Zobacz temat - [MG ZR IDT] Dymi na czarno
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR IDT] Dymi na czarno

yamakazi - Czw Sie 08, 2013 12:41
Temat postu: [MG ZR IDT] Dymi na czarno
Witam wszystkich od pewnego czasu mój Mg ZR zaczął dymić na czarno po depnięciu powyżej 2,5 tys obrotów dymi jak lokomotywa :) tak myślę czy to są oznaki kończącej się turbiny ? Czy może coś innego ? dodam ze sprawdzałem i oleju mi nie ubywa w silniku i jak przy gazuje na luzie to węże puchną pozdrawiam
Julek - Czw Sie 08, 2013 16:34

ten typ tak ma :) norma nie ma sie czym przejmowac;p
marcin316 - Czw Sie 08, 2013 18:23

Jaka norma? Chyba w jakichś zaniedbanych trupach... Sprawny IDT nie powinien puścić wyraźnego dymka.
Chester - Czw Sie 08, 2013 19:09

marcin316, kazdy diesel puszcza dymka no chyba ze ma filtr......
yamakazi, sprawdzić możesz jeszcze wtryski, ewentualnie przegonić go na trasie ;) mój SDi dymil jak lokomotywa do czasu przejazdu po autostradzie;) cala sadza wygoniona...

marcin316 - Czw Sie 08, 2013 19:16

To mój widać jest jakiś inny... Sprawny IDT dymi ZNACZĄCO mniej niż SDI. Z pozycji kierowcy praktycznie nigdy dymka nie widać.
bociannielot - Czw Sie 08, 2013 19:58

Julek, te po tuningu tak maja mi na serii nigdy ani dymka nie puscil
yamakazi - Pią Sie 09, 2013 14:37

to nie jest dymek tylko dym mniej dymie sąsiadom jak pale zimom w piecu :) a tak serio to na pewno coś się popsuło bo jeżdżę tym autem już 4 lata i teraz dopiero tak zaczął dymić na czarno widzę w lusterku kłęby dymu jak depnę mocniej powyżej 2,5 tys a przedtem chodził dobrze i dymienie było nie widoczne a co do przegonienia to już go przegoniłem po autostradzie dłuższy odcinek z 160 km na godzinę
Chester to mówisz ze to może też być spowodowane wtryskami ?
a można sprawdzić to jakoś samemu czy są sprawne ? [/b]

Pawkaz - Pią Sie 09, 2013 14:54

marcin316 napisał/a:
Sprawny IDT dymi ZNACZĄCO mniej niż SDI

Mi wogóle auto nie dymi.Od ponad dwoch lat jak go mam, nie byłem na ekspresówce, autostradzie.

kadzaf - Pią Sie 09, 2013 18:28

A co ze spalaniem? (jesli trzyma norme to olał bym temat,diesel kopcic musi) ;-)
marcin316 - Nie Sie 11, 2013 12:03

Pawkaz napisał/a:
marcin316 napisał/a:
Sprawny IDT dymi ZNACZĄCO mniej niż SDI

Mi wogóle auto nie dymi.Od ponad dwoch lat jak go mam, nie byłem na ekspresówce, autostradzie.


W IDT względem SDI poczyniono kilka modyfikacji celem zmniejszenia zadymienia spalin, mianowicie wyższe ciśnienie wtrysku i udział wskazań przepływomierza w dawkowaniu paliwa. Z tego co wiem w SDI przepływomierz służył w zasadzie sterowaniu EGR i nic więcej.

Nie bagatelizowałbym dymienia o którym pisze autor wątku. Jak za autem jest chmura to na pewno jest coś nie tak. Wtryski można sprawdzić i wyregulować za około 100zł. Najlepiej zacząć diagnostykę od rzeczy najtańszych. Szczelność układu dolotowego, stan filtra powietrza, olej w przewodach powietrznych za turbiną...

Svirus - Pon Sie 12, 2013 07:59

Sugeruję przyczynę z doświadczenia: niewielkie (ok. 4 cm) pęknięcie gumowego węża łączącego intercooler z kolektorem dolotowym. Powyżej 2,5tyś. robiło się czarno, węże wykazywały szczelność. :)
yamakazi - Pon Sie 12, 2013 19:16

Marcin 316 tak mnie zastanawia bo napisałeś żeby sprawdzić
" olej w przewodach powietrznych za turbiną..." mógłbyś to rozwiną dokładnie co mam tam sprawdzić ?

[ Dodano: Pon Sie 12, 2013 13:43 ]
Svirus napisał/a:
Sugeruję przyczynę z doświadczenia: niewielkie (ok. 4 cm) pęknięcie gumowego węża łączącego intercooler z kolektorem dolotowym. Powyżej 2,5tyś. robiło się czarno, węże wykazywały szczelność. :)

a też odczuwałeś jakby był słabszy ?
To czyli najlepiej było by ten gumowy wąż rozkręcić z tych opasek wyciągnąć i sprawdzić wizualnie czy gdzieś pod spodem nie jest pęknięty w niewidocznym miejscu bo takie sprawdzanie nic nie daje że wąż puchnie ?

[ Dodano: Pon Sie 12, 2013 20:16 ]
Kolego Svirus to należy Ci się piwo ;) odkręciłem wąż i jak pisałeś był uszkodzony pod spode na zgięciu tak ze nie było widać :) na razie doraźnie naprawiłem go taśma izolacyjna bo nie mam możliwości go wymienić i już nie dymi a za miesiąc wymienię go na inny :) Pozdrawiam i dziękuje wszystkim za pomoc

bociannielot - Pon Sie 12, 2013 20:04

yamakazi, połataj go jak się da jakimiś akcesoriami FMIC'a są mocniejsze od ori, a taniej to często wychodzi :ok: .
Svirus - Wto Sie 13, 2013 07:37

Żaden problem:). Najważniejsze, że bolączka znaleziona. Potwierdzam również co Kolega bociannielot mówi odnośnie zabawek FMIC'a. Inne rozwiązania nie mają tutaj zastosowania zwłaszcza jak pedał gazu lubi wpadać w podłogę;). Niestety po naprawach doraźnych skończyło się na kupnie nowego węża (oczywiście świnka skarbonka była mega zadowolona). Pozdrawiam:)
Julek - Wto Sie 13, 2013 14:04

ajj przepraszam zapomnialem ze ja po tuningu;p
Svirus - Wto Sie 13, 2013 14:17

nie no skądże... przecież każdy z nas wie, że jedyne zmiany jakie można wprowadzać w samochodach to opony sezonowe i wymiana ilości paliwa ;)))) ))