|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R 75] Wpadające sprzęgło wyciek
SmoK - Czw Sie 08, 2013 11:26 Temat postu: [R 75] Wpadające sprzęgło wyciek Witam
Od jakiegoś czasu borykam się z problemem sprzęgła, mianowicie na początku zaczynało łapać raz wyżej raz niżej a czasem całkiem wpadało i traciłem sprzęgło nie mogłem wbić biegu dopiero po pod pompowaniu ew odkręceniu zbiorniczka z płynem udawało się wysprzęglić i wbić bieg.
Założyłem nową pompkę sprzęgła (od bmw taka była) odpowietrzyłem zgodnie z zaleceniami problem jak by ustał lecz nadal się zdarza że pedał wpada w podłogę i zostaje, pomaga pod pompowanie i wraca do góry ostatnio zaobserwowałem że ubywa płynu a zalałem (Shell Donax B (DOT 3 zastanawiam się czy nie jest za rzadki i dlatego ucieka). Dziś podniosłem roverka zdjąłem mu pampersa i zaobserwowałem wyciek który przedstawiam na poniższym foto wygląda na płyn sprzęgła ( to na pewno nie olej silnikowy). Zdemontowałem także, akumulator by sprawdzić czy nie cieknie z węży i tu zauważyłem kolejny mankament zbutwiała guma przez którą przechodzą węże wyprzęgnika może ona mieć jakiś wpływ ?.
Zdjęcie zbutwiałej gumy:
Zdjęcie otworu na zbutwiała gumę:
Zdjęcie wycieku:
Na koniec jakiś wyciek na turbinie co jest tego przyczyna ?.
Dzięki za wszystkie podpowiedzi.
MaReK - Czw Sie 08, 2013 12:07
W/g mnie guma nie ma większego znaczenia. Jeśli nie leci płyn ze złączek przewodu, to najpewniej leje się z wysprzęglika. Może dolewać płynu i odpowietrzać do czasu aż rozleci się całkowicie i już nic Ci nie pomoże. Tematów jest od groma na forum, a jeden ma nawet trylion stron
Ja bym zmienił na oryginał pompkę lub ew. na tę z aluminiowym korpusem.
A wyciek na spojeniu skrzyni wygląda na trafiony wysprzęglik...
dawidd - Czw Sie 08, 2013 13:10
wysprzeglik do wymiany na 100%
SmoK - Czw Sie 08, 2013 14:07
Byłem już w kilku warsztatach ale porażka nie dam Mojego R jakiemuś praktykantowi.
Teraz mam pytanie bo ci magicy w warsztatach już tak mi namieszali ze szok mogę na tym jeździć bo obecnie jestem na wakacjach mam ponad 700km do domu. a w warsztacie mówił że nie można bo płyn wycieka na tarcze i rozwalę całe sprzęgło ? prawda to ?.
Znacie jakiś dobry warsztat który by mi to wymienił w woj. podkarpackim ?.
Dzięki za pomoc
dawidd - Czw Sie 08, 2013 14:45
z tym wyciekaniem na tarcze to trochę prawdy i trochę nie - zależny jak siknie z wysprzeglika. Tam jest spore ciśnienie ale raczej jeśli da sie jeździć to gejzer tam nie masz tylko lekki wyciek. W takim wypadku po tarczy sie nie poleje. Inna sprawa ze nagle pedał może ci wpaść(i wpadnie predzej czy pozniej) i już nic nie pomoże- zalejesz odpowietrzysz i przejedziesz 2 km i znów wpadnie. Z cieknącym wysprzeglikiem bal bym sie 10km od domu wyjechac
SmoK - Czw Sie 08, 2013 20:37
Potrzebuję porady mam zamiar wymienić wyprzęgnik + docisk i tarcze sprzęgła i po wyjęciu ocenimy stan 2 masy jak będzie lipa wymienimy też 2mase co o tym myślicie ?. Przebieg auta mam 222tys km czy wymienić wszystko razem, mam też możliwość regeneracji 2masy za 700zł jak myślicie ? ( przyda się trzeźwe spojrzenie z boku ).
Teraz z jakiej firmy kupić wszystko z LUK czy od tego Pana: http://sklep.landroverowy...ver-75-sprzegla
Za robociznę powiedziano mi 300-350zł w takich lepszych warsztatach co mieli pojęcie reszta to porażka pytali się mnie gdzie jest wyprzęgnik i jak go trzeba wymienić ( zal i rozpacz ).
Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi.
