Zobacz temat - [R25]Silnik się dławi, dziura w gazie, tylko maks. lub wcale
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25]Silnik się dławi, dziura w gazie, tylko maks. lub wcale

msg - Wto Sie 13, 2013 20:39
Temat postu: [R25]Silnik się dławi, dziura w gazie, tylko maks. lub wcale
Witam.
Problem z pojazdem Rover 25 1.4 16V 2000 r. polega na tym, że podczas jazdy silnik pracuje dobrze tylko, gdy pedał gazu jest wciśnięty do oporu, albo wcale. Wszelkie ustawienia pomiędzy powodują, że silnik kaszle, jakby miał za mało paliwa (za dużo?). W temacie nazwałem to dziurą w gazie, ponieważ mniej więcej tak to się zachowuje, ale jest to objaw bardzo męczący (absolutny brak mocy, nierówna praca, na zimno nawet szarpanie). Do tego przy nagrzanym silniku obroty na biegu jałowym lekko falują (900-1000 obr.). Komputer wykazał błąd sondy lambda. Jednocześnie mechanik stwierdził uszkodzenie cewek. Wymienione zostały: świece, cewki, sonda lambda, sterownik silnika, potencjometr przepustnicy. Problem nadal występuje. Co ciekawe kilkukrotnie przyłapałem silniczek krokowy, który zmieniał swoje ustawienia (słychać takie krótkie brzęknięcia), podczas gdy silnik nie pracował (stacyjka tylko w pozycji zapłonu). Pierwszy raz się z takim czymś spotykam, czy w tej marce to norma?
Co może być przyczyną tej jakże nieznośnej dolegliwości pojazdu? Przeczytałem sporo tematów na tym forum, ale jak widać po sporej liście wymienionych części - nie pomogło.

ADI-mistrzu - Wto Sie 13, 2013 21:04

Silnik w czasie gdy nie pracuje stygnie i silnik krokowy może wtedy tak jak by się korygować.

Po zmianie tych elementów jakieś błędy jeszcze zgłasza?
Podejrzewam czujnik MAP (dobrze by było zobaczyć wykres jaki generuje).

leszczu - Czw Sie 15, 2013 10:53

A czujnik temp. wymieniałeś ??
msg - Pią Sie 16, 2013 20:47

Czujnik MAP przemierzony, wg mechanika wartości prawidłowe.
Czujnik temperatury - wg mechanika jego odłączenie powinno zmienić objawy, ew. poprawić sytuację. Tak się jednak nie dzieje.

W chwili obecnej sterownik silnika nie ma w pamięci żadnych błędów.

leszczu - Nie Sie 18, 2013 10:25

msg napisał/a:
Czujnik temperatury - wg mechanika jego odłączenie powinno zmienić objawy, ew. poprawić sytuację. Tak się jednak nie dzieje.

Tak sprawdzać to sobie może.
Wymień go, bo prawdopodobnie on jest twoim problemem.

msg - Nie Sie 25, 2013 23:25

Pod lupę poszedł regulator ciśnienia paliwa, który zamiast 3.0 (+/- 0.2) atm. dawał ciśnienie 5.0 atm. Jeśli jego wymiana nie pomoże - następny pod ostrzałem jest czujnik temperatury. Stand by...

[ Dodano: Nie Sie 25, 2013 23:25 ]
Podmiana czujnika temperatury nie pomogła.
To samo z regulatorem ciśnienia paliwa.

Ciufa - Pon Sie 26, 2013 05:25

msg napisał/a:
podczas jazdy silnik pracuje dobrze tylko, gdy pedał gazu jest wciśnięty do oporu, albo wcale.

u mnie pomogła wymiana obu sond lambda ale na oryginalne
na zamiennikach nie bylo poprawy

piotrekcrash - Pon Sie 26, 2013 08:09

Panowie a czujnik położenia przepustnicy?
leszczu - Pon Sie 26, 2013 08:57

piotrekcrash napisał/a:
Panowie a czujnik położenia przepustnicy?

Tez może być, ale i czujnik ciśnienia w kolektorze też najlepiej sprawdzić/podmienić.

msg - Sob Wrz 07, 2013 11:31

Ciufa napisał/a:
u mnie pomogła wymiana obu sond lambda ale na oryginalne
na zamiennikach nie bylo poprawy


Który producent to część oryginalna :oops: ? Bosch? Lucas?
http://www.iparts.pl/auto...630-100793.html

Z tego co wiem, w moim egzemplarzu jest jedna sonda.

Ciufa - Sob Wrz 07, 2013 20:44

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001114
damianos016ns - Pon Wrz 09, 2013 16:30

Witam jako że borykamy się z tym samym problemem dziś komputer wykazał uszkodzenie czujnika położenia wału.

można jeszcze doszukać się rozrządu który mógł teoretycznie przeskoczyć