Zobacz temat - [Rover 200] Problem z obrotami przez chwilę po rozruchu.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover 200] Problem z obrotami przez chwilę po rozruchu.

robsson78 - Nie Paź 13, 2013 16:42
Temat postu: [Rover 200] Problem z obrotami przez chwilę po rozruchu.
Ponawiam temat. Mam problem po rozruchu silnika.
Jakiś miesiąc temu postanowiłem naciągnąć pasek alternatora bo wydawał się być całkiem luźny. Miałem taką teorię że pasek podczas rozruchu ślizga się, jest spadek napięcia i przez to silnik chodzi dziwnie. Czy to możliwe ?
KLIKNIJ ABY OBEJRZEĆ
Podczas tej dziwnej pracy czuć fizycznie że silnik chodzi nie równo i słychać było często choć nie zawsze, pisk paska, jak ustawał problem z dziwną pracą znikał.
Na tamten czas okazało się to strzałem w 10, (naciągnięcie paska) następnego dnia i przez ponad miesiąc problem dziwnej pracy znikł aż do niedawna.
Podczas dziwnej pracy można ruszyć, autem nie szarpie ale jest słaby. Jak już mu przejdzie, czuć wyraźny przyrost mocy.
Wydaje mi się też że czuć niespalone paliwo więc pomyślałem że jest problem z układem zapłonowym.
Tak się akurat złożyło że współpracy odmówił rozrusznik, wymontowałem sprawdziłem działa, zamontowałem nie działa. Sprawdziłem napięcie po stacyjce, przeczyściłem styki masy i działa.
Nie wiem jak powiązać naprawę rozrusznika z dziwną pracą silnika i czy to ma sens ale dzień później przy odpalaniu silnik już przez chwilkę pracował źle.
Może to zbieg okoliczności.
Dziś postanowiłem sprawdzić świece. Pierwsza od lewej czyli od rozrządu i dwie kolejne wyglądają raczej normalnie, sucha i szary nalot czyli tak

ostatnia czyli od strony kopułki wygląda tak. Nie jest tłusta ani mokra po prostu jest ciemniejsza a nalot na niej ma lekki połysk.


Czy to normalne ?

leszczu - Nie Paź 13, 2013 19:28

Wygląda Jakby ostatni wtrysk zalewał.
Gucjan - Nie Paź 13, 2013 21:42

kolego walcze z takim samym problemem jak ty juz od dawna i troche ciezko mi idzie, wymieniłem pompę paliwa i wydaje mi sie ze nadal to samo, zastanawiam sie nad regulatorem cisnienia paliwa moze to to ?
robsson78 - Pon Paź 14, 2013 14:22

leszczu napisał/a:
Wygląda Jakby ostatni wtrysk zalewał.

Warto sprawdzić ten trop.
Po odpaleniu dziwnie jest tylko przez kilka sekund. Czasem dwie, trzy a czasem przez kilkanaście. Potem chodzi dobrze i odpala za każdym razem ok. aż do ostygnięcia i ponownego odpalenia. Czasem zdarza się że pali od razu dobrze.
Leszczu, jak dobrać się do tego wtrysku ?

[ Dodano: Pon Paź 14, 2013 14:22 ]
Gucjan napisał/a:
kolego walcze z takim samym problemem jak ty juz od dawna

Gucjan masz 8 czy 16 V ?

Gucjan - Pon Paź 14, 2013 14:37

Mam 8v i jeszcze lpg. Na lpg chodzi dobrze i tez po zapaleniu nie chodzi rowno. Jak wymienialem swiece to wygladaly na takie same normalne nie czarne. Ale sprawdze jeszcze raz.
robsson78 - Pon Paź 14, 2013 15:11

Warto sprawdzić wtryski bo pamiętam że kiedyś po przełączaniu na lpg też podobnie chodził przez chwilę i okazało się że listwa wtryskowa lpg była do wymiany.
Może teraz dzieje się to samo z wtryskami benz. Objawy są podobne.

Gucjan - Pon Paź 14, 2013 17:15

Moze i tak ze to wina wtryskow Bp, czekam jeszcze na czujnik cisnienia paliwa, jak to nie bedzie to to chyba jednak beda wtryski do wymiany.
leszczu - Sro Paź 16, 2013 11:43

robsson78 napisał/a:
Leszczu, jak dobrać się do tego wtrysku ?

Najlepiej byłoby ściągnąć cały kolektor, ale nie koniecznie.

robsson78 - Sro Paź 16, 2013 16:42

Ale jest sens wyciągać ? Da się go sprawdzić lub wyczyścić ? czy trzeba wymieniać na inny ?
Biorę jeszcze pod uwagę uszkodzoną cewkę, czy może dawać takie objawy tylko przez chwilę na zimnym ? Czytałem że uszkodzona cewka daje objawy po nagrzaniu.

Gucjan - Nie Paź 20, 2013 11:01

wymieniłem ten regulator cisnienie paliwa i wydaje mi sie ze jest troche lepiej ale nie dokonca tak jak powinno być. Czyli wychodzi na to ze jednak będą to wtryski
robsson78 - Wto Paź 22, 2013 18:07

Niekoniecznie wtryski.
Dziś rano wymieniłem świece, odpaliłem i .......... poezja.
Od pierwszego strzała płynnie i równiutko jak po niemieckiej autostradzie.
Lecz coś czuję że nie jest to rozwiązanie problemu bo od czegoś ta świeca tak wygląda.
Czy jest możliwość że płyn lub olej dostaje się do cylindra i zalewa świecę ?
W 16V to bym podejrzewał przyczynę ale w 8 ?
Czy to wina uszczelki pod głowicą która przepuszcza ? Była robiona w 2011 z planowaniem głowicy i nowymi szpilkami.
Dodam że płynu troszkę ubywa, jak jest max to po miesiącu jest minimum.
Wycieku nie widać.
Wolał bym już chyba te wtryski.

leszczu - Sro Paź 23, 2013 10:31

robsson78 napisał/a:
Czy jest możliwość że płyn lub olej dostaje się do cylindra i zalewa świecę ?

Do cylindra płyn dostanie się przez uszczelkę pod głowica.
Olej, jeśli poszczają uszczelniacze.