MaReK - Pią Sie 09, 2013 00:30
Możesz śmiało brać od tego Pana
SmoK napisał/a: | Za robociznę powiedziano mi 300-350zł |
To jak za darmo Przy tym ile trzeba się napierdzielić z rozmontowaniem skrzynki... aby tylko nie pourywali cięgien przy demontażu
SmoK napisał/a: | mam też możliwość regeneracji 2masy za 700zł jak myślicie ? ( przyda się trzeźwe spojrzenie z boku ).
|
Dwa lata pojedziesz, jak spokojnie i bez chiptuningu karkołomnego - może więcej.
Moja się po 2 latach poddała i tłumiki przestały istnieć
SmoK napisał/a: | mam zamiar wymienić wyprzęgnik + docisk i tarcze sprzęgła i po wyjęciu ocenimy stan 2 masy jak będzie lipa wymienimy też 2mase co o tym myślicie ?. |
Wspaniały pomysł Ja bym jeszcze zlikwidował pompę od BMW i założył dedykowany oryginał lub aluminiową, ale też do Rovera.
SmoK - Pią Sie 09, 2013 10:29
Zamówiłem wszystko z Landroverowy Tarcza docisk AP i oryginalny wyprzęgnik.
A z 2masa zobaczymy po demontażu skrzyni. Lecz mam kolejny niemiły problem mianowicie skaczący poziom oleju raz mam go pół na bagnecie a raz full przez 8 lat miał lany olej FORDA 10w40 oryginalny w tym roku zmieniłem bo miałem ciężko dostać fordowski kupiłem VALVOLINE MAXLIFE 10 w 40 i zaczęły się dziać takie magiczne cyrki. Poziom sprawdzam zawsze w tym samym miejscu na zimnym silniku po nocy. Po zdjęciu pampersa nie ma wycieku oleju silnik nie kopci chodzi normalnie a olej sobie nadal skacze czy może być przyczyna uszkodzone sprzęgło ?.
Pojechałem na wakacje odpocząć a muszę cały czas z R walczyć.
Zdjęcia :
Przed chwilka dzwoniłem do mechanika mówił ze może być walnięta chłodnica oleju co o tym myślicie ?.
dawidd - Pią Sie 09, 2013 14:30
ja tez tak mam od początku - auto stoi po nocy, wyciągam bagnet - suchy, zero oleju. Wsadzam jeszcze raz i wyciagam i jest ok. Nie wiem jak to sie dzieje, ale u mnie wszystko jest ok, po prostu muszę miarkę włożyć i wyciągnąć 2 razy przed właściwym odczytem. Tez jest to dla mnie zagadka skoro bagnet wchodzi prosto w miche, ale nie ma się czym martwic
ripek - Pią Sie 09, 2013 15:19
Z tym skaczącym poziomem mam teorię do sprawdzenia , u mnie w CDTi też tak jest.
Pierwszy raz wyciągam to bagnet praktycznie suchy , drugi raz to stan jest ok.
U mnie filter odmy jest do wymiany. A teorię mam taką że odma słabo przepuszcza powietrze i w rurce bagnetu tworzy się poduszka powietrzna czyli małe ciśnienie które utrzymuje olej w rurce na niższym poziomie niż jest faktycznie.
Po wyjęciu bagnetu ciśnienie się wyrównuje i wtedy jest wskazanie rzeczywiste.
Ktoś już kiedyś pisał że jak odma jest zapchana to potrafi bagnet wypchać.
Więc to może być początek takiego etapu.
Jak wymienię filterek to potwierdzę moje przypuszczenia.
SmoK - Pią Sie 09, 2013 15:41
Ja słyszałem ze jak odma padła to wali olejem na odpalonym przez bagnet, a ile w tym prawdy nie wiem.
dawidd - Pią Sie 09, 2013 18:21
ja mam wymieniony filtr odmy, poza tym rurka od bagnetu kończy sie wyżej niż sam bagnet - czyli w samej misce nic go nie oslania. Dlatego pisze ze jest to dala mnie zagadka - bagnet umoczony w oleju a wyciągam i jest suchy
SmoK - Pią Sie 09, 2013 18:24
Mam jeszcze jeden problem bo już mi całkiem namieszali jak można sprawdzić czy 2masa jest dobra da rade to zobaczyć i w jaki sposób, bo każdy spec ma swoją własną teorie dodam ze auto ma przejechane 222tys.
Jeśli będzie padnięta 2masa warto bawić się w regeneracje za 700zł czy lepiej kupić 2mase z luk'a za 1600zł ?.
Bardzo dziękuję za wszystkie pomocne informacje.
haszczyc - Pią Sie 09, 2013 18:49
SmoK, spróbuj ruszyć autem z drugiego biegu
SmoK - Pią Sie 09, 2013 18:59
Rusza bardzo ładnie z 2 bez gazu
|
|