Zobacz temat - [R800Ti] Zagrzał się skubany O_o ??
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 800 - [R800Ti] Zagrzał się skubany O_o ??

Yog-Sothoth - Sob Wrz 14, 2013 16:22
Temat postu: [R800Ti] Zagrzał się skubany O_o ??
Nie do końca co prawda, bo w 3/4 temperatury wyłączyłem skurczybyka.. co jest? Płynu nie ubywa, mazi pod korkiem brak więc wykluczam uszczelkę.
Pogoda dziś też niezbyt gorąca, stałem w małym korku do wyjazdu i jak zobaczyłem że wskazówka idzie w górę to się mocno zdziwiłem.. po 20min wietrzenia silnika i zbiorniczka (płyn trochę bulgotał przy odkręcaniu + ciśnienie) ruszyłem z powrotem do domu i od tego momentu temperaturę trzymał twardo lekko poniżej połowy. Nawet jeszcze pod domem go nie wyłączyłem i patrzyłem czy temperatura rośnie ale nic..
Znowu wydaje mi się że wiatrak nie chodził jak się zaczął grzać ale czy ma on aż taki wpływ na temperaturę? Stary płyn chłodzący może?

AndrewS - Sob Wrz 14, 2013 17:37

Jeśli wentylatory nie załączyły się na niskim biegu, to jak najbardziej temperatura mogła rosnąć.
Ja często nawet nie zauważę kiedy one się włączą, chyba że akurat wychodze z samochodu, albo wyłącze silnik, wtedy słychać charkterystyczny dźwiek jak zwalniają.
A BTW dźwiek jest fajny, bo przypomina jakiś lądujący kosmodrom :-)

Z tego co pamiętam to u mnie na pierwszy bieg czyli wolny włączają sie gdy temp. wzrośnie do 104 stopni, a wyłączaja sie gdy spadnie do 96. Sprawdzone to przy podpietym kompie do złącza diagnostycznego.
Nie wiem i nie sprawdzałem kiedy załączają sie na drugi bieg. Może jest to opisane w Workshop manual.

To że przy odkrecaniu były jakieś bulki i ciśnienie to akurat norma. W układzie cisnienie ma być.

Ja bym sprawdził dlaczego nie włączyły się wentylatory najpierw na pierwszy potem na drugi bieg, przkaźniki itp.

Jak będzie mi sie nudzić to podłącze w miejsce czujnika temp, rezystor nastawny i zasymuluje wzrost temperatury, podepne kompa i zobacze przy jakich wartościach załącza drugi bieg.

Yog-Sothoth - Sob Wrz 14, 2013 18:21

Hmm a to sa dwa biegi? Ja zawsze mialem nic albo huragan ktory latwo było zauwazyc bo prawie trzeslo autem :) No to elektryka na pierwszy ogien, plyn w sumie tez chyba już zmienie bo prawie 2 lata już ma choc przez ten czas 5tys zrobilem tylko.
AndrewS - Nie Wrz 15, 2013 00:54

Są dwa biegi, na pierwszym wolnym biegu, wentylatory sa połączone szeregowo i wtedy kręcą sie wolno, na drugim połączone są równolegle i pracują wtedy z pełną mocą.
Być może przyciął się termostat

Yog-Sothoth - Nie Wrz 15, 2013 01:01

W wersji turbo jest tylko jeden wentylator, za to duży.. termostat był zmieniany ostatniej zimy ale kto wie. Jest jakiś sposób przetestowania wentylatora prócz normalnego używania auta?
AndrewS - Nie Wrz 15, 2013 19:45

Jak masz jeden to troche inaczej, ale poszukaj od niego przekaźnika, żeby sprawdzić czy w ogóle działa trzeba zmostkowac odpowiednie styki tego przekaźnika.
Yog-Sothoth - Sro Wrz 18, 2013 16:10

Bezpieczniki sprawdzone i są ok, byłem u elektryka - wentylator działa także jakiś jednostkowy przypadek chyba albo problem tkwi gdzie indziej.. Może jednak termostat, niby wymieniany ale jakiś zamiennik więc może trefny.
soviet100 - Sro Wrz 18, 2013 17:59

Tam jest na bimetal ? Jak tak to dorobienie nowej wiązki to kwestia godziny
Yog-Sothoth - Czw Wrz 19, 2013 10:36

To nie problem wiązki, spadki napięcia są ale jak powiedział dla starego auta normalne i nie jest źle, jedynie aku nie trzyma napięcia.
soviet100 - Nie Wrz 22, 2013 10:13

o czym Ty bredzisz?
Yog-Sothoth - Nie Wrz 22, 2013 14:39

?
soviet100 - Pon Wrz 23, 2013 20:06

Jakie spadki ? wentylator działa na krótko czy jak się zagrzeje ?
Yog-Sothoth - Pon Wrz 23, 2013 20:15

Jak się zagrzeje to się włącza i chodzi ile trzeba także tutaj nie raczej problemu.