|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR IDT] Dymi na czarno
yamakazi - Czw Sie 08, 2013 12:41 Temat postu: [MG ZR IDT] Dymi na czarno Witam wszystkich od pewnego czasu mój Mg ZR zaczął dymić na czarno po depnięciu powyżej 2,5 tys obrotów dymi jak lokomotywa tak myślę czy to są oznaki kończącej się turbiny ? Czy może coś innego ? dodam ze sprawdzałem i oleju mi nie ubywa w silniku i jak przy gazuje na luzie to węże puchną pozdrawiam
Julek - Czw Sie 08, 2013 16:34
ten typ tak ma norma nie ma sie czym przejmowac;p
marcin316 - Czw Sie 08, 2013 18:23
Jaka norma? Chyba w jakichś zaniedbanych trupach... Sprawny IDT nie powinien puścić wyraźnego dymka.
Chester - Czw Sie 08, 2013 19:09
marcin316, kazdy diesel puszcza dymka no chyba ze ma filtr......
yamakazi, sprawdzić możesz jeszcze wtryski, ewentualnie przegonić go na trasie mój SDi dymil jak lokomotywa do czasu przejazdu po autostradzie;) cala sadza wygoniona...
marcin316 - Czw Sie 08, 2013 19:16
To mój widać jest jakiś inny... Sprawny IDT dymi ZNACZĄCO mniej niż SDI. Z pozycji kierowcy praktycznie nigdy dymka nie widać.
bociannielot - Czw Sie 08, 2013 19:58
Julek, te po tuningu tak maja mi na serii nigdy ani dymka nie puscil
yamakazi - Pią Sie 09, 2013 14:37
to nie jest dymek tylko dym mniej dymie sąsiadom jak pale zimom w piecu a tak serio to na pewno coś się popsuło bo jeżdżę tym autem już 4 lata i teraz dopiero tak zaczął dymić na czarno widzę w lusterku kłęby dymu jak depnę mocniej powyżej 2,5 tys a przedtem chodził dobrze i dymienie było nie widoczne a co do przegonienia to już go przegoniłem po autostradzie dłuższy odcinek z 160 km na godzinę
Chester to mówisz ze to może też być spowodowane wtryskami ?
a można sprawdzić to jakoś samemu czy są sprawne ? [/b]
Pawkaz - Pią Sie 09, 2013 14:54
marcin316 napisał/a: | Sprawny IDT dymi ZNACZĄCO mniej niż SDI |
Mi wogóle auto nie dymi.Od ponad dwoch lat jak go mam, nie byłem na ekspresówce, autostradzie.
kadzaf - Pią Sie 09, 2013 18:28
A co ze spalaniem? (jesli trzyma norme to olał bym temat,diesel kopcic musi)
marcin316 - Nie Sie 11, 2013 12:03
Pawkaz napisał/a: | marcin316 napisał/a: | Sprawny IDT dymi ZNACZĄCO mniej niż SDI |
Mi wogóle auto nie dymi.Od ponad dwoch lat jak go mam, nie byłem na ekspresówce, autostradzie. |
W IDT względem SDI poczyniono kilka modyfikacji celem zmniejszenia zadymienia spalin, mianowicie wyższe ciśnienie wtrysku i udział wskazań przepływomierza w dawkowaniu paliwa. Z tego co wiem w SDI przepływomierz służył w zasadzie sterowaniu EGR i nic więcej.
Nie bagatelizowałbym dymienia o którym pisze autor wątku. Jak za autem jest chmura to na pewno jest coś nie tak. Wtryski można sprawdzić i wyregulować za około 100zł. Najlepiej zacząć diagnostykę od rzeczy najtańszych. Szczelność układu dolotowego, stan filtra powietrza, olej w przewodach powietrznych za turbiną...
Svirus - Pon Sie 12, 2013 07:59
Sugeruję przyczynę z doświadczenia: niewielkie (ok. 4 cm) pęknięcie gumowego węża łączącego intercooler z kolektorem dolotowym. Powyżej 2,5tyś. robiło się czarno, węże wykazywały szczelność.
yamakazi - Pon Sie 12, 2013 19:16
Marcin 316 tak mnie zastanawia bo napisałeś żeby sprawdzić
" olej w przewodach powietrznych za turbiną..." mógłbyś to rozwiną dokładnie co mam tam sprawdzić ?
[ Dodano: Pon Sie 12, 2013 13:43 ]
Svirus napisał/a: | Sugeruję przyczynę z doświadczenia: niewielkie (ok. 4 cm) pęknięcie gumowego węża łączącego intercooler z kolektorem dolotowym. Powyżej 2,5tyś. robiło się czarno, węże wykazywały szczelność. |
a też odczuwałeś jakby był słabszy ?
To czyli najlepiej było by ten gumowy wąż rozkręcić z tych opasek wyciągnąć i sprawdzić wizualnie czy gdzieś pod spodem nie jest pęknięty w niewidocznym miejscu bo takie sprawdzanie nic nie daje że wąż puchnie ?
[ Dodano: Pon Sie 12, 2013 20:16 ]
Kolego Svirus to należy Ci się piwo odkręciłem wąż i jak pisałeś był uszkodzony pod spode na zgięciu tak ze nie było widać na razie doraźnie naprawiłem go taśma izolacyjna bo nie mam możliwości go wymienić i już nie dymi a za miesiąc wymienię go na inny Pozdrawiam i dziękuje wszystkim za pomoc
bociannielot - Pon Sie 12, 2013 20:04
yamakazi, połataj go jak się da jakimiś akcesoriami FMIC'a są mocniejsze od ori, a taniej to często wychodzi .
Svirus - Wto Sie 13, 2013 07:37
Żaden problem:). Najważniejsze, że bolączka znaleziona. Potwierdzam również co Kolega bociannielot mówi odnośnie zabawek FMIC'a. Inne rozwiązania nie mają tutaj zastosowania zwłaszcza jak pedał gazu lubi wpadać w podłogę;). Niestety po naprawach doraźnych skończyło się na kupnie nowego węża (oczywiście świnka skarbonka była mega zadowolona). Pozdrawiam:)
Julek - Wto Sie 13, 2013 14:04
ajj przepraszam zapomnialem ze ja po tuningu;p
Svirus - Wto Sie 13, 2013 14:17
nie no skądże... przecież każdy z nas wie, że jedyne zmiany jakie można wprowadzać w samochodach to opony sezonowe i wymiana ilości paliwa ))
|
|