Zobacz temat - [R45] Pompa i wysprzęglik od R600?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Pompa i wysprzęglik od R600?

Bartek8508 - Sob Sie 10, 2013 09:50
Temat postu: [R45] Pompa i wysprzęglik od R600?
Tematów o sterowaniu sprzęgła w R45 jest sporo bo problem dość częsty. Nie znalazłem jednak konkretnej informacji czy pompa i wysprzęglik z R620 SDI będzie pasować do R45. Skrzynia i silnik niby takie same. W R600 wygląda to dość solidnie bo tłoczki i obudowy są metalowe a cena za komplet porównywalna.
sTERYD - Sob Sie 10, 2013 10:45

słabo szukałeś. Nie pasuje. Prędzej z civica, ale trzeba przewód dorabiać. Ceny nieporównywalne.

A w ogóle co Ci się stało, że się zastanawiasz?

Bartek8508 - Sob Sie 10, 2013 11:15

Pompa sprzęgła zaczęła się pocić, pedał chodzi miękko przez 90% skoku jakby nie miał obciążenia. Sprzęgło bierze przy samej podłodze a biegi zaczęły ciężej wchodzić. A jak sprawa z zestawem do Freelandera? Będzie pasować? Z zestawem do Civica to więcej roboty jest chyba z dorobieniem blachy mocującej wysprzęglik- przewód dorobią w większości warsztatów.
szoso - Sob Sie 10, 2013 14:43

Bartek8508 napisał/a:
Pompa sprzęgła zaczęła się pocić

No to pompa jest do roboty, a nie wysprzęglik.

Bartek8508 - Wto Sie 13, 2013 08:03

Wczoraj miałem wolną chwilę i obejrzałem dokładnie gdzie są wycieki. Pompa się poci i trochę płynu ubyło. Trzpień wysprzęglika też jest mokry więc on też przepuszcza. Łapa chodzi lekko. Nie wiem czy jest sens reanimować ten zestaw. Od Freelandera będzie pasować? Elementy są te same ale nie wiem czy przewód nie będzie za krótki.
greg-si - Wto Sie 13, 2013 08:54

Bartek8508 napisał/a:
Elementy są te same ale nie wiem czy przewód nie będzie za krótki.

Będzie za krótki.

Precello - Wto Sie 13, 2013 11:15

Ja polecam zestaw od freelandera :-) za 220zl masz i pompke i wysprzeglik nowy. Tylko bedzie troche zabawy. 2tyg temu w moim ZS180 wymienialem z mechanikiem bo mi sprzeglo samo odposzczalo przez popsuta wlasnie pompke tak ze nie dawalo sie ruszyc spokojnie ani jechac na polsprzegle.
A teraz do rzeczy:
Przewod zostawiasz swoj a wymieniasz pompke i wysprzeglik na nowy i tym samym nie ma problemu ze zbyt krotkim przewodem.
Trzeba uwazac aby przy wymianie nie ulac za duzo plynu z pompki i wysprzeglika aby byly jak najmniej zapowietrzone.
Po wymianie mialem zapowietrzone i miekkie sprzeglo a ze nie na odpowietrznika to problem jest ale uklad sam sie odpowietrzyl w pare dni jezdzenia samochodem.
W pompce trzpien od freelandera jest inny wiec Trzyba podmienic z tym z naszej pompki. Z mechanikiem godzine glowkowalismy jak to zrobic aby nie popsuc :P Otoz trzpien trzyma sie na zatrzaskach Z ktorych trudno jest go wyjac. Jak dobrze pamietam to koncowke trzpienia od freelandera plastikowa rozwalilismy aby ten trzpien wyjac od drugiej strony bez urwania zatrzaskow. W pompce oryginalnej te zatrzaski juz mialem urwane wiec trzpien wyszedl bezproblemowo ale jesli nie bedzie chcial wyjsc po dobroci to bedzie trzrba zniszczyc pompke :-P i jak juz mamy trzpien od swojej pompki to z latwoscia wkladamy do nowej pompki i tyle ;-)

Bartek8508 - Wto Sie 13, 2013 11:48

Tak zrobię. Dzięki za pomoc
greg-si - Wto Sie 13, 2013 13:11

Precello napisał/a:
W pompce trzpien od freelandera jest inny wiec Trzyba podmienic z tym z naszej pompki. Z mechanikiem godzine glowkowalismy jak to zrobic aby nie popsuc :P Otoz trzpien trzyma sie na zatrzaskach Z ktorych trudno jest go wyjac. Jak dobrze pamietam to koncowke trzpienia od freelandera plastikowa rozwalilismy aby ten trzpien wyjac od drugiej strony bez urwania zatrzaskow. W pompce oryginalnej te zatrzaski juz mialem urwane wiec trzpien wyszedl bezproblemowo ale jesli nie bedzie chcial wyjsc po dobroci to bedzie trzrba zniszczyc pompke :-P i jak juz mamy trzpien od swojej pompki to z latwoscia wkladamy do nowej pompki i tyle ;-)

Wystarczy szunąć gumową osłonę przeciwpyłkową, wypiąć seger, i minimalnie wysunąć tłoczek wraz z tym metalowym pałąkiem. Wtedy nożyk, cienki płaski śrubokręt płaski i rozdzielamy tłoczek od plastikowego elementu który trzyma pałąk. Trzeba uważać żeby za mocno nie wysunąć tłoczka z pompki bo wtedy dupa zbita i cały płyn wyleci.

Precello - Wto Sie 13, 2013 16:17

Ten metalowy trzpien nie latwo wyjac. Ja z mechanikiem probowalismy z ponad 30min przy pomocy i srubokretow i igiel i nie dawalo rady. Ale jak juz za to sie wezmie to jakos pojdzie. Nam sie udalo. Troche kombinowania i poszlo. Teraz sprzeglo jest twarde i dobrze chodzi ;-) a wczesniej strach bylo parkowac :-D
greg-si - Wto Sie 13, 2013 23:13

Precello napisał/a:
Ten metalowy trzpien nie latwo wyjac.

A ja sam po radach Markzo (czyli tym co napisałem) wyjąłem w 5 minut jak nie mniej.

asztera26 - Sob Maj 24, 2014 20:46

A u mnie biegi w ogóle nie wchodzą ;/ Jest tu ktoś z Wrocławia kto może mi pomóc?