Zobacz temat - [R75] PILNE! Benzyna, kręci ale nie odpala
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] PILNE! Benzyna, kręci ale nie odpala

Legwan1989 - Sob Sie 17, 2013 11:54
Temat postu: [R75] PILNE! Benzyna, kręci ale nie odpala
Potrzebuje pilnie waszej pomocy. Jestem w okolicach Poznania, 300 km od domu. Zgasiłem auto i nie chce już zapalić. Normalnie kręci ale zero reakcji. Już kiedyś miałem podobne przypadki, tzn nie odpalał za pierwszym strzałem tylko przy drugim, dłuższym kręceniu.

Co może być przyczyną ?

Aragorn - Sob Sie 17, 2013 12:40
Temat postu: Re: [R75] PILNE! Benzyna, kręci ale nie odpala
Legwan1989 napisał/a:
Potrzebuje pilnie waszej pomocy. Jestem w okolicach Poznania, 300 km od domu. Zgasiłem auto i nie chce już zapalić. Normalnie kręci ale zero reakcji. Już kiedyś miałem podobne przypadki, tzn nie odpalał za pierwszym strzałem tylko przy drugim, dłuższym kręceniu.

Co może być przyczyną ?


...pierwsze ci mi przychodzi do głowy to uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu ...jeżeli odpali jak silnik ostygnie to on jest winny

Vickers - Sob Sie 17, 2013 12:42

Może to być czujnik położenia wałka rozrządu albo wału korbowego. Silnik zimny czy gorący przy odpalaniu?

EDIT:

Ups... Kolega mnie ubiegł...

Legwan1989 - Nie Sie 18, 2013 19:31

W sumie po kilku próbach udało mi się go odpalić, wcześniej otworzyłem maskę, poruszałem kablami, niby nic nie zrobiłem ale zapalił. Przejechałem niecałe 500 metrów zaczął chodzić na 5 cylindrów (znam ten dźwięk bo już kiedyś wymieniałem kable z powodu wypadającego 3ego cylindra) zatrzymałem się , zgasiłem i znowu nie chciał zapalić. Dopiero po kilku próbach reagował.

Na tą chwile właściwie odpala jak mu się podoba, raz od pierwszego strzału a raz kręcę po kilka razy. Póki co zbieram się do domu, więc jakoś go odpalę (mam nadzieję ze się uda) i już będę walczył z tym w domu...

[ Dodano: Nie Sie 18, 2013 19:31 ]
Czy podłączenie po komputer wykazało by to uszkodzenie ?

rafalmis1 - Nie Sie 18, 2013 20:40

Legwan1989 napisał/a:
Czy podłączenie po komputer wykazało by to uszkodzenie ?


jeżeli to czujnik wała rozrządu to na pewno komp pokarzę

Legwan1989 - Nie Sie 18, 2013 20:47

Nawet jeśli nie jest całkowicie padnięty ?

Np już po powrocie do domu, za każdą próbą palił od pierwszego strzału

dawidd - Nie Sie 18, 2013 21:33

nawet jesli raz nie zadzialal i później 1000 razy zagrał to i tak komp to pokaże - zapisze blad z czasem i innymi danymi
Legwan1989 - Nie Sie 18, 2013 21:38

ok, więc jutro jadę podpiąć go na kompa.

a przy okazji , gdzie najlepiej szukać :
http://forum.roverki.eu/v...p=505228#505228
na allegro ?

rafalmis1 - Pon Sie 19, 2013 00:57

forum nie poleca używek, ani nie poleca zamienników. Najlepiej od Land Rovera ale tani nie jest
Legwan1989 - Pią Sie 23, 2013 18:13

dziś byłem podpiąć auto pod kompa (z czym też nie było łatwo, we dwóch serwisach ich komputer nie połączył się z samochodem).
Gdy już odnalazłem serwis który odczytał błędy to wykazało:
-błąd czujnika położenia wałka rozrządu
-wypadanie zapłonu 4ego cylindra
-sonda lambda- za bogata mieszanka (czy coś takiego)

komputer pokazywał wszystkie błędy ogólnie bez wyszczególnionych dat wystąpienia błędu więc ten z czujnikiem równie dobrze mógł dotyczyć tylko tego momentu co sam odłączyłem czujnik szukając wcześniej przyczyny.

Po wykasowaniu tych błędów i ponownym zapłonie powtórzył się błąd:
-wypadanie zapłonu 4ego cylindra

Już przy samym zapłonie przed drugim odczytem błędów mechanik stwierdził ze odpala na 5 cylindrów, a za chwile pojawił się błąd na kompie.
Co dziwniejsze później silnik pracuje normalnie (tak sadze, bynajmniej nie widać ani nie słychać żadnych nieprawidłowości).

Czy możliwe jest by auto odpalało na 5 a później chodziło na 6 cylindrów ?

