|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R600] Wysokie obroty - brak mozliwości regulacji
robertjes - Pon Wrz 16, 2013 22:10 Temat postu: [R600] Wysokie obroty - brak mozliwości regulacji Witam serdecznie
OD jakiegoś czasu nie moge poradzić sobie z obrotami.
Zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku obroty trzymaja sie grubo ponad 2000
Zimny silnik to jakieś 2200 po nagrzaniu ustalają się na jakieś 2800
Przepustnica przeczyszczona.
Po odpięciu silniczka krokowego obroty wachają się pomiędzy 1100-1200 obrotów.
Po zaślepieniu zaworu termicznego szybkiego biegu jałowego brak zmian. Na zimnym silniku nie odłączałem go.
Błędy resetowane według procedury serwisowej.
Powoli zaczyna mi brakować pomysłów co do ewentualnych przyczyn.
Jeśli ktoś miał podobny przypadek lub wie co może być przyczyną prosiłbym o radę.
Auto pali na dotyk. Nie słychać by gdziekolwiek łapało "lewe" powietrze.
W tym tygodniu uruchomię zasilanie gazem by sprawdzić czy to nie problem elektryczny (instalacja założona dawno temu, na chwile obecną w celach wymiany parownika, butli nie zasila silnika)
Napewno są do regulacji zawory. Filtr powietrza wymieniony. Olej, świece i filtr oleju w tym tygodniu będą wymienione.
Oba zawory od autoregulacji wolnych obrotów czyszczone i wydają sie być sprawne.
Śruba do regulacji obrotów wkręcona juz na max
tomii620si - Wto Wrz 17, 2013 00:25
Może to Ci pomoże..
Regulacja wolnych obrotów w silniku z wtryskiem PGM-FI
Kiedy dokonywac regulacji wolnych obrotów? Instrukcja podaje aby kontrolowac predkosc wolnych obrotow (Idle) raz na 24 miesiace lub 50 tys kilometrów. Na logike nalezy wykonywac ja zawsze kiedy wolne obroty spadaja tak nisko ze zaczyna byc nieprzyjemnie (wibracje nadwozia) i niebezpiecznie dla silnika.
Wolne obroty a uklad automatycznej regulacji obrotów IAC (Idle Air Control). Wtryski PGM-FI sa wyposazone w urzadzenie automatycznie sterujace wolnymi (IAC - -Idle Air Control, dokladnie to steruje poprzez ilosc przepuszczanego powietrza) obrotami w przypadku zwiekszenia obciazenia silnika pracujacego na wolnych obrotach. Takim obciazeniem moze byc pracujaca klimatyzacja, wlaczenie sie wentylatora chlodnicy, ogrzewanie tylnej szyby, zabawa elektrycznymi mechanizmami podnoszenia i opuszczania szyb, wlaczenie swiatel.. itd. Jezeli bez zadnego z wlaczenia tych urzadzen wolne obroty maja odpowiednia wartosc natomiast po zalaczeniu jakiegos odbiornika spadaja za nisko to wina nie lezy po stronie niewyregulowanych wolnych obrotów - ale po stronie ukladu do ich automatycznej regulacji IAC (korekcji) który prawdopodobnie jest brudny. Wtedy niniejszy opis regulacji wolnych obrotów nie dotyczy tego typu usterki. Operacja regulacji jest prosta jak budowa cepa. Dokonuje sie jej na rozgrzanym silniku.
Kolejnosc czynnosci:
1. Odpalic silnik
2. Odpiac podlaczenie elektryczne od ukladu IAC (fot.) (zapali sie CHECK ENGINE ale silnik nie zgasnie - nie powinien) jezeli zgasnie silnik to oznacza brudne kanaly Bypass w przepustnicy lub inna usterke.
3. Srubokretem wyregulowac delikatnie!! wolne obroty zwracajac uwage czy w tym czasie nie wlaczyl sie zaden odbiornik elektryczny (operacje wykonywac przy wylaczonej klimatyzacji - wtedy jedynym utrudnieniem moze byc wentylator chlodnicy). Sruba regulacji wolnych obrotów znajduje sie nad wejsciem doprowadzenia powietrza w przepustnice (fot).
4. Wylaczyc silnik po regulacji.
5. Podlaczyc powtórnie uklad IAC.
6. Wyjac na 10 sekund bezpiecznik oznaczony BACK UP (7,5A) ze skrzynki bezpieczników komorze silnika. Ta operacja kasuje bledy ECU
7. Uruchomic silnik na 1-2 minuty w celu ustabilizowania wolnych obrotów przez uklad IAC.
robertjes - Wto Wrz 17, 2013 00:32
Tę procedurę przeprowadziłem również
Obroty po odpięciu zaworu nie spadły do 600-700 obrotów tylko oscylowały w granicach 1100-1200 obrotów Regulacja śrubą od obrotów przynosiła niewielkie zmiany rzędu 100-150 obrotów.
Kanały drożne, tuż po czyszczeniu.
|
|