|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Klekot z wałka DOHC i pytanie o skrzynię.
Stadzior - Sob Sie 03, 2013 09:01 Temat postu: [R200] Klekot z wałka DOHC i pytanie o skrzynię. Witam w marcu nabyłem Roverka 218 BRM z silnikiem benzynowym 1.8 vvc o mocy 146km. Od razu musiałem wymienić uszczelkę pod głowicą ponieważ przepuszczała olej i samochód mi się gotował. Przy okazji wymieniłem olej na tego samego rodzaju jaki był czyli 10w40. Po jakimś tygodniu gdy (podejrzewam) nowy olej wypłukał resztki starego wałek DOHC zaczął niemiłosiernie klekotać i tak sobie klekota do teraz. Mechanik powiedział mi, że to nie powinno uszkodzić silnika a naprawa tej usterki może być bardzo kosztowna. Co o tym sadzicie? Która część należy wymienić i czy jest ona dostępna u nas w kraju?
Ponadto podczas zmiany biegów samochód mi szarpie z brzydkim odgłosem stuknięcia. Według mechanika to mechanizm różnicowy i jeżeli chcę koniecznie się pozbyć tego szarpania to powinienem wymienić cała skrzynię. I teraz pytanie , czy istnieje jakiś sklep, który sprzedałby mi taka skrzynię? Ewentualnie w których modelach roverów mogę szukać dawców. Z góry dzięki i pozdrawiam.
leszczu - Sob Sie 03, 2013 20:13
Jakiej firmy zalałeś olej
Stadzior - Sob Sie 03, 2013 23:11
Elf.
leszczu - Nie Sie 04, 2013 09:39
Te silniki lubią dobry olej. Elf jest taki sobie.
Sirk - Nie Sie 04, 2013 16:04
leszczu, Elf jest na pewno lepszy do tych silników niż np. castrol magnatec który często jest używany i nie wywołuje takich objawów. Z resztą Elf też jest klasę wyższym niż zalecane przez producenta. Więc olej bym wykluczył.
Może to nie wałek tylko szklanki Ci klekoczą?
Stadzior - Nie Sie 04, 2013 19:01
Co masz na myśli pisząc szklanki?
Sirk - Nie Sie 04, 2013 19:45
Popychacze zaworowe, samo-regulatory luzów zaworowych, jak zwał tak zwał, po prostu szklanki. A wygląda to tak:
MultecFSO - Nie Sie 04, 2013 22:35
W VVC powodem klekotania jest zużycie mechanizmu zmiennych faz, a konkretnie łożyska w nim. Dość często spotykana usterka. Koszt naprawy zależnie od tego w jakiej kasie trafi się mechanizm, ale raczej tani nie będzie o ile ktoś będzie chciał sprzedać pojedynczo.
Szklanki bardziej cykają niż klekoczą.
Stadzior - Nie Sie 04, 2013 23:09
Ok, a co ze skrzynią panowie? Czy do silników VVC wkładali jakąś inną skrzynię niż do słabszych jednostek benzynowych?
leszczu - Pon Sie 05, 2013 12:29
Stadzior napisał/a: | Czy do silników VVC wkładali jakąś inną skrzynię niż do słabszych jednostek benzynowych? |
W VVC siedzi PG1 w 1.1-1.6 siedzi R65. Czyli kompletnie inne skrzynie.
luke27 - Wto Sie 06, 2013 16:43
Skrzynia PG1 ale w BRMie masz krótsze przełożenia niż np. w Vi więc jeśli ma to być jak oryginał to chyba tylko skrzynia z BRMa. Co do mechanizmu to zapewne łożysko do wymiany, reszta jest dość ciężka do zepsucia, najlepiej jeśli masz pojęcie to zrobić wymianę samemu. Ja po latach posiadania Rovera nauczyłem się go sam naprawiać, bo jak go dałem komuś do roboty to zawsze coś spier... Poza tym w Rave wszystko jest naprawdę łopatologicznie wytłumaczone i pokazane.
Kozik - Wto Sie 06, 2013 21:25
luke27 napisał/a: | Skrzynia PG1 ale w BRMie masz krótsze przełożenia niż np. w Vi więc jeśli ma to być jak oryginał to chyba tylko skrzynia z BRMa. |
na pewno są inne przełożenia?
z tego co zauważyłem to przełożenia w różnych wersjach silnikowych różnych nawet modeli są powtarzalne, w PG1 Rover 1,8 VVC oryginalna skrzynia miała takie same przełożenia jak w PG1 R25 1,8, takie same jak w MG ZR 160 i praktycznie takie same jak w R25 1.6 mimo że to już inna skrzynia.
Co do PG1 to skrzynie np w 620ti i MG ZS 180 mają podobne przełożenia jeśli nie takie same
Parę skrzyń rozłożyłem na części i wieloma skrzyniami jeździłem
Biorąc pod uwagę skrzynię z R200 VVC jest to skrzynia która ma bardzo dobrze dobrane przełożenia do tego silnika, nie sądzę żeby do BRMa wkładali inną całkiem skrzynię, to byłoby nie opłacalne
[ Dodano: Wto Sie 06, 2013 22:23 ]
Co do prędkości licznikowych to w VVC mialem:
1-60
2-100
3-140
4-190
5-ok 235 (licznik miałem do 220)
[ Dodano: Wto Sie 06, 2013 22:25 ]
Stadzior napisał/a: | I teraz pytanie , czy istnieje jakiś sklep, który sprzedałby mi taka skrzynię? Ewentualnie w których modelach roverów mogę szukać dawców. Z góry dzięki i pozdrawiam. |
nie wiem jak ze sklepem ale na Twoim miejscu jeśli BRM ma szperę to kupiłbym skrzynię z torsenem z któregoś Ti i przełożył sam torsen skoro Twój mechanik stwierdził że mechanizm różnicowy do wymiany.
luke27 - Wto Sie 06, 2013 21:27
Na bank ma krótsze przełożenia niż Vi, gdzieś była tabelka na jakimś angielskim forum, jak znajdę to dam linka. Ja osobiście bym ja rozebrał ale jak kto woli, nigdy nie wiadomo ile używka pojeździ, a jeśli myślisz mieć to autko dłużej to lepiej mieć spokój w temacie. Jest jeszcze opcja wysłania jej do Quaife, potrafią zrobić z tego sekwencję ale cena poraża, sporo takich BRMów by za tą usługę kupił.
BigBoyPL - Sro Sie 07, 2013 12:03
Pewnie chodzi ci o tą tabelkę która jest też w moim temacie :
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=758416
leszczu - Sro Sie 07, 2013 12:06
Sirk napisał/a: | leszczu, Elf jest na pewno lepszy do tych silników niż np. castrol magnatec |
To na pewno, ze jest lepszy niż castrol, ale to tego silnika też się nie nadaje.
luke27 - Sro Sie 07, 2013 19:58
Okazuje się że miałem i nie miałem racje jednocześnie. Przełożenia Vi:
1. 3.167:1
2. 1.842:1
3. 1.308:1
4. 1.033:1
5. 0.765:1
Przełożenia BRM:
1. 2.923:1
2. 1.750:1
3. 1.308:1
4. 1.033:1
5. 0.848:1
Spisane z RAVE.
Sirk - Czw Sie 08, 2013 00:35
leszczu, jak używałeś Elf`a w tych silnikach to pewnie masz doświadczenie.
Stadzior - Czw Sie 08, 2013 09:58
Ok dzięki panowie za pomoc, spróbuję coś poczarować a jak mi się nie uda to zobaczycie rzetelne ogłoszenie o sprzedaży na forum.
|
|