|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Spadek obrotów
rudolfinho - Czw Wrz 05, 2013 13:47 Temat postu: [R75] Spadek obrotów Witam
Od jakiegoś czasu gdy zrobiły się zimniejsze wieczory, mam problem z moim samochodem. Auto odpala normalnie na dotyk i wskakuje mu 1100-1200~ obrotów, pochodzi 3 sekundy i obroty nagle spadają, przeważnie do 600 i tak z 2-3 razy, zdarza się czasem 400 i wtedy mam wrażenie jakby zaraz miał zgasnąć więc dodaje trochę gazu, żeby się nie zadławił. Auto nagrzeje się troszkę przez 20 sekund i mogę ruszać i obroty wracają do normy.
Od jakiś 3 dni doszło jeszcze gaszenie silnika jak dojeżdżam do końca ulicy i wciskam sprzęgło oraz hamulec to obroty spadają normalnie do 600 ale czasem zdarzy się że spadną do 400 i wrócą do 600, a czasem auto gaśnie.
Auto zaczęło gasnąć od momentu gdy czyściłem silniczek krokowy i zdjąłem węże z przepustnicy bo nie mogłem się dostać, w samej przepustnicy znalazłem spływający olej.
Proszę o pomoc w zlokalizowaniu usterki.
rafalmis1 - Czw Wrz 05, 2013 14:44
Miałem, czasem mam podobnie. Sprawdź droznosc odm. Czy nie łapie lewego powietrza i u mnie czujnik na przepustnicy ma stały błąd wiec ssprawdź pod kompem błędy
rudolfinho - Pią Wrz 06, 2013 05:02
A jak najłatwiej dostać się do przewodów odmy w tylnym rzędzie?
rafalmis1 - Pią Wrz 06, 2013 08:23
najłatwiej to najpierw odepnij węże z przepustnicy i próbuj dmuchać. jak się da to OK. jak nie to najpierw ściąg węże, sprawdź drożność samych przewodów, jak to nie pomoże, to w pokrywach zaworów, tak ja właśnie, masz zatkane. trzeba kolektor ściągnąć, aby przetkać tylna pokrywę. Ja dodatkowo musiałem pokrywy ściągać, kąpać w parafinie i teraz jest cacy.
rudolfinho - Sob Wrz 07, 2013 21:05
Zdjąłem dzisiaj ten większy wąż i wymieniłem z obu stron, poprzedni właściciel zrobił partyzantkę i użył do tego 4 różnych węży poskładanych do kupy z trójnikiem skręconym na opaski uciskowe dookoła.
Założyłem też porządnie harmonijke na przepustnice, prawdopodobnie tam dostawało się lewe powietrze i gasł ponieważ końcówka gumy jest dość postrzępiona. Na razie nie gaśnie i jest ok. A obroty dopiero jutro rano na zimnym silniku sprawdzę.
[ Dodano: Sob Wrz 07, 2013 22:05 ]
Wszystko czyste, ale problem dalej występuje. Hmm w zasadzie mam pytanie, czy temperatura na desce jak włączę diagnostykę w pkt 7.0. to jest ta sama temperatura jaką dostaje komputer do przeliczenia dawkowania mieszanki ?
rafalmis1 - Sob Wrz 07, 2013 22:08
w punkcie 7.0 chyba pokazuję temperaturę płynu chłodniczego. Proszę kolegów o potwierdzenie
Legwan1989 - Sob Wrz 07, 2013 22:40
rafalmis1 napisał/a: | w punkcie 7.0 chyba pokazuję temperaturę płynu chłodniczego |
potwierdzam
rudolfinho - Nie Wrz 08, 2013 08:18
Czyli mogę wyjść za założenia, że jeżeli temperatura w diagnostyce jest właściwa, to czujnik temperatury cieczy jest sprawny?
rafalmis1 - Nie Wrz 08, 2013 10:04
rudolfinho, raczej tak
rudolfinho - Sro Wrz 11, 2013 22:39
Brak mi pomysłów w poniedziałek pojade na komputer. Hm.. a nie ma takiej możliwości, że auto spala jednocześnie LPG i benzyne? Może gdzieś go zalewa gazem i dlatego szarpie odrazu po rozruchu.
Dodam że w instalacji przydałoby się wymienić już filtry, bo gaz się rozłącza przy 3k obrotów.
rafalmis1 - Sro Wrz 11, 2013 22:53
A może reduktor nie trzyma ciśnienia
rudolfinho - Wto Lis 12, 2013 19:08
Co podjadę do mechaników to kręcą nosem. Jeden się zgodził w ogóle przyjąć auto, ale elektryka ma chorego, więc musze czekać do przyszłego tygodnia. Nie znacie czasem jakiegoś elektromechanika, sprawdzonego w Pile lub w okolicy?
[ Dodano: Wto Lis 12, 2013 19:08 ]
Prawdopodobnie za falowanie obrotów odpowiedzialna jest uszczelka pod pokrywą zaworów, dzisiaj byłem na wymianie świec i całe gniazdo 1 świecy było kompletnie zalane olejem.
Nie orientujecie się, jaki może być koszty wymiany takiej uszczelki? Dodam że jest to uszczelka w tylnym rzędzie.
rafalmis1 - Wto Lis 12, 2013 19:25
Z tyłu, to kicha. Trzeba kolektor ściągać. A to sporo schodzi. Ja robiłem sam. Koszt około 55 zł
[ Dodano: Wto Lis 12, 2013 19:25 ]
Może jesteś z okolic, to bym pomógł
rudolfinho - Wto Lis 12, 2013 19:43
Nie trzeba, dzięki za pomoc z checią zrobie to u mechanika, wiem że uszczelka 40 zł ok. tylko chciałbym znać cene robocizny. No właśnie z tym kolektorem to niezły kanał.
janio - Wto Lis 12, 2013 19:45
Odłącz kostkę z kabelkami od silniczka krokowego i spróbuj odpalić silnik bez dodawania gazu, jak odpali to zaraz napisz tu jakie ma obroty, czekam.
rudolfinho - Wto Lis 12, 2013 19:47
Sprawdzę jutro, bo już bardzo ciemno.
Chociaż obstawiam tą uszczelkę, to normalne, że będzie w takiej sytuacji zapłon wypadał.
janio - Wto Lis 12, 2013 19:54
Tu wcale nie chodzi o zapłon, zrób jak proponuję, to tak niewiele.
rudolfinho - Wto Lis 12, 2013 19:55
Wiem ale zrobie to jutro Jak będziesz mógł to wtedy mi odpiszesz.
janio - Sro Lis 13, 2013 16:09
No to nara do jutra.
[ Dodano: Sro Lis 13, 2013 16:09 ]
Już jestem.
rudolfinho - Nie Lut 09, 2014 08:09
Mam zapłon.
Zrobiło się trochę cieplej i miałem czas wczoraj pogrzebać. Po wypięciu zasilania do silnika krokowego, sam silnik starał się stabilizować na 1500 obrotów. Po dodaniu gazu za którymś razem zawiesiły mi się obroty na 2300, wyczyściłem odrazu przepustnice, była cała w żółtej mazi aż spływała do harmonijki za filtrem powietrza, prawdopodobnie olej+woda. Wmontowałem w miedzyczasie odolejacz własnej konstrukcji na mały wąż odmy.
|
|