|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [Rover 75] problem
Superziolo1 - Pon Sie 05, 2013 11:10 Temat postu: [Rover 75] problem Witam mam problem z Roverem 75 2.0 cdt. Problem wygląda tak, pod czasz dłuższej jazdy zaczyna strasznie dymić na czarno i nie ma w ogóle siły. Postoi chwile na dmuchawie jakieś 15/20 minut i znów jest dobrze. Albo czasami wszystko jest ok, przejadę jakieś 30 km zgaszę go i potem albo nie chce odpalić albo odpali ale nie moge ruszyć z miejsca bo nie ma siły i strasznie dymi ale tak że postój na włączonej dmuchawie chłodnicy pomaga. Dodam ze na zegarach wszystko jest tak jak powinno być. Proszę o fachową pomoc.
[edit] Dodam też że odłączyłem przepływomierz powietrza.
ripek - Pon Sie 05, 2013 13:49
Skoro tak długo potrafi chodzić na wentylatorze silnika to może ci się chyba tylko przegrzewać. Sprawdź w jakim stanie jest chłodnica a przede wszystkim intercooler , może jest zalepiony i nie chłodzi powietrza doładowanego.
dawidd - Pon Sie 05, 2013 14:46
jezeli kopci na czarno to brakuje mu tlenu. Jeśli byłby zapchany to nie jechal by wcale, a nie raz by bylo ok a po zagrzaniu klapa. Jedyne co mi przychodzi do głowy to na początek rozebrać EGR i sprawdzić jak wygląda, ale bardziej wydaje mi sie ze masz przytartą turbine. Ale to tylko takie moje przypuszczenia - auto trzeba by zobaczyć zęby cos więcej powiedziec
Chociaż turbina tez by nie miała wpływu na odpalanie auta...
Co ci pokazuje wskaźnik temp gdy zaczynają sie problemy?
ripek - Pon Sie 05, 2013 15:00
Chodziło mi o zapchanej chłodnicy od zewnątrz i braku wymiany powietrza. wewnątrz to raczej oczywiste że albo jest przepływ albo jest ślepo . Co jest w tym wypadku raczej niemożliwe. Ale fakt najlepiej sprawdzić cały układ dolotowy zaczynając od EGR.
Superziolo1 - Pon Sie 05, 2013 15:23
Egr czyściłem, był tylko lekko przykopcony. Wskaźnik temperatury pokazuje normalną temperature tak jak powinno być, płyn chłodnicy sie nie gotuje. A na wiatraku tak długo chodzi ponieważ gdy włączam kimatronik to się wiatrak włącza. Ale za to silnik jest strasznie gorący, nawet ta plastikowa obudowa aż parzy, tak powinno być??
dawidd - Pon Sie 05, 2013 16:52
Zobacz sobie na zegarach w menu jaka masz temperatura - tam masz pokazane cyfrowo. Ten wskaźnik na zegarach jest niedokładny - u mnie od 70-90st pokazuje idealnie na srodku a różnica 20 stopni.
Superziolo1 - Pon Sie 05, 2013 18:11
No ale ten wskaźnik i ten w menu pokazuje temperaturę płynu bądź wody w chłodnicy ale tak jak napisałem płyn ma odpowiednią temperature. Tego jestem pewny.
dawidd - Pon Sie 05, 2013 18:54
skąd wiesz ze temp płynu masz odpowiednia? To ze nie wrze niczego nie dowodzi.
Jak gazujesz na postoju to rura przed EGR robi się twarda?
[ Dodano: Pon Sie 05, 2013 19:54 ]
Najlepiej jak bys na kompa podjechał bo w sumie tak to takie zgaduj zgadula
Superziolo1 - Sro Sie 07, 2013 15:23
W sumie masz racje, pojade na komputer i tyle, ale dziękuje wszystkim za chęci.
[ Dodano: Sro Sie 07, 2013 16:23 ]
Byłem dzisiaj u mechanika i pomyślałem że napisze tu o co chodziło bo może akurat ktoś bedzie miał ten sam problem. Popsuł się czujnik powietrza zadawanego.
dawidd - Czw Sie 08, 2013 13:20
Superziolo1 napisał/a: | czujnik powietrza zadawanego |
Gdzie ci mechanik go znalazł? Z tego co wiem w r75 nie ma czegoś takiego - jest czujnik ciśnienia na kolektorze, a czujnik temp jest zintegrowany z przepływomierzem, jako pojedynczy czujnik nie występuje w cdt, dopiero w cdti po lifcie było coś takiego. Z ktorego roku masz auto? ile kosztowała naprawa i część?
Superziolo1 - Wto Sie 13, 2013 18:34
r75 mam z 2000r i na kompie wykazało wlasnie ten czujnik i mechanik powiedział że ten czujnik jest zintegrowany z przpływomierzem, wymieniłem przepływomierz i wszystko gra.
dawidd - Sob Sie 17, 2013 07:45
jakiej firmy wstawiłeś przepływomierz? Ile kosztował?
Superziolo1 - Sob Sie 17, 2013 10:55
wstawiłęm oryginalny przepływomierz bosha.
Kosztował 500zł
|
|