|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R414] wymiana dolnego sworznia wahacza
przemo119 - Pon Sie 05, 2013 14:30 Temat postu: [R414] wymiana dolnego sworznia wahacza Witam chciał bym wimienić sworzeń ponieważ jest uszkodzony ale nie wiem czy jest możliwość zrobienia tego w garażu
I za bardzo nie wiem jak to zrobić
proszę o pomoc
z góry dzięki
pozdrawiam
kezmanq - Pon Sie 05, 2013 17:09
jest możliwość, sam to zrobiłem nie tak dawno temu.
przemo119 - Pon Sie 05, 2013 17:42
a możesz mniej więcej powiedzieć jak
kezmanq - Pon Sie 05, 2013 18:26
w skrócie, musisz wyciągnąć całą zwrotnicę z auta.
Następnie musisz pozbyć się starego sworznia.
U mnie np. nie było pierścienia zabezpieczającego ale niektóre je posiadają. Ja wybiłem go młotkiem bez żadnych problemów, nowy delikatnie "wprasowałem" przy pomocy sporego imadła.
to tak w wielkim skrócie jeśli chcesz to opisze w większych szczegółach ale ogólnie trochę roboty z tym jest.
PS. Oczywiście najlepiej zrobić to prasą hydrauliczną
przemo119 - Pon Sie 05, 2013 18:28
tzn ze najlepiej samemu wyjąć wahacz i pójść do mechanika na prasę
ADI-mistrzu - Pon Sie 05, 2013 18:57
przemo119, dokładnie, ja tak prawie wszystkie gumy na wahaczach wymieniłem, w garażu demontowałem wahacze i chodziłem do znajomych mechaników na prasę.
przemo119 - Pon Sie 05, 2013 19:10
ja spróbuje sam na imadle a jak nie będzie szło to podejdę do znajomego
u niego za wszystkie tuleje na tylnych wahaczach zapłaciłem 10 zł to za to raczej więcej nie zapłacę
kezmanq - Pon Sie 05, 2013 19:58
jak masz taką możliwość to nawet się nie bierz za imadło.
ps. Sworzeń wahacza wyciągnąć z wahacza najlepiej jest przy użyciu klucza włożonego między wahacz a zwrotnicę oraz drugiego podnośnika.
przemo119 - Wto Sie 06, 2013 06:56
kezmanq, możesz dokładniej powiedzieć jak to z tym kluczem i podnośnikiem
kezmanq - Wto Sie 06, 2013 07:44
http://www.youtube.com/watch?v=hJR77aN-MDk
jak dla mnie super sposób
przemo119 - Wto Sie 06, 2013 09:52
wielkie dzięki ide zaraz próbować
[ Dodano: Wto Sie 06, 2013 10:52 ]
kezmanq, nie wiem jak ty to robiłeś ale u mnie nie idzie tak
jak podnoszę na żabie to mi się luzuje
ten cały dolny wahacz ma być odkręcony czy wszystko poskładane
kezmanq - Wto Sie 06, 2013 10:44
wszystko ma być skręcone oprócz samej śruby sworznia. Podnieś na lewarku zwrotnicę, włoż jak najbardziej dopasowany klucz/cokolwiek i szybko opuść.
Gwarantuję, że działa
przemo119 - Wto Sie 06, 2013 19:13
dobra zaraz idę próbować
[ Dodano: Wto Sie 06, 2013 20:13 ]
a macie może jakiś łatwy sposób na zdjęcie przegubu z półosi bo męczyłem go dzisiaj trochę a on nie chce zejść
kezmanq - Wto Sie 06, 2013 20:04
po co chcesz ściągać przegub z półosi przy wymianie sworznia ?
ADI-mistrzu - Wto Sie 06, 2013 20:32
Odkręcasz sworzeń przy piaście, potem mozesz odkręcić śruby na obydwu tulejach wahacza dolnego (od amortyzatora i końcowego) i wyjmiesz cały wahacz dolny ze sworzniem.
Potem na prasę, wyciskasz go, nowy smarujesz smarem w miejscu gdzie wchodzi i prasa z powrotem wciskasz.
Musi wchodzić ciasno, jak za łatwo wejdzie to niedobrze.
przemo119 - Sro Sie 07, 2013 07:29
kezmanq, ponieważ zauważyłem ze jest dosyć mocno popękana guma na przegubie po co ma mi się gdzieś w trasie się ro****ać
kezmanq - Sro Sie 07, 2013 08:34
w takim razie bierzesz dwa młotki, jeden przykładasz do takiego jakby pierścienia blisko polosi (chyba nazywa się to "tocznia") drugim jednym sprawnym uderzeniem wybijasz przegub. U mnie poszło bez problemu ale nie jest powiedziane, że u Ciebie też tak pójdzie
przemo119 - Sro Sie 07, 2013 19:03
dobra już zrobione wielkie dzięki za pomoc a ja mam tylko problem z lewarkiem czy one już takie są bo chodził fajnie a dzisiaj nie chciał zejść na sam dół zablokował się i koniec w górę idzie a w dół tylko do pewnego momentu
|
|