|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [LR Freelander] Ogólnie o LR Freelander
ddk - Wto Wrz 17, 2013 16:17 Temat postu: [LR Freelander] Ogólnie o LR Freelander Witam zakupiłem ostatnio Freelandera, czytam ogólnie o tym aucie i widzę ze powinno się wiedzieć więcej o nim niż ja wiem
Wiec moja prośba do was, czy można w tym temacie zebrać najważniejsze info o tym modelu? żeby go porostu nie zajechać przez własna głupotę, niewiedze?
Jak dbać, użytkować i na co zwracać uwagę żeby służył jak najdłużej i jak najmniej awaryjnie
sknerko - Sro Wrz 18, 2013 08:44
Zacznę od najprostszych rzeczy:
1. oleje silnik 10W40 lub lepszy choć ten silnik najlepiej czuje sie z 10W40, skrzynia MTF94 tylko i wyłącznie inne spowodują zgrzyty itp. , IRD tylko i wyłącznie syntetyk 75W90, dyfer 75W80 i tu już nie ma specyficznych wymagań może być dowolny. Olej w silniku i IRD zmieniamy najrzadziej co 15kkm dyfer co 30-40kkm i w skrzyni co 50-60kkm choć w skrzyni mechanik mówił że jak się nie dzieje nic złego to nie koniecznie.
2. Visko ma być luźne i tyle, mój sposób na sprawdzenie to wjazd na rolki diagnostyczne przednią osia i visko nie powinno zapiąć tyłu jak spina to regenerować za 600-700pln lub wymienić za trzykrotność tej sumy. Dbać ogólnie o napedy bo generują mega koszty.
3. Silnik Najlepiej założyć termostat PRT i dbać o to by płynu chłodniczego nie ubyło poniżej poziomu minimum i wtedy oddalamy widmo uszkodzenia uszczelki pod głowica na bardzo odległy termin.
4. Reagować na dziwne dźwięki natychmiast bo zaniedbanie tego może kosztować wartość auta.
5. Pilnować by szyba z tylu działała jak trzeba bo drogo wychodzi jej naprawa. Kluczyki dobrze mieć dwa komplety z pilotami bo potem jak pilot zdechnie to nie trzeba się mordować z kodem immo. jak masz jeden pilot to koniecznie odczytać z auta kod Immobilisera.
UNIKAĆ PRZEKŁADEK ZWŁASZCZA NA MAGLU OPLA JAK OGNIA
ddk - Wto Wrz 24, 2013 15:11
dzięki wielkie za informacje, zna ktoś może jakiegoś mechanika który naprawia Freelandery na Podkarpaciu? Bo coś delikatnie stuka z tyłu i muszę sprawdzić co to jest (mam nadzieje że nic drogiego)
SyntaX - Wto Wrz 24, 2013 15:32
Ja naprawiam ale z Podkarpacia masz do Łodzi spory kawałek
Co do Oleju to tak jak pisze kolega Sknerko.
W przypadku 1,8 do skrzyni lej olej Land Rovera - Warto.
I ważne jak auto nie ma przeniesionego termostatu to zrobić to jak najszybciej.
Ta inwestycja to najlepsze co możesz zrobić dla tego silnika.
Kontroluj regularnie zbiorniczek wyrównawczy i reaguj na każdy ubytek.
ddk - Wto Wrz 24, 2013 15:50
No do Łodzi specjalnie nie będę jechał chodź zdarza się ze tam bywam czasem
Jeśli zajmujesz się naprawą tych aut, jesteś w stanie powiedzieć jakie mogą być powody tego stukania z tylu? jest to czasem tylko i zazwyczaj na 1 biegu czasem na dwójce ale rzadko.
SyntaX - Wto Wrz 24, 2013 15:57
Do sprawdzenia:
- Podpory wału - zwłaszcza przednia jeśli masz dodatkowo tzw. efekt wagonowy czyli lekko pooszarpuje przy ujmowaniu gazu.
Zobacz czy guma nie odkleiła się od podpory bo może wyglądać ładnie a mieć luz.
- Sprawdzasz czy nie ma luzu na wale trzymasz jedna część kręcisz druga i szukasz luzu.
- Luz na krzyżakach
- Luz z przodu na przegubie homokinetycznym
- Luz na flanszy IRD.
- Poduszki tylnego dyferencjału
- Poduszki silnika
- Wykonaj test wiskozy
Jak coś dzwoń 781-82-10-10
ddk - Wto Wrz 24, 2013 16:08
Ok dzięki wydrukuje i pokaże jakiemuś mechaniorowi żeby wiedział na co patrzeć ciekawi mnie jeszcze ile taka usługa sprawdzenia kosztuje dla celów porównawczych żeby mnie tu nie oskubali gdzieś możesz napisac jaka cena u Ciebie za takie sprawdzenie jeśli tu nie można może byc pw
sknerko - Sro Wrz 25, 2013 09:35
Co do stukania z tyłu to bardzo często skorodowane mocowanie wózka zawieszenia powoduje hałas i do tego jeszcze jest to drogie w naprawie.
|
|