprzedawać.
mirwin - Pią Lut 21, 2014 10:26

A może zapowietrza się. Zobacz czy nie cieknie z pompy.
seba1x - Pią Lut 21, 2014 18:50

mirwin napisał/a:
A może zapowietrza się. Zobacz czy nie cieknie z pompy.

raczej nie bo nigdzie nie śmierdzi ropą a jakby była nieszczelność to było by czuć. podejrzewam że to moze wina pompy ogólnioe jest jej koniec i zle dawkuje paliwo albo czujnik jakiś siada.

MUcha88_OKC - Pią Lut 21, 2014 19:47

A może by standardowo w kabelkach pogrzebać i w kostce okrągłej przed pompą? Może gdzieś przetarte jakiś być. Odpala na zimnym normalnie?
Ukor - Sob Lut 22, 2014 01:13

Kod:
Filtr paliwa powietrza wymieniałem w zeszłym roku

Ja 5-6 razy do roku zmieniam :D
No ale przez rok to ja 100k km robię :P

seba1x - Sob Lut 22, 2014 17:56

Ukor napisał/a:
Kod:
Filtr paliwa powietrza wymieniałem w zeszłym roku

Ja 5-6 razy do roku zmieniam :D
No ale przez rok to ja 100k km robię :P

a ja 15 tyś

[ Dodano: Sob Lut 22, 2014 17:56 ]
MUcha88_OKC napisał/a:
A może by standardowo w kabelkach pogrzebać i w kostce okrągłej przed pompą? Może gdzieś przetarte jakiś być. Odpala na zimnym normalnie?

to jest sd i pompa nie ma żadnych kabelków

Sabz - Nie Lut 23, 2014 01:17

seba1x napisał/a:
MUcha88_OKC napisał/a:
A może by standardowo w kabelkach pogrzebać i w kostce okrągłej przed pompą? Może gdzieś przetarte jakiś być. Odpala na zimnym normalnie?

to jest sd i pompa nie ma żadnych kabelków

Dokładnie. W SD pompy są mechaniczne. W swoim SDi mam niemal te same objawy, tyle że najczęściej przy 2000 obr. Tylko problem w tym, że nie chce mi się na zimnie grzebać w kablach :mrgreen:

seba1x - Nie Lut 23, 2014 09:48

a do czego służy tak dokładnie ten zawór/czujnik i jak on działa bo u mnie dolny wężyk daje podciśnienie zasysa a ten drugi nic ani nie zasysa ani nic. wiem ze on jest od egr ale jak sprawdzić czy on działa na pewno w kostce jest napięcie po sprawdzałem
xlukaszx - Wto Mar 11, 2014 11:05

moj rover tak szarpał rok temu - 2 k obrotów i szarpanie (szczególnie jak chcialem utrzymać obroty na stałym poziomie) - padł bodajże nastawnik (?) w pompowtrysku - naprawa nie opłacalna. Zmieniłem cały pompowtrysk i jak ręką odjął.
seba1x - Sro Mar 12, 2014 19:50

xlukaszx napisał/a:
moj rover tak szarpał rok temu - 2 k obrotów i szarpanie (szczególnie jak chcialem utrzymać obroty na stałym poziomie) - padł bodajże nastawnik (?) w pompowtrysku - naprawa nie opłacalna. Zmieniłem cały pompowtrysk i jak ręką odjął.

też już to gdzieś słyszałem że to wina pompy najprawdopodobniej. lecz ostatnio szarpanie ustało wiec juz sam nie wiem o co tu chodzi.

W końcu problem rozwiązany (chyba) od 2tyg szarpanie nie występuje okazało sie że wina leżała po stronie egr.