Zobacz temat - [R200] problem z odpaleniem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] problem z odpaleniem

cinek-c19 - Czw Paź 10, 2013 21:10
Temat postu: [R200] problem z odpaleniem

Witam.Kupiłem właśnie rowerka z usterką silnika. Sprzedajacy zapewniał mnie ze usterka powstała w skutek długiego postoju (około 6 miesiecy). Usterka polega na:
Roverek odpala lecz przy 2500-3000 obr.tak jak by nie dostawał paliwa,dławi się, jest słaby i kopci ale nie na czarno lecz takjakby na niebiesko. wymieniłem filtr paliwa ale usterka jak była tak jest dalej. Zauważyłem ze przy samym zapłonie włańcza się wiatrak,Nie pali sie kontrolka od swiec zarowych. Nie miałem nigdy diesla i niewiem od czego zaczac. prosze was o pomoc. jesli ktos miał taka lub podobna usterke to piszcie

[ Dodano: Czw Paź 10, 2013 22:10 ]
zauwazyłem jeszcze jeden bezpiecznik spalony w puszcze tam gdzie silnik jest oraz dwa bezpieczniki w puszcze pod kierownica. Dodam jeszcze ze juz nawet mi nie chce odpalic. Jak wymienie bezpiecznik (ten w komorze silnika) to wentylator na zapłonie nie chodzi ale coś słychac jakby jakis przekaznik nonstop prztykał

kadzaf - Pią Paź 11, 2013 16:51

Przejrzyj wiazke silnika ,oraz sprawdz czy wyskakuja jakies błedy .
Ewentualnie mozesz poluzowac rurke od wtrysku sprawdzajac czy podaje paliwo i czy wydobywa sie dym z tłumika .

cinek-c19 - Pią Paź 11, 2013 17:17

Więc tak- troszke dzis posiedziałem,Wymieniłem wszystkie bezpieczniki, ale nadal nie odpala! Co ciekawego odkryłem?! Trzeci bezpiecznik od dołu (puszka koło silnika) jak go wyjmę to nie przekaznik tryka tylko cos w okolicy pompy, a jak bezpiecznik wepne to ucisza się te tyrkotanie ale za to załańcza się wentylator. Chyba tak nie powinno byc? Stacyjka jest cały czas podswietlona. Czy jest kluczuk w stacyjce czy nie to i tak jest podswietlona,nie pali sie kontrolka swiec zarowych.
Przypomne ,że auto jak było na chodzie to przy obrotach 2500-3000 dławiło się i dymiło

[ Dodano: Pią Paź 11, 2013 18:17 ]
postaram się znalesc informacje jak odczytac błedy,a jesli chodzi o instalacje to gdzie mam jej szukac 9 miej więcej w jakiej okolicy)

arczi - Sro Paź 16, 2013 18:20

Na podstawie tego wybłyskaj błędy: http://www.roverki.pl/zro...urbodiesel.html

Co do 'terkotania' pompy to przy sprawnym układzie powinno takie występować przy załączonym zapłonie.

ADI-mistrzu - Sro Paź 16, 2013 18:29

cinek-c19, w opisie (pod nickiem) masz napisane że masz "Rover 200 1.4 Si", mógł byś to zmienić bo wprowadza to w błąd.

Pozdrawiam

cinek-c19 - Czw Paź 17, 2013 00:06

Witam ponownie.Kolego nie mam nigdzie wpisane ze mam rover 214 si! A tak naprawde to w moim gospodarstwie sa dwa rovery. Jeden to diesel 2,0 SDI , a drugi 1,4 16 V. Ale problem mam z dieslem
ADI-mistrzu - Czw Paź 17, 2013 15:23

Aaa to wszystko jasne :D
tuners - Czw Paź 17, 2013 18:54

Diesel jak ma paliwo kompresje , dobry kąt wtrysku i prąd to odpali jak powyżej 5 stopni temp
Żarowe grzeją poniżej +5°C ale kontrolka powinna wskakiwać wyjmij licznik może żarówka się spaliła
Co do paliwa poluzuj wtryskiwacz i niech ktos ci pokreci rozrusznikiem i odkrecaj wtrysk az poleci paliwo (uważaj na oczy powinno zdrowo prysnąć ) jak nie leci to pompa i przewody paliwowe oraz filtr do sprawdzenia a jak leci a rozrusznik zdrowo kręci (przy tym dieslu nawet jak kreci rozrusznik to czasem jest za słabo do odpalenia) to możliwe że masz ustawiony źle kąt wtrysku
Ustawia się go na kole będącym pod osłoną z prawej strony silnika(od strony aku) ale lepiej poczytaj o tym zanim zaczniesz kręcić
Najbardziej mnie martwi ten niebieski dym w dieslu lepiej oglądać czarny (wtryski)ew biały (turbo lub dolot) a najlepiej to czarny dopiero przy mocnym deptaniu :-)

cinek-c19 - Czw Paź 17, 2013 22:40

ten dym to był taki ciemny ale podchodził tak jakby pod niebieski i pojawiał sie jak sie wcisneło pedał gazu i zaczął sie dławic. na wolnych obrotach nic nie było widac. nie znam się za bardzo na silnikach wiec bede musiał warsztat odwiedzic . A jak wciskam pedał gazy na zapłonie to jakis przekaznik słychac.To tak ma byc? A jeszcze jedno- przed filtrem paliwa mam taka gryszke do pompowania paliwka. Jak ja posciskam to robi sie twarda ale po paru chwilach znów moge kilka razy nia posciskac. Wydaje mi sie ze moze gdzies powietrze łapie skoro mieknie gruszka
arczi - Czw Paź 17, 2013 22:46

Nie kolego, gruszka powinna robić się miękka po jakimś czasie , ponieważ ciśnienie które wytworzyłeś spada poprzez powrót paliwa- przelew, tak powinno być. Co innego gdybyś w ogóle nie umiał pod pompować, wtedy można by obstawiać lewe powietrze albo zaworki zwrotne w gruszce.
Najpierw wybłyskaj błędy, to możesz zrobić sam.

tuners - Pią Paź 18, 2013 05:13

Hmm na zapłonie po wciśnięciu gazu nie przypominam sobie żeby coś się odzywało jedynie poże stukać potencjometr gazu jak uderzy o ogranicznik
cinek-c19 - Pon Paź 21, 2013 17:02

jak wciskam pedał gazu to pstryka przekaznik który jest pod maska na obok kielicha amortyzatora od strony pasażera.
Nastepnie ustaliłem: odkreciłem taka rurke co idzie do wtrysku i nie leci ropa jak krece silnikem. Czy to tak ma byc? Czytałem gdzies na forum zeby odkrecic i sprawdziec czy leci ropa tamtedy

tuners - Pon Paź 21, 2013 18:03

tak ropa powinna tryskać ale nawet przy pełnym odkręceniu nic nie leci? jeśli tak to pompa nie podaje paliwa może jeszcze gdzieś wąż paliwowy się przytkał ale wątpie
arczi - Pon Paź 21, 2013 19:41

cinek-c19,
Sprawdź czy podawane jest napięcie na elektrozawór pompy wtryskowej po przekręceniu zapłonu, jeżeli nie to masz przyczynę nie podawania paliwa, nie można też wykluczyć uszkodzenia elektrozaworu (pomimo pojawiającego się napięcia nie będzie działał), miałem tak u siebie, mogłem sobie kręcić w nieskończoność..

cinek-c19 - Pon Paź 21, 2013 23:22

całkiem odkreciłem na pierwszym wtrysku rurke i nic. nawet kropla nie poszła podczas krecenia. Przewody paliwowe chyba sa ok.gruszka lekko mieknie po postoju doby. Naciskajac gduszke 3-4 razy i znów twarda wiec mysle ze przewody sa ok.

[ Dodano: Wto Paź 22, 2013 00:22 ]
A gdzie sie zanajduje ten elektrozawór pompy? Tam nigdzie nie idzie rekii wsadzic. Co moge zdemontowac zeby nic nie zepsuc a dostac sie np do pompy? Oczywiscie osłone silnika zdjełem

mirwin - Wto Paź 22, 2013 10:01

A błędy wybłyskałeś?
cinek-c19 - Wto Paź 22, 2013 16:29

zabieram sie do tego ale sie boje ze cos nie tak zrobie. nawet niewiem gdzie szukac tej kostki
arczi - Wto Paź 22, 2013 18:35

'Kostkę' czyli gniazdo diagnostyczne znajdziesz za konsolą środkową na dole. Dojdziesz tam wkładając rękę za plastik od strony pedału gazu, będzie przymocowane do metalowej ramki, albo tak jak u mnie luzem jak już ktoś wcześniej grzebał, żeby dało się wyciągnąć bez rozbierania plastików. Później postępuj zgodnie z instrukcją. Nie bój się niczego nie zepsujesz, a może ci się uda naprawić :]
Co do elektrozaworu pompy to jest tam podłączony jeden kabelek, całkiem osobny, jak dobrze pamiętam czarno-biały ale mogę się mylić.

cinek-c19 - Wto Paź 22, 2013 19:39

a w jaki sposób z tej blaszki wypiac kostke? Jutro po robocie zabieram sie za odczytywanie błedu.mam nadzieje,ze według instrukcji dam rade odczytac błedy

[ Dodano: Wto Paź 22, 2013 20:39 ]
Cos mi sie wydaje,ze w tym miejscu co na schemacie jest ten elektrozawór nie miałem zadnego kabelka podpietego. Jutro sie upewnie

szoso - Wto Paź 22, 2013 20:15

cinek-c19 napisał/a:
Cos mi sie wydaje,ze w tym miejscu co na schemacie jest ten elektrozawór nie miałem zadnego kabelka podpietego.

Bez podłączonego elektrozaworu auto nie ma prawa odpalić.

arczi - Wto Paź 22, 2013 20:24

Co do kostki to wczołgaj się pod kierownicę i zlokalizuj ją tam. Widać ją, co prawda nie musisz jej wyciągać (jest na zatrzaskach) ale ja ją mam wyciągniętą co ułatwia sprawę.
Co do elektrozaworu to musi być w tym miejscu co na obrazku i musi być podpięty przewód ( u mnie czarno- biały sprawdziłem specjalnie) i musi występować napięcie po załączeniu zapłonu.

cinek-c19 - Sro Paź 23, 2013 13:58

A wiec udało mi sie odnalesc kostke diagnostyczna.U mnie była z prawej strony (od pasażera) ktos wyoiał ja z metalowego wieszaczka i leżała sobie za plastikami. Odczytałem dwa błędy : 55 i 81
W opisie tych błędów jest
55 -Modół kontrolny silnika (ECM)
81 - Czujnik podniesienia igły wtryskiwacza - uszkodzenie
Co oznacza ECM? jak moge rozwiazac problem tych błędów?

arczi - Sro Paź 23, 2013 14:16

ECM to komputer silnika. Nie zrobiłeś sobie przypadkiem zwarcia kluczem o obudowe kompa przy dłubaniu przy akumulatorze? wygląda na spaloną masę w kompie- to by sie zgadzało bo wtedy nie świeci się kontrolka świec. Podepnij dla pewności przewód z klemy akumulatora (-) na obudowę kompa ECM (aluminiowa puszka koło akumulatora) i pisz czy pomogło.
Sprawdzałeś elektrozawór?

Błąd 81 to dokładniej nie uszkodzenie a brak sygnału co jeszcze bardziej wskazuje na zepsute ECM.

cinek-c19 - Sro Paź 23, 2013 14:33

Podłączyłem minus akumulatora do obudowy puszki i nic. Ani kontrolka sie nie pali ani nadal nie chce odpalic. Jesli chodzi o elektrozawór to jest kabelek podpiety i jest na nim naoiecie po przekreceniu zapłonu

[ Dodano: Sro Paź 23, 2013 15:33 ]
nic nie robiłem z akumulatorem ,poprostu samochód chodził sobie na wolnych obrotach i zgasł

arczi - Sro Paź 23, 2013 14:41

Hmm.. ja bym jeszcze próbował podmienić ten elektrozawór bo ewidentnie pompa nie daje paliwa a on właśnie odpowiada za odcięcie paliwa (co ciekawe mi walnął na niskich obrotach). Więcej pomysłów jak na razie nie mam.
cinek-c19 - Sro Paź 23, 2013 14:45

a gdzie takie cudo moge kupic?
arczi - Sro Paź 23, 2013 15:12

Gdziekolwiek, elektrozawór do pompy wtryskowej vp37, jest ona dość popularna. Na przykład na allegro widziałem po 30 zł. Ale najlepiej byłoby podjechać do kogoś kto ma albo zaprzyjaźnionego mechanika, żeby tylko podmienić i zobaczyć czy to to. Bez sensu byłoby kupować jak ten byłby dobry. Tutaj chodzi o to żeby go wykluczyć, bo z tego co piszesz to masz więcej bolączek w tym aucie z elektryką ale od czegoś trza zacząć tym bardziej że pompa nie daje paliwa.
cinek-c19 - Sro Paź 23, 2013 15:32

mam tabele błedów i wyczytałem z niej,ze błąd 54 jest zwiazany z uszkodzeniem elektrozaworu. mi wyskoczył błąd :
55 - czyli modół kontrolny silnika (ECM) .
Prawdo podobna przyczyna :
-uszkodzenie przewodów,
-uszkodzenie zasilania,
-zwarcie do masy,
-uszkodzenie (ecm)
błąd 81 -Czujnik podniesienia igły wtryskiwacza-brak sygnału
Prawdo podobna przyczyna :
-przerwa w obwodzie
-zwarcie do zasilania
-zwarcie do masy
-uszkodzony czujnik
-uszkodzony ECM

arczi - Sro Paź 23, 2013 15:47

A próbowałeś je skasować?
cinek-c19 - Sro Paź 23, 2013 15:48

a jak to sie robi?
arczi - Sro Paź 23, 2013 15:52

10 sekund trwało użycie 'szukajki', ona nie gryzie....
proszę :http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=51341&highlight=kasowanie+b%B3%EAd%F3w

cinek-c19 - Czw Paź 24, 2013 14:53

dzieki kolego. Mam juz dosc dłubania w dieslu! Moja żona jezdzi 214 z tego samego roku i tam nic sie nie psuje. leje sie benzynke i jezdzi

[ Dodano: Czw Paź 24, 2013 15:53 ]
wyczytałem,ze przyczyna tez moze byc przetarta instalacja koło silnika. moze wiesz gdzie dokładniej szukac. jaest tam bardzo mało miejsca i nic nie widac.

arczi - Czw Paź 24, 2013 22:44

Instalacja o której piszesz to wiązka idąca od pompy do kompa. Częsta usterka i to od niej najlepiej zacznij, sprawdzając instalacje (przetarcia, zerwane przewody itp).
Przerabiałem to również u siebie, miałem przetarte dwa przewody(uszkodzona izolacja) i powstawało miedzy nimi zwarcie, auto fixowało. Ta wiązka najczęściej uszkadza się w okolicy wtyczki (choć nie koniecznie) bo później idzie już w peszlu.
Miejsca jest mało ale jak zrzucisz węże od IC to ręce włożysz.

cinek-c19 - Sob Lis 02, 2013 12:22

niestety wiazka kabli wydaje sie byc cała,nie zauważyłem żadnego przetarcia czy zerwanego kabla. W poniedziałek auto oddaje na warsztat. Jak usterka bedzie usunieta to napisze jaka była przyczyna