I czy czujnik położenia wałka rozrządu można "tylko przeczyścić"? Taką radę co do niego dał mi mechanik i stwierdził ze będzie ok...

dawidd - Pią Sie 23, 2013 21:43

czyszczenie czujnika nic nie da, tylko wymiana
Legwan1989 - Pią Sie 23, 2013 21:51

dawidd napisał/a:
czyszczenie czujnika nic nie da, tylko wymiana

rozumiem, a co z tym wypadającym cylindrem ?
Możliwe by były problemy tylko przy zapłonie ?

rafalmis1 - Sob Sie 24, 2013 07:19

Legwan1989, nakłada 4, czyli na tylnym rzędzie? Jeżeli tak, to kup od BMW fajki cewek, zmieńi bbędzieszjuz mmiał spokój z wypadaniem zapłonowe. od sondy będzie błąd jak samochód pracuje na mniej niż 6 cylindrach
Legwan1989 - Sob Sie 24, 2013 09:14

rafalmis1 napisał/a:
nakłada 4, czyli na tylnym rzędzie?

tak, wychodzi na tylny rząd

Mam zamiar robić wszystko za jednym rzutem termostat, świece, więc i cewki dojdą przy okazji zrzuconego kolektora.

rafalmis1 napisał/a:
kup od BMW fajki cewek

mógłbyś podrzucić jakieś namiary do nich? lub chociaż numery katalogowe

Najbardziej mnie dziwi to że przy jeździe nie czuć żadnej różnicy, tak jakby szedł na 6 cylindrów

rafalmis1 - Sob Sie 24, 2013 10:59

http://allegro.pl/show_item.php?item=3450662833
W tylnym rzędzie są takie fajki, u mnie i u Marka po zzmianie fajek wszystko przeszło. Nawet jak chcesz wymienić cewki to nie możesz zostawić starych fajek. Do wymiany świec z tyłu nie trzeba kolektora ściągać. Jakie cewki kupujesz?

Krzysztof_89 - Sob Sie 24, 2013 11:03

Witam serdecznie. Właśnie chciałem pojechać do miasta, a tu zonk.... auto kręci ale nie odpala... Mój jest MG ZT 190 2.5 v6, silnik zimny - stał całą noc... Wczoraj wszystko śmigało elegancko... Co to może być...???
rafalmis1 - Sob Sie 24, 2013 11:05

U mnie samochód na wolnych obrotach chodził równo, tak się wydawało. Ale szczelal z wydechu. Po wymianie fajek i kabli przestał i na kompie juz nie mam wypadania zapłonu

[ Dodano: Sob Sie 24, 2013 11:05 ]
Krzysztof_89, ile masz paliwa i czy masz gaz??

Krzysztof_89 - Sob Sie 24, 2013 11:27

Paliwa mam lekko poniżej połowy, gazu nie posiadam... Tak nagle mu się coś odwidziało, echhh masakra :(
rafalmis1 - Sob Sie 24, 2013 14:16

hmm a znalazłeś powód ubytku wody ??
angelika.p - Sob Sie 24, 2013 14:49

rafalmis1 napisał/a:
hmm a znalazłeś powód ubytku wody ??


Jak rozumiem, jak nie ma wody to zakręci ale nie odpali?

rafalmis1 - Sob Sie 24, 2013 14:55

angelika.p napisał/a:
rafalmis1 napisał/a:
hmm a znalazłeś powód ubytku wody ??


Jak rozumiem, jak nie ma wody to zakręci ale nie odpali?


powinien odpalić, ale może to u niego jest powiązane, nie wiem woda na tłoku, jest to w ogóle możliwe?? :mrgreen:

Krzysztof_89 - Sob Sie 24, 2013 16:12

Spokojnie, wszystko opanowane ;) Woda ucieka przez przegnite rurki u dołu chłodnicy, będą zrobione w tym tygodniu :D Na rozruch pomogło... parę mocnych uderzeń w obie strony zbiornika paliwa - wniosek jest jeden, pompa się zawiesiła i najprawdopodobniej niebawem będzie do wymiany :) Póki co odpala znów i śmiga jak trzeba ;)
rafalmis1 - Sob Sie 24, 2013 16:43

Krzysztof_89, czyli dobrze obstawiałem, ale wolałem się upewnić :mrgreen:
Legwan1989 - Sob Sie 24, 2013 20:56

rafalmis1 napisał/a:
Jakie cewki kupujesz?

Nie wiem jakie, nawet jeszcze nie patrzyłem. Jest kilka typów? Lepiej też od razu wymienić komplet z tyłu?
Wymieniając przedni rząd zmieniłem tylko świece i kable.

rafalmis1 napisał/a:
Do wymiany świec z tyłu nie trzeba kolektora ściągać.


Akurat w tym przypadku zrzucę bo będę przy okazji robił parę innych rzeczy

rafalmis1 - Sob Sie 24, 2013 21:28

to cie pociesze, cewki są drogie . Dlatego najpierw zmień fajki, a jak to nie pomoże, to dopiero cewki
Legwan1989 - Sob Sie 24, 2013 21:40

to będzie taka:
http://allegro.pl/bremi-1...3497357187.html ?

rafalmis1 - Sob Sie 24, 2013 22:03

tak taka i jak widzisz fajki beż musisz kupić
Legwan1989 - Nie Sie 25, 2013 18:11

Wydaje mi się że ta cewka jest identyczna a cena dużo niższa...
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=&c=1565

rafalmis1 - Nie Sie 25, 2013 19:26

Na cewkach jest nabity rok produkcji i widziałemu kkolegizeże kupił w Toma team i były z 2001 r. Ale nowe i na pewno oryginalne