Zobacz temat - [R75 cdt] połączenie kolanka
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75 cdt] połączenie kolanka

instal20 - Pon Sie 05, 2013 22:02
Temat postu: [R75 cdt] połączenie kolanka
witam moze mi ktos podpowiedziec jakim cudem można złożyc to kolanko od intercoolera nawet z jednym oringiem nie chce wejść albo mam malo siły albo jest dziwny patent szukałem na forum i o tym akyrat nikt nie pisze coś było o uszczelnieniu no ale musi najpierw wejsc mi wchodzi ok 1-1,5cm i koniec. myslałem jeszcze o spawaniu?? ale czy to dobry pomysł?
dawidd - Wto Sie 06, 2013 07:42

wsadź bez uszczelek i zobacz ile wchodzi - później załóż 2, nie 1 oring i przesmaruj olejem oringi i wejście ic i wejdzie bez problemu
szpynior - Wto Sie 06, 2013 18:50

Ja wsadziłem nawet na dwa lekko grubsze. Potem wszystko zalane klejem do szyb.
dawidd - Wto Sie 06, 2013 22:24

Ja niczym dodatkowym nie uszczelniałem, żadnych silikonów i klejów i jeżdżę juz rok bez problemow
MaReK - Sro Sie 07, 2013 18:10

dawidd napisał/a:
a niczym dodatkowym nie uszczelniałem, żadnych silikonów i klejów i jeżdżę juz rok bez problemow

A ile masz mocy?

dawidd - Sro Sie 07, 2013 19:04

115
MaReK - Sro Sie 07, 2013 19:04

jak będziesz miał 170Km jak szpynior będziesz musiał wkleić ;)
dawidd - Sro Sie 07, 2013 19:08

i od dziś turbo do 1,3 -1,4.

[ Dodano: Sro Sie 07, 2013 19:08 ]
170? No tyle to bym chcial ale chyba nie na silniki m47. A swoja droga czy 115 czy 170 to turbo pompuje podobna ilość powieterza

szpynior - Sro Sie 07, 2013 20:50

dawidd napisał/a:
i od dziś turbo do 1,3 -1,4.

[ Dodano: Sro Sie 07, 2013 19:08 ]
170? No tyle to bym chcial ale chyba nie na silniki m47. A swoja droga czy 115 czy 170 to turbo pompuje podobna ilość powieterza


1,35 to jest bezpieczny max dla naszych turbin . Jak nie masz mocniejszej mapy to różnicy zabardzo nie odczujesz .
Ja jak skończę audio to chyba sobie sprawię wydajnieszy IC : coś takiego -FMIC

Jak mierzysz ciśnienie ?

dawidd - Sro Sie 07, 2013 21:21

Ciśnienie mierzylem w inpa. ale to jest mało wygodne, dlatego założyłem zwykły manometr do 2,5 bara włączony miedzy turbo zimne a westgate. Przy mbc własnej konstrukcji i skręceniu na max pompowało mi do 1,5 bara i wszystko ładnie szlo do 1,5 - auto sie rozpędzało jak trzeba, ale pamiętałem szpynior, twoja uwagę ze do 1,35 jest bezpiecznie dlatego zmniejszyłem do 1,3-1,4 bara.

[ Dodano: Sro Sie 07, 2013 21:13 ]
szpynior napisał/a:
Jak nie masz mocniejszej mapy to różnicy za bardzo nie odczujes
całkowicie się zgadzam

[ Dodano: Sro Sie 07, 2013 21:21 ]
A tak swoja droga zaciekawiła mnie jedna rzezy przy westgate. W serii bez żadnych mbc i żadnych zmian turbo pompuje stale na 1,1 Bara, momentami dochodzi do 1,2 bara. Dziś rozpiąłem gruszkę od turbiny i z wpientym manometrem i kompresorem chciałem sprawdzić kiedy grucha zaczyna otwierać, czyli poszczać spaliny poza wirnikiem. I tu niespodzianka - gruszka zaczyna ruszać dopiero przy 1,5 bara a max otwarcie następuje przy 2,1 bara. Jak to sie dzieje ze przy takich wartościach otwarcia upustu spalin, turbo pompuje max do 1,2 bara ?? To taka ciekawostka, która jak ktoś wyjaśni to będzie fajnie :)

szpynior - Sro Sie 07, 2013 21:44

dawidd napisał/a:
Ciśnienie mierzylem w inpa. ale to jest mało wygodne, dlatego założyłem zwykły manometr do 2,5 bara włączony miedzy turbo zimne a westgate. Przy mbc własnej konstrukcji i skręceniu na max pompowało mi do 1,5 bara i wszystko ładnie szlo do 1,5 - auto sie rozpędzało jak trzeba, ale pamiętałem szpynior, twoja uwagę ze do 1,35 jest bezpiecznie dlatego zmniejszyłem do 1,3-1,4 bara.

[ Dodano: Sro Sie 07, 2013 21:13 ]
szpynior napisał/a:
Jak nie masz mocniejszej mapy to różnicy za bardzo nie odczujes
całkowicie się zgadzam

[ Dodano: Sro Sie 07, 2013 21:21 ]
A tak swoja droga zaciekawiła mnie jedna rzezy przy westgate. W serii bez żadnych mbc i żadnych zmian turbo pompuje stale na 1,1 Bara, momentami dochodzi do 1,2 bara. Dziś rozpiąłem gruszkę od turbiny i z wpientym manometrem i kompresorem chciałem sprawdzić kiedy grucha zaczyna otwierać, czyli poszczać spaliny poza wirnikiem. I tu niespodzianka - gruszka zaczyna ruszać dopiero przy 1,5 bara a max otwarcie następuje przy 2,1 bara. Jak to sie dzieje ze przy takich wartościach otwarcia upustu spalin, turbo pompuje max do 1,2 bara ?? To taka ciekawostka, która jak ktoś wyjaśni to będzie fajnie :)


Przy najbliższej okazji sprawdzę to u siebie ,

dawidd - Sro Sie 07, 2013 21:51

Sprawa jest ciekawa bo jeśli gruch rusza dopiero przy 1,5 bara to turbo powinno dawać min 1,3 lub 1,4 bara a daje właściwie 1,1 w porywach do 1,2. Sprawdzałem to na 2 manometrach wiec raczej o pomyłce nie możne być mowy
MiReK - Sob Sie 10, 2013 17:02

szpynior napisał/a:
Ja wsadziłem nawet na dwa lekko grubsze. Potem wszystko zalane klejem do szyb.

Chyba też będę musiał zrzucić zderzak,zabrać się za to jeszcze raz i na koniec obsmarować klejem do szyb.Ja za każdym razem jak tam zaglądam to kolanko lekko wychodzi z IC,mimo że są nowe oringi i wszyztko mosno dokręcone,nie wiem jak to możliwe. I wszystko w pobliżu kolanka odsmolone olejem.