Zobacz temat - [R414] wymiana dolnego sworznia wahacza
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R414] wymiana dolnego sworznia wahacza

przemo119 - Pon Sie 05, 2013 14:30
Temat postu: [R414] wymiana dolnego sworznia wahacza
Witam chciał bym wimienić sworzeń ponieważ jest uszkodzony ale nie wiem czy jest możliwość zrobienia tego w garażu ??
I za bardzo nie wiem jak to zrobić
proszę o pomoc
z góry dzięki
pozdrawiam

kezmanq - Pon Sie 05, 2013 17:09

jest możliwość, sam to zrobiłem nie tak dawno temu.
przemo119 - Pon Sie 05, 2013 17:42

a możesz mniej więcej powiedzieć jak
??

kezmanq - Pon Sie 05, 2013 18:26

w skrócie, musisz wyciągnąć całą zwrotnicę z auta.

Następnie musisz pozbyć się starego sworznia.

U mnie np. nie było pierścienia zabezpieczającego ale niektóre je posiadają. Ja wybiłem go młotkiem bez żadnych problemów, nowy delikatnie "wprasowałem" przy pomocy sporego imadła.

to tak w wielkim skrócie jeśli chcesz to opisze w większych szczegółach ale ogólnie trochę roboty z tym jest.

PS. Oczywiście najlepiej zrobić to prasą hydrauliczną

przemo119 - Pon Sie 05, 2013 18:28

tzn ze najlepiej samemu wyjąć wahacz i pójść do mechanika na prasę ??
ADI-mistrzu - Pon Sie 05, 2013 18:57

przemo119, dokładnie, ja tak prawie wszystkie gumy na wahaczach wymieniłem, w garażu demontowałem wahacze i chodziłem do znajomych mechaników na prasę.
przemo119 - Pon Sie 05, 2013 19:10

ja spróbuje sam na imadle a jak nie będzie szło to podejdę do znajomego
u niego za wszystkie tuleje na tylnych wahaczach zapłaciłem 10 zł to za to raczej więcej nie zapłacę

kezmanq - Pon Sie 05, 2013 19:58

jak masz taką możliwość to nawet się nie bierz za imadło.

ps. Sworzeń wahacza wyciągnąć z wahacza najlepiej jest przy użyciu klucza włożonego między wahacz a zwrotnicę oraz drugiego podnośnika.

przemo119 - Wto Sie 06, 2013 06:56

kezmanq, możesz dokładniej powiedzieć jak to z tym kluczem i podnośnikiem ??
kezmanq - Wto Sie 06, 2013 07:44

http://www.youtube.com/watch?v=hJR77aN-MDk


jak dla mnie super sposób :wink:

przemo119 - Wto Sie 06, 2013 09:52

wielkie dzięki ide zaraz próbować

[ Dodano: Wto Sie 06, 2013 10:52 ]
kezmanq, nie wiem jak ty to robiłeś ale u mnie nie idzie tak
jak podnoszę na żabie to mi się luzuje
ten cały dolny wahacz ma być odkręcony czy wszystko poskładane ??

kezmanq - Wto Sie 06, 2013 10:44

wszystko ma być skręcone oprócz samej śruby sworznia. Podnieś na lewarku zwrotnicę, włoż jak najbardziej dopasowany klucz/cokolwiek i szybko opuść.

Gwarantuję, że działa :wink:

przemo119 - Wto Sie 06, 2013 19:13

dobra zaraz idę próbować

[ Dodano: Wto Sie 06, 2013 20:13 ]
a macie może jakiś łatwy sposób na zdjęcie przegubu z półosi bo męczyłem go dzisiaj trochę a on nie chce zejść ??

kezmanq - Wto Sie 06, 2013 20:04

po co chcesz ściągać przegub z półosi przy wymianie sworznia ?
ADI-mistrzu - Wto Sie 06, 2013 20:32

Odkręcasz sworzeń przy piaście, potem mozesz odkręcić śruby na obydwu tulejach wahacza dolnego (od amortyzatora i końcowego) i wyjmiesz cały wahacz dolny ze sworzniem.

Potem na prasę, wyciskasz go, nowy smarujesz smarem w miejscu gdzie wchodzi i prasa z powrotem wciskasz.

Musi wchodzić ciasno, jak za łatwo wejdzie to niedobrze.

przemo119 - Sro Sie 07, 2013 07:29

kezmanq, ponieważ zauważyłem ze jest dosyć mocno popękana guma na przegubie po co ma mi się gdzieś w trasie się ro****ać
kezmanq - Sro Sie 07, 2013 08:34

w takim razie bierzesz dwa młotki, jeden przykładasz do takiego jakby pierścienia blisko polosi (chyba nazywa się to "tocznia") drugim jednym sprawnym uderzeniem wybijasz przegub. U mnie poszło bez problemu ale nie jest powiedziane, że u Ciebie też tak pójdzie
przemo119 - Sro Sie 07, 2013 19:03

dobra już zrobione wielkie dzięki za pomoc a ja mam tylko problem z lewarkiem czy one już takie są bo chodził fajnie a dzisiaj nie chciał zejść na sam dół zablokował się i koniec w górę idzie a w dół tylko do pewnego momentu