Zobacz temat - [ MG ZS 180]Zbyt uboga mieszanka, wypadanie zapłonu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [ MG ZS 180]Zbyt uboga mieszanka, wypadanie zapłonu

m13_94 - Sob Wrz 28, 2013 16:23
Temat postu: [ MG ZS 180]Zbyt uboga mieszanka, wypadanie zapłonu
Witam wszystkich :smile:
Jestem nowy na forum i od razu proszę o pomoc. Moje ukochane autko (MG ZS 180 2.5 2004R LPG) zaczęło ostatnio szwankować. Na komputerze wyskakują błędy P0261 (uboga mieszanka na cylindrze 1) oraz P0301 (wypadanie zapłonu na cylindrze 1). Po skasowaniu błędów i odpaleniu samochodu najpierw pojawia się błąd P0261 a po przegazowaniu wypada cylinder nr.1. Początkowo objaw nie było wcale tylko przy kręceniu powyżej 3,5 obr migał check, teraz pojawiło się dość spore spalanie ok 20l LPG. NA Pb i LPG jest tak samo. Do tej pory wymieniłem świece, cewki i bez poprawy. Po wyjęciu wtyczki (podczas pracy silnika) z cewki nr 1 nie ma różnicy w pracy. Po wyjęciu świecy i włożeniu w cewkę widać że iskra idzie równo.

Pozdrawiam i proszę o porady, długo już się z tym męczę.

zdzichu - Sob Wrz 28, 2013 22:01

Sprawdż ciśnienie sprężania w cylindrach. Błąd P0261 - za mała dawka paliwa wtryskiwana wtrskiwana przez wtryskiwacz do 1 cylindra. To nie Jest to samo co mieszanka zbyt uboga. Dawka paliwa jest ustalana przez ECU I odmierzana czasem otwarcia wtryskiwacza. Efektem tego jest u b o ga mieszanka ale to jest skutek a nie przyczyna.
m13_94 - Sob Wrz 28, 2013 23:00

Jak mogę sprawdzić ciśnienie? Czy to mogą być silniczki VIS?
Markzo - Nie Wrz 29, 2013 01:22

Na pewno dobrze odczytane błędy? dla cylindra nr 1 czy dla rzędu cylindrów nr 1? mi to wygląda na sonde lambda, stąd wysokie spalanie.
m13_94 - Nie Wrz 29, 2013 07:13

Błąd na pewno dotyczył wypadania zapłonu na jednym cylindrze. Podmieniłem 1 z 2 sonda i błąd pozostał w tym samym miejscu.
ADI-mistrzu - Nie Wrz 29, 2013 08:31

Ciśnienie sprawdza się barometrem przystosowanym do takich pomiarów (google wyjaśni).

I od tego bym zaczął, czyli sprawdzeniu ciśnienia na wszystkich cylindrach.

Markzo - Nie Wrz 29, 2013 08:35

A ile kilometrów przejechałeś po podmiance sondy? bo to nie jest tak, że założysz sonde i tadam, działa. Komputer po wymianie sondy na sprawną musi przejechać kilkanaście/kilkadziesiąt kilometrów żeby narzucić nowe korekty - to sprawdziłem na własnej skórze.

A jesli podmienisz cewkę/kabel/świecę z innym cylndrem błąd zmienia się?

zdzichu - Nie Wrz 29, 2013 15:09

Wypadanie na jednym cylindrze to nie przez sondę. Musiał by mieć sondy indywidualnie, na każdy cylinder jedna. Sprawdż to ciśnienie na cylindrach i pisz,. pomyślimy co dalej. I gdyby to była świeca lub cewka to dawka raczej była by za duża.
praktis - Nie Wrz 29, 2013 17:36

A przewody WN też wymieniane?
m13_94 - Nie Wrz 29, 2013 20:17

Tak zamieniałem i błąd jest ten sam. Przyznam ze po zamianie sond zbyt dużo nie jeździłem ok 10km. Ciśnienia nie mam możliwości zmierzyć sam. Które przewody, iskra jest więc wątpię że to jakieś przewody.
zdzichu - Nie Wrz 29, 2013 22:07

Każdy mechanik powinien mieć ciśniniomierz do cylindrów. Zapisz tylko wyniki pomiarów na poszczególnych cylindrach.
m13_94 - Nie Wrz 29, 2013 22:15

To w wolnym czasie podjadę. A jakie mogą być przyczyny? Dlaczego check miga po przekroczeniu i utrzymywaniu 3tys obr? Wtedy właśnie wypada zapłon. Wydaje mi się że głównym problemem jest ta zbyt uboga mieszanka.
praktis - Pon Wrz 30, 2013 06:05

I checka masz na obu paliwach? Czy tylko na LPG?
Markzo - Pon Wrz 30, 2013 07:10

A jak mu depniesz powyżej tych 3tyś, co sie dzieje? np 4,5,6,7 tyś obr/min i odcięcie, szarpie wtedy?
m13_94 - Pon Wrz 30, 2013 07:14

Check na obydwu paliwach. Jak mu depnę to idzie choć czuć takie małe zawachania, ale to pewnie przez wchodzenie w tryb awaryjny.
Markzo - Pon Wrz 30, 2013 07:25

hmm, sonda od ok 3 tys obr i przy gwałtownym dodaniu gazu jest pomijana i auto idzie pełnym ogniem. Zrob jeszcze troche km i zczytaj błędy... a w ogole czego uzywasz do diagnostyki?
m13_94 - Pon Wrz 30, 2013 11:40

OK no to widzisz bo to się zaczyna dziać powyżej a błędy elm327 sprawdzam. I one sypią od razu po odpaleniu (najpierw ta mieszanka a później ten cylinder wyrzuca). Są jeszcze jakieś czujniki odpowiedzialne za mieszankę i ten cylinder?
praktis - Pon Wrz 30, 2013 15:06

Może gdzieś dolot łapie lewe powietrze i stąd uboga mieszanka? Może wkrętki od wtrysków LPG? Kiedy instalacja była zakładana?
m13_94 - Pon Wrz 30, 2013 15:54

Sprawa rozwiązana. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i pomoc. :mrgreen:
Dziś jak wróciłem do domu otworzyłem moje "maleństwo" i z braku pomysłów postanowiłem rozciąć izolacje tej grubej wiązki kabli i napotkałem tam przerwany kabel od 1 wtrysku. Wykasowałem błędy i samochód znów odzyskał swoją sprawność :mrgreen: :mrgreen: