|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [r420] Przepustnica mały zabieg który poprawił prace silnika
b.j - Pią Paź 11, 2013 16:42 Temat postu: [r420] Przepustnica mały zabieg który poprawił prace silnika od czasu zagazowania auta miałem czasami problem z obrotami najczęściej było tak w zimne dni... spadały mi obroty do 300/400 po czy po chwili dopiero wracały na 900 czasami zdążyło się tak ze auto potrafiło zgasnąć na skrzyżowaniu
powymieniałem czujniki temperatury / powietrza / położenia przepustnicy nic to nie dawało...
I spotkałem pewnego speca który powiedział mi ze jest za szczelna przepustnica i po zagazowaniu auta często są takie objawy (borykają się z tym użytkownicy takich aut jak BMW czy Mercedes) Kazał mi zakupić wiertełko 1,5mm i przewiercić ta klapkę w przepustnicy tak zrobiłem .
Jaki był tego efekt niesamowity auto stało się zrywne przy ruszaniu i nie ma spadania obrotów
po przy gazowaniu obroty chwilkę staja na 1500 i spadają do 900/1000
Jeżdżę tak już ok 3 tyg i wszystko jest ok
polecam taki zabieg każdemu kto się boryka z takim problemem jak ja
Sirk - Sob Paź 12, 2013 01:43
b.j, to samo byś uzyskał uchylając przepustnice na śrubie regulacyjnej.
b.j - Sob Paź 12, 2013 13:27
nie wiem czy to samo bo ustawiając na śrubce zmieniasz położenie tez czujnikowi położenia przepustnicy czym skutkuje wyższymi obrotami a robiąc dziurkę dalej trzyma 900/1000
greg-si - Sob Paź 12, 2013 14:17
Ale jest śrubka która otwiera przepływ i jak nie jest zalepiona syfem to spokojnie wystarcza regulacja na niej.
Odpada kwestia rzeźby z jakimś wierceniem.
Sirk - Nie Paź 13, 2013 20:04
b.j, po to masz w samochodzie ECU, silniczek krokowy i czujnik przepustnicy by regulowały pracę silnika na obrotach jałowych. Robisz adaptację przepustnicy i po problemie z podwyższonymi obrotami.
Według RAVE zakres pracy silniczka krokowego na wolnych obrotach powinien wynosić od 20 do 40 kroków:
Cytat: | The position of the idle air control valve can be checked using TestBook and should be within the range of 20 to 40 steps when the engine is running. |
Dzięki Twojej "modernizacji" praca na obrotach jałowych już się nie mieści w tym zakresie, skąd wieszanie się chwilowe na 1500 obrotów, co dla ciebie będzie tylko znaczyć wzrost spalania na benzynie.
b.j - Pon Paź 14, 2013 20:46
możne i tak ale mi to nie przeszkadza na razie a proces zawsze można odwrócić
areek - Sro Paź 23, 2013 09:33
hi
ja tez tak zrobilem , tak czyli na srubce podkrecilem szpare na przepustnicy - to robilem szukajac rozwiazania dla szarpniec przy puszczaniu nogi z gazu - jeszcze nie znalazlem.
Markzo - Sro Paź 23, 2013 13:09
jak są problemy z jałowymi to trzeba tez odmy sprawdzić np odpiąć i zaślepić na próbe - tylko nie przy pokrywie bo wywali którędyś olej.
andrew0503 - Sro Paź 23, 2013 20:17
areek napisał/a: | to robilem szukajac rozwiazania dla szarpniec przy puszczaniu nogi z gazu - jeszcze nie znalazlem. |
U mnie za takie szarpnięcia odpowiedzialna była zbyt luźna linka gazu, a przez prawie rok szukałem przyczyn w elektryce Teraz przy zmianie biegów, odpuszczaniu gazu nic nie szarpie autkiem
[ Dodano: Sro Paź 23, 2013 21:17 ]
Markzo napisał/a: | jak są problemy z jałowymi to trzeba tez odmy sprawdzić |
Też miałem problemy z jałowymi, z tym, że nie od razu po uruchomieniu silnika, tylko po przejechaniu kilku metrów i wyhamowaniu, a sprawdzałem wcześniej i przepustnicę i silniczek krokowy. I cała wina leżała w lince gazu. Banalna sprawa a diagnoza przypadkowa
areek - Czw Paź 24, 2013 20:31
andrew0503 napisał/a: | areek napisał/a: | to robilem szukajac rozwiazania dla szarpniec przy puszczaniu nogi z gazu - jeszcze nie znalazlem. |
U mnie za takie szarpnięcia odpowiedzialna była zbyt luźna linka gazu, a przez prawie rok szukałem przyczyn w elektryce Teraz przy zmianie biegów, odpuszczaniu gazu nic nie szarpie autkiem
[ Dodano: Sro Paź 23, 2013 21:17 ]
Markzo napisał/a: | jak są problemy z jałowymi to trzeba tez odmy sprawdzić |
Też miałem problemy z jałowymi, z tym, że nie od razu po uruchomieniu silnika, tylko po przejechaniu kilku metrów i wyhamowaniu, a sprawdzałem wcześniej i przepustnicę i silniczek krokowy. I cała wina leżała w lince gazu. Banalna sprawa a diagnoza przypadkowa |
hi
niezwlocznie sprawdze ...
Matit92 - Czw Paź 31, 2013 12:10
Panowie pomożcie !
mam problem z duzymi obrotami przy odpaleniu mojego rovera ! osiągaja one 2000-1500 a gdy sie rozrzeje ( temperatura na liczniku bedzie w połowie) to wtedy obroty spadaja do 1000 . wydaje mi sie ze to i tak duzo ! A przeczysciłem przepustnice i silniczek krokowy i nic .. kiedy odpinam kostke od silnika krokowego to obroty wgl nie spadaj czy to moze byc wina tego włąsnie silniczka ?
leszczu - Czw Paź 31, 2013 14:21
Jak masz plastikowa przepustnice to wymień na metalowa.
|